بازدید 4378
۱

عوارض غیرقانونی طرح زوج و فرد فقط ۲ حامی دارد!

کد خبر: ۸۷۴۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ 29 January 2019

در حالی که رئیس پلیس تهران، معاون فرمانداری تهران، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران همگی مخالف اخذ عوارض ورود به "طرح زوج و فرد" هستند و آن را غیرقانونی می‌دانند، فقط شهردار تهران و معاونش آن را قانونی می‌دانند!

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد این روزها حاشیه‌ساز شده است و اظهارات دستگاه‌های مختلف، شهروندان تهرانی را سردرگم کرده است.

برخی اخذ آن را غیرقانونی و برخی قانون می‌دانند؛ این در حالی است که هر مسئولی در این خصوص حرف مسئول بعدی را تکذیب و رد می‌کند و در این زمینه مشخص نیست پولی که هم‌اکنون تحت عنوان عوارض اخذ می‌شود قانونی است یا غیر قانونی؟!

البته رویه شهرداری تهران در دوره مدیریت جدید، گران کردن زندگی در تهران است و مدیران شهرداری و شورای شهر پایتخت در این زمینه به دنبال اجرایی کردن طرح‌های درآمدزا در شهر تهران هستند و پس از طرح ترافیک جدید، این بار به فکر پولی کردن ورود به محدوده طرح زوج و فرد افتاده‌اند البته ظاهراً در سال آینده طرح اخذ عوارض از تونل‌های شهری را هم عملیاتی خواهند کرد!

در روزهای اخیر پیامک‌های متعددی به رانندگانی که وارد طرح زوج و فرد شدند مبنی بر پرداخت عوارض در محدوده طرح زوج و فرد ارسال شده است که شهروندان بلاتکیلف هستند که باید این عوارض را پرداخت کنند یا خیر؟ موضوعی که هنوز از سوی مسئولان پاسخ شفافی به آن ارائه نشده است.

محسن پور سیدآقایی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در این باره اعتقاد دارد که اخذ عوارض قانونی است و اگر خودرویی پلاکش زوج است و در روز زوج در محدوده زوج و فرد تردد می‌کند، هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند اما اگر در روز مخالف حرکت کند، باید عوارض پرداخت کند.

وی با بیان اینکه اگر کسی در روز مخالف پلاک خود در محدوده زوج و فرد تردد کند بر اساس مصوبه شورا باید عوارض پرداخت کند، گفت: در ماده 8 مصوبه شورا ذکر شده که شهرداری باید نسبت به وصول عوارض خود اقدام کند و پلیس هم باید جداگانه جریمه خود را دریافت کند!

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران افزود: اگر کسی در محدوده طرح ترافیک یا در محدوده زوج و فرد (مخالف روز پلاک خود) تردد کند باید عوارض پرداخت کند؛ برای روشن شدن موضوع نامه رسمی به شورای شهر تهران نوشته‌ایم که بر اساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض دریافت می‌شود و اگر نظر شورای شهر غیر از این است اعلام کند.

به گفته پورسیدآقایی، رئیس شورای شهر تهران به کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران این مسئله را ارجاع داد و آنها بعد از بررسی اعلام کردند گرفتن عوارض زوج و فرد طبق مصوبه است و خلاف قانون نیست.

اما این اظهارات مطرح شده از سوی معاون شهردار تهران توسط محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و نقل شورای شهر تهران تکذیب می‌شود و وی اخذ عوارض از طرح زوج و فرد را غیرقانونی می‌داند.

وی در این باره گفت: در روزهای اخیر خبری مبنی بر اخذ عوارض در این محدوده از طریق شهروندان به‌صورت پیامکی به ما ارسال شد ما این موضوع را به رئیس شورای شهر تهران ارجاع دادیم و از رئیس شورای شهر تهران درخواست کردیم در خصوص این موضوع به معاون شهردار تهران تذکر داده شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران همچنین با اشاره به اظهارات مطرح شده از سوی معاون شهردار تهران مبنی بر اینکه اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد مورد تایید کمیسیون نظارت حقوقی شورای شهر تهران قرار گرفته است، گفت: پس از این اظهارات، بنده از آقای امینی رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران پیگیری کردیم و وی نیز این موضوع را تکذیب کرد.

علیخانی با تاکید بر اینکه بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، اخذ عوارض صرفاً از محدوده طرح ترافیک قانونی است، گفت: شاید در سال آینده بر اساس پیشنهاد ارائه شده از سوی شهرداری تهران در این زمینه بررسی‌های لازم صورت گیرد اما تا این لحظه هیچ برنامه‌ای برای اخذ عوارض از محدوده طرح زوج و فرد نداریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱
بنظر من اگر شهرداری هر شهر بجای جریمه ماده 100 جریمه آن شخص منوط به کاشتن درخت در نفاط بیرون شهر کنار جاده آنهم بصورت کاشت 3 طرفه باشه .اینهمه شخص درخت بکارند ورودیهای شهر تبدیل به جنگل و منطقه سبز میشه.متشکرم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان