بازدید 3389
معاون طرح و برنامه بیمه سرمد در گفت و گو با تابناک اقتصادی مطرح کرد

رشد سودآوری «سرمد» متاثر از افزایش پرتفوی و بالا رفتن ارزش منابع ارزی

کد خبر: ۸۷۴۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶ 29 January 2019

معاون طرح و برنامه بیمه سرمد عمده دلیل رشد سودآوری شرکت طی 9 ماه منتهی به سال مالی جاری را افزایش سودآوری پرتفوهای جذب شده و درآمد حاصل از بالا رفتن ارزش ریالی منابع ارزی شرکت عنوان کرد .

مهدی مهدوی در گفت و گو با خبرنگار بورس تابناک اقتصادی، در خصوص افزایش سرمایه این شرکت بیمه ای نیز گفت: فرآیند افزایش سرمایه در مراحل پایانی خود به سر می برد و با توجه به اصلاح نقطه نظرات حسابرس طی روزهای آینده شاهد برگزاری مجمع و عملیاتی شدن افزایش سرمایه خواهیم بود.

وی همچنین هدف از این افزایش سرمایه را اخذ مجوز قبولي اتکايي، افزايش سهم نگهداري، حفظ سطح یک توانگري، افزايش نسبت توانگري مالي شرکت عنوان کرد.

به گفته مهدوی بیمه سرمد با قرار داشتن در سطح يك توانگری در جهت انجام تعهدات خود در قبال بيمه شوندگان توانایی مناسب را در اختیار دارد.
وی با اشاره به تعدیل مثبت این شرکت در صورت های مالی 9 ماهه به رشد سودآوری در سه ماهه پایانی نیز سخن گفت.

به گزارش تابناک اقتصادی، بیمه سرمد طی 9 ماهه منتهی به پایان سال جاری مالی با تعدیل مثبت 166 درصدی، سود خالص هر سهم را 258 ریال اعلام کرده که در دوره مشابه قبلی 97 ریال بوده است.
به گفته مهدوی افزايش سرمايه «وسرمد» در مرحله نخست از محل مطالبات و آورده نقدي و در مرحله دوم از سود انباشته خواهد بود.

حق بیمه صادره این بیمه گذار طی 9 ماهه امسال نسبت به دوره مشابه قبلی بیش از 60 درصد رشد داشته و از 272 میلیارد تومان به 436 میلیارد تومان رسیده، درآمد حق بیمه نیز با رشد 95 درصدی رقم 334 میلیارد تومان گزارش شده و سودعملیاتی نیز رشد 188 درصدی داشته است.

پیشنهاد هیئت مدیره بیمه سرمد به مجمع عمومی فوق العاده برای افزایش سرمایه از مبلغ 150 میلیارد تومان به 250 میلیارد تومان ارائه شده و در تاریخ 28/09/1397 به تصویب هیئت مدیره رسیده و برای اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده و با توجه به اصلاح موارد مدنظر حسابرس این فرآیند در مراحل پایانی به سر می برد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر