بازدید 3478

ابطال دریافت عوارض از گردشگران‌خارجی در مشهد

کد خبر: ۸۷۴۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱ 30 January 2019

مصوبه دریافت عوارض از گردشگران خارجی که به مشهد سفر می‌کنند، از سوی استاندار خراسان رضوی ابطال شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر مشهد کمتر از یک ماه پیش، طرح «دریافت عوارض از گردشگران خارجی» را تصویب کردند. محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی مشهد در توجیه این مصوبه گفته بود: شهرداری مشهد مکلف است مستند به بند ۱۶ ماده ۸۰ قانون اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و تبصره ۱ ماده ۵۰ قانون مالیات بر ارزش‌افزوده برای یک بار در هر سال شمسی نسبت به دریافت ۱۰ یورو یا معادل آن بر مبنای نرخ پایان روز بازار ثانویه اعلامی از سوی بانک مرکزی، از گردشگران غیرایرانی به عنوان عوارض گردشگری اقدام کند.

شورای شهر مشهد محل مصرف این مالیات را در توسعه زیرساخت‌ها، خدمات گردشگری و طرح‌های مشترک شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی تعریف کرده بود.

جامعه هدف این مصوبه بیشتر گردشگران خارجی بودند که برای درمان و انجام امور پزشکی به شهر مشهد سفر می‌کردند. اتباع غیرایرانی دارای کارت اقامت از پرداخت عوارض این مصوبه معاف شده بودند.

حالا پس از گذشت سه هفته از صدور این مصوبه که مخالفانی داشت، استاندار خراسان رضوی در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ابطال مصوبه اخذ عوارض از گردشگران خارجی در مشهد، خبر داده است.

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با انتشار محتوای این نامه در پایگاه اطلاع‌رسانی خود، اعلام کرد: «خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابطال این مصوبه شورای شهر مشهد به فرمانداری مشهد اعلام شده است و این موضوع در نامه‌ای رسمی از سوی علیرضا رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی به علی‌اصغر مونسان، معاون‌رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام شد.»

در نامه استاندار خراسان رضوی خطاب به مونسان آمده است:

«عطف به نامه شماره ۳۸۹۰۰/۹۷۲۱۰۰ مورخ ۱۳۹۷/۱۰/۱۹ مبنی بر تقاضای ابطال مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد که مقرر می‌دارد " از گردشگران خارجی ورودی به شهر مشهد در حوزه سلامت و درمان برای یک بار در هر سال شمسی مبلغ ۱۰ یورو یا معادل آن به عنوان عوارض گردشگری دریافت گردد" به استحضار می‌رساند، مراتب طی نامه شماره ۳۲۸۶۳/۶۷/۳۸ مورخ ۹۷/۱۰/۲۶ به فرمانداری محترم مشهد برای ابطال مصوبه مذکور اعلام شد. پیشاپیش از بذل توجه حضرتعالی به خطه زرخیز خراسان رضوی کمال امتنان را دارم.»

بنابر اعلام مقامات استان خراسان رضوی سال گذشته حدود سه میلیون گردشگر خارجی به شهر مشهد سفر کرده بودند. بیشتر آن‌ها گردشگران عراقی بودند که با انگیزه زیارت و درمان راهی این شهر شده بودند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر