بازدید 20108

توصیه‌ای به مجردان قطعی به بهانه ازدواج یک بازیگر

کد خبر: ۸۷۳۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴ 29 January 2019

در جمعیت شناسی، افرادی که تا به حال ازدواج نکرده و دیگر شانس ازدواج ندارند، به عنوان «مجرد قطعی» شناخته می شوند.

به گزارش «تابناک»، روزنامه خراسان در ادامه نوشت: هم اکنون سن تجرد قطعی برای خانم ها در ایران از 40 سالگی و برای آقایان از 45 سالگی محاسبه می شود. طبق آخرین سرشماری در سال 95 حدود 81 هزار مرد مجرد بالای 45 سال و 426 هزار زن مجرد بالای 40 سال داریم که شانس زیادی برای ازدواج ندارند و تصور می شود که تا پایان عمر مجرد خواهند ماند. هر چند واقعیت این است که مجرد ماندن به خودی خود نقص نیست اما زمانی که فردی تمایل به ازدواج دارد و امکان آن را پیدا نمی شود، این مسئله می تواند آزاردهنده و مشکل ساز باشد. با افزایش سن، بخشی از موانع ازدواج مانند مسائل اقتصادی می توانند برطرف شوند اما به نظر می رسد با افزایش سن، مسائل دیگری می توانند مانع ازدواج افراد شوند. در ادامه و به بهانه این که به تازگی امیرحسین صدیق در 46 سالگی با باران خوش اندام، شاعر و تصنیف سرا ازدواج کرده، نکاتی را مطرح خواهیم کرد.

از شما نگذشته است!

یکی از مواردی که در راه ازدواج افراد بالای 40 سال مانع ایجاد می کند، مسائل فرهنگی است. این که فرد تصور می کند حالا که سن اش بالا رفته، زشت است که به دنبال ازدواج باشد یا اصلا به این موضوع فکر کند. از سویی افرادی که در این سنین می خواهند ازدواج کنند، ممکن است با شوخی هایی چون «دیگه از تو گذشته» و «سر پیری و معرکه گیری» مواجه شوند. در این شرایط برخی افراد حتی ممکن است به خودشان اجازه ندهند که حتی علاقه مند شدن شان به دیگری را جدی بگیرند. تغییر دادن این فرهنگ کار دشواری است اما در قدم اول اگر خودمان جزو این گروه هستیم، با گذر از 40 سالگی موضوع ازدواج کردن را کنار نگذاریم و به خودمان اجازه دهیم تا حتی در این سنین نیز به ازدواج فکر کنیم و اگر مورد مناسبی پیش آمد، بدون ترس از حرف دیگران، آن را بررسی کنیم. در قدم بعد اگر کسی از نزدیکان و دوستان مان بعد از 40 سالگی حرف از ازدواج زد، از موضوع استقبال کنیم و مانع تراشی نکنیم. به عنوان نکته آخر هم وقتی خبر ازدواج فردی را در این سنین شنیدیم، به او تبریک بگوییم و از کارش استقبال کنیم؛ آقای صدیق و خانم خوش اندام ازدواج تان را تبریک می گوییم!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۱
امروز صبح وقتي سوار اتوبوس شدم تا به محل كار بيايم ديدم مثل هميشه قسمت عقب اتوبوس كه بخش مربوط به خانم هاست مملو از جمعيت و بخشي از قسمت آقايان نيز به ناچار در اختيار خانم ها بود، در ذهنم حدود سی سال پيش را تداعي كردم كه روزهاي اول كارم بود و وقتي سوار اتوبوس مي شدم قسمت خانم ها تعداد كمي صندلي اشغال شده بود و قسمت آقايان جمعيتي بيش از حد ظرفيت داشت و اين ذهنيت را ايجاد مي كرد كه چرا قسمت كمتري را به خانم ها اختصاص نمي دهند؟
چه كسي در خانواده مسئوليت تامين معاش را دارد. مگر نفقه بر مرد واجب نيست آيا شنيده ايد كه وقتي به خواستگاري مي روند بپرسند دختر خانم چقدر درآمد دارد؟ آيا طبق اين وظيفه شرعي و اجتماعي نبايد در اشتغال به كار، اولويت به مردان داده شود؟ آیا رابطه معناداری بین اشتغال بکار آقایان و افزایش ازدواج وجود دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
بله شنیده ایم. شخصی به خواستگاری دوستم آمده بود و خانواده ی اون پسر به خاطر اینکه دختر شاغل بود به خواستگاری اومده بودن و اولین چیزی که می پرسیدن این بود که در آمد دختر چقدره. همسر خود من به خاطر شاغل بودنم من رو انتخاب کرد چون به تنهایی از عهده مسائل مالی بر نمی اومد. توی این اوضاع اقتصادی کمرشکن مردها به تنهایی از عهده ی مشکلات مالی برنمیان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
من زیر مشکلات اقتصادی هر روز زایمان دارم. اگر می دانستم چنین می شود با دختر شاغل ازدواج می کردم.
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
بله درسته اگه زنها هم بتونن به مخارج زندگی کمک کنن با شراییط امروز کشور خیلی خوب است اما کمتر پیش میاد که با این انگیزه خانمها دنبال شغل باشند مسئله دیگراینکه همان چیزی که دوستمان ذکر کرد مسئله حقوقی قضیه هست که در کشور ما نفقه بر مرد واجب است و زن هیچ مسئولیتی برایش تعریف نشده این قانون الن با شرایط امروز جامعه بای تجدید نظر بشه و یا اینکه تو بحث اشتغال حتما به اولویت مردان توجه شود ما نمیتوانیم با شعار کشور را اداره کنیم و بگوئیم آمار اشتغال خانمها اینقدر است و پز بدهیم و از طرفی جامعه را دچار بحران اشتغال و در پی آن مجرد ماندا جوانها بکنیم و مشکلات عدیده این پدیده را هم ببینیم و چشممان را روی این مهم ببندیم ! بعضیها صرفا بخاطر تقلید از غربیها و یا بعضیها بخصوص در صنف مدیران بخاطر هیاهوی غربیها تمام مناسبات فرهنگی و دینی را زیر پا میگذارند و نتیجه اش این میشود که تو کشوری که مشکل اشتغال دارد و مردان حوان که نان آور خانواده هستند بیکار هستند و نصف فرصتهای شغلی در اختیار خانمهاست !آیا این عاقلانه است !!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
برای دوست من که شاغل است خواستگار آمده بود
مادر داماد برای اینکه خودش را امروزی و متمدن نشان بده گفته بود ما اجازه می دیم دختر شما فقط نصف حقوقش را بده به پسر ما
مابقی دست خودش باشه خرج خونه و زندگیش کنه
البته ازدواج سر نگرفت به خاطر افاضات مادر داماد !!!!!!
زمانه عوض شده و خیلی هم عوض شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
وقتی دختر ها مشکلی به نام سربازی اجباری ندارند و هر چقدرکه می خواهند کنکور می دهند ،ادامه تحصیل می دهند ،فردای فارغ التحصیلی مدرکشان را به آسانی می گیرند و سر کار می روند ولی پسر بدبخت همه چیزش گرو سربازی اجباری است همین می شود که شما اشاره کردید.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
با سلام
کاملا موافق هستم با نظر جابعالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
گل کفتی . هزاران لااااااااااااااااااااااااااااااایک
ناشناس
| Romania |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
ایشون هم همین رو میگه، میگه اولویت باید برای اشتغال آقایان باشه.
زن بودن و مادر بودن تفاوت داره. اینکه زندگی کنی تا آینده ساز وطن و کشور و ادامه دهنده نسل رو تربیت کنی مهمتر است یا اشتغال؟! اولویت ها رو باید شناخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
اول اینکه الان همه پسرا دنبال دختر پولدار میگردن که یا باید پدر دختره پولدار باشه یا خودش شاغل
دوم اینکه کار کردن فقط برای کسب درامد نیست برای حس مفید بودن و موثر بودن و فعالیت در اجتماع هم هست
بار روانی بی مصرف بودن برای همه زیاد وسنگین هست
دختر و پسر هم نداره
خیلی خوشحال شدم و برایشان زندگی بسیار خوبی را آرزو دارم . کارهای آقای صدیق خیلی برایم جالب است و در هر فیلمی که باشد ، سعی می کنند که شاد و بی ریا بازی کنند .
آرزوی خوشبختی و سالیان سال زندگی آرام و شاد و به دور از حاشیه برای این زوج عزیز دارم.
چه تحلیل چرتی!
مبارکشون باشه
خوشبخت بشن این عزیزان و همه جوون های عزیز ایران
خوب به عکسهایشان نگاه کنید، شادابی و جوانی و شور و شوق زندگی در چشمها و صورتشان موج می زند.باید این محدودیتهای بی منطق را کنار گذاشته و هر روز زندگی و زنده بودن را با در کنار کسانیکه دوستشان داریم،گذرانده و جشن بگیریم. شروع زندگی مشترک این زوج مشتاق زندگی مبارک و خجسته،انشاالله که در کنار هم به آرامش و خوش بختی بیشتر برسند
ازدواج مزدوج دوام زوج داره .
تا حالا به فیلم های خارجی دقت کردید؟ ممکنه آدم ها در هر سنی ازدواج کنند اصلا هم براشون عجیب نیست، فقط تو فرهنگ ماست که همه تا کمر تو زندگی همدیگه دولا میشن و سرک میکشن
باسلام آرزوی خوش بختی دارم برای هر دوتایشان ازقدیم گفتند ماهی هر زمان از آب بگیری تازه است مبارک باد
همين عنوان تجرد قطعي بار منفي دارد. چرا يك خانم و اقاي بالاي 45 نمي توانند ازدواج كنند؟ چرا افردا مجرد سن بالا را نااميد مي كنيد.
ازدواج در سن بالا با خوشبختی بیشتری همراهه
یشتر طلاقهای امروز جامعه ما به خاطر فقر و بیکاری است. بسیاری از زوجهای جوان هستند که با هزار امید و آرزو ازدواج کرده اند اما بعد از مدتی بعلت اینکه مرد در تامین مایحتاج زندگی در مانده می شود متاسفانه به ناچار کار به طلاق می کشد . امروز بزرگترین مشکل جامعه ایرانی نه فضای مجازی است و نه بیرون بودن چند تار موی زنان. بلکه بزرگترین مشکل جامعه ما بیکاری جوانان است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر