بازدید 1606

امارات و مصر "ایده‌ای عملی" را برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب هدایت می‌کنند

یک دیپلمات اردنی اعلام کرد که مانع حقیقی که در حال حاضر بر سر راه بازگشت سوریه به اتحادیه عرب قرار دارد، شرط برخی از کشورهای عربی برای نظام سوریه جهت بازنگری در روابطش با ایران است.
کد خبر: ۸۷۴۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱ 01 February 2019

یک دیپلمات اردنی اعلام کرد که مانع حقیقی که در حال حاضر بر سر راه بازگشت سوریه به اتحادیه عرب قرار دارد، شرط برخی از کشورهای عربی برای نظام سوریه جهت بازنگری در روابطش با ایران است.

به گزارش ایسنا، این منبع در مصاحبه با یک خبرگزاری ایتالیایی تصریح کرد، کشورهای عربی حامی نظام سوریه از جمله امارات و مصر مخالف این هستند که کشورهای عربی دیگر شرط کاهش روابط نظام سوریه با ایران را به عنوان شرطی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب مطرح کنند و این کشورها مانعی نمی‌بینند که روابط میان نظام سوریه و ایران در همان سطح خود باقی بماند اما بسیاری از کشورهای عربی این مساله را نمی‌پذیرند و معتقدند که کاهش این روابط امری ضروری است.

روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم به نقل از این منبع نوشت: مصر و امارات رهبری یک "ایده عملی" را برعهده دارند که بر اساس آن، معتقدند درخواست از نظام سوریه برای کاهش یا قطع روابطش با ایران تقریباً غیرممکن است و از این رو بهتر است کشورهای عربی مسائل دیگری که برای نظام سوریه به عنوان پیش‌شرط بازگشت به اتحادیه عرب قابل اجرا باشد، مطرح کنند، مثل اینکه نظام سوریه تاکید کند که به تصمیمات اتحادیه عرب و توافق نظر عربی پایبند است یا اینکه با بررسی این مساله موافقت کند که اتحادیه عرب چگونه می‌تواند در دست‌یابی به راه حلی مناسب و مورد قبول برای بحران سوریه به ایفای نقش بپردازد.

وی ادامه داد: این مساله برای بسیاری از کشورهای عربی دیگر قابل قبول نیست و این کشورها معتقدند که راه حل باید بر اساس تغییر نظام سیاسی سوریه باشد تا به صورت خودجوش روابط با ایران محدود شود و این کشورها معتقدند که نقش ایران در سوریه با حضور دمشق در اتحادیه عرب تعارض دارد.

این منبع گفت، در نشست شش جانبه وزارتی وزیران خارجه عربستان، امارات، کویت، بحرین، مصر و اردن که در امان برگزار شد، این مساله مورد بررسی قرار گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل