بازدید 2648

تصویب اخذ عوارض از ساختمان‌های رهاشده

کد خبر: ۸۷۵۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴ 03 February 2019

اعضای شورای شهر تهران کلیات لایحه تعرفه مجوز افزایش مهلت شروع و اتمام عملیات ساختمانی را مصوب کردند.

به گزارش مهر، در جلسه نوبت بعدازظهر روز یکشنبه لایحه تعرفه مجوز افزایش مهلت شروع و اتمام عملیات ساختمانی مورد بررسی قرار گرفت.

در جریان بررسی این لایحه، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: در زمان مجوز ساخت مهلتی قانونی برای زمان ساخت داده می شد که در سال های گذشته بر اساس ارزش ملک و قیمت منطقه ای پیشنهاد اخذ عوارض تأخیر از سوی شهرداری ارائه شده بود.

وی ادامه داد: مالکان پس از دریافت پروانه دو سال مهلت دارند که ساخت و ساز خود را آغاز کنند، بعد از این دو سال مهلتی برای ساخت و ساز بر اساس تعداد طبقات و متراژ بنا در نظر گرفته می شود. اگر در آن مدت پروژه به اتمام نرسید امکان یک نوبت تمدید و یک سال افزایش زمان وجود دارد اما اگر به هر دلیلی این اتفاق در مهلت مشخص شده نیفتد، شهرداری می تواند عوارض تأخیر از این ساختمان ها دریافت کند.

وی اخذ این عوارض را راه حلی برای ساختمان های نیمه تمام رها شده دانست.

احمد مسجدجامعی به عنوان مخالف گفت: با توجه به رکود حوزه مسکن و تعطیلی پروژه‌های ساختمانی، این مصوبه میتواند برای تعاونی های مسکن ایجاد مشکل کند که آروین در موافقت این لایحه اعلام کرد این پروژه ها به خاطر مشکلات دیگری تعطیل شده اند و ما نباید از حق شهر کوتاه بیاییم.

در نهایت اخذ این عوارض به تأیید اعضای شورای شهر تهران رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار