بازدید 2462

طرح خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تا ۳ هفته دیگر نهایی میشود

منابع نزدیک به گروه طالبان اعلام کردند که تا ۳ هفته آینده طرح چگونگی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان نهایی خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۵۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ 03 February 2019

منابع نزدیک به گروه طالبان اعلام کردند که تا ۳ هفته آینده طرح چگونگی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان نهایی خواهد شد.

به گزارش تابناک به نقل از آریانا نیوز، منابع نزدیک به گروه طالبان اعلام کردند که کمیسیون مشترک نمایندگان آمریکا و طالبان هفته آینده، بررسی ایجاد مکانیسم خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان و اینکه طالبان تهدیدی برای آمریکا نیست را آغاز خواهند کرد.

«نظر محمد مطمئن» یک‌ فعال سیاسی در این خصوص گفت که در این کمیسیون مشترک در مورد دو  مسئله اساسی خروج نظامیان آمریکایی و این که طالبان در آینده دیگر تهدیدی برای آمریکا نیست به تفصیل  بحث می‌شود و در کنار این دو مسئله سایر موارد فرعی نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گفته این منابع، کار این کمیسیون مشترک تا تاریخ ۲۵ فوریه ( ۶ اسفند) نهایی خواهد شد.

این در حالی است که دولت افغانستان هشدار داده است که خروج زود هنگام نیروهای آمریکایی از افغانستان، سبب افزایش خشونت‌ها و بی ثباتی در این کشور خواهد شد.

همچنین «محمد داوو زی» نماینده ویژه رئیس جمهوری افغانستان در امور منطقه ای و رئیس شورای عالی صلح این کشور روز گذشته در گفتگو با سی ان ان، گفت که خروج زود هنگام نیروهای آمریکایی از افغانستان منجر به بروز بحران در این کشور خواهد شد.

این در حالی است که «صبغت الله احمدی» سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گفت که جای نگرانی در این خصوص نیست چرا که مذاکرات صلح آمریکا با طالبان با دولت افغانستان، هماهنگ است.

نگرانی های دولت افغانستان در خصوص خروج نیروها آمریکایی از این کشور در حالی مطرح می شود که رئیس جمهوری آمریکا در آخرین توئیت خود ضمن اشاره به هزینه بیش از ۵۰ میلیارد دلار در افغانستان گفت که در صورت موفقیت مذاکرات صلح، نیروهای خود را از افغانستان خارج می کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار