بازدید 4232
مشکلات معیشتی مردم را به حداقل برسانید؛

آیت‌الله‌مکارم‌خطاب‌به‌دولت:‌نگران‌وضع‌کنونی‌هستیم

کد خبر: ۸۷۳۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱ 28 January 2019

مرجع تقلید شیعیان با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم به‌ویژه اقشار متوسط و ضعیف جامعه گفت: نگران وضع کنونی هستیم، امیدواریم چاره‌ای برای حل مشکلات اندیشیده شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، این مرجع تقلید عصر امروز در دیدار مدیرکل تعزیرات استان تهران، با بیان این‌که امروز مسائل اقتصادی ما به کلاف سردرگمی تبدیل‌شده است، اظهار داشت: عوامل مختلفی دست‌به‌دست هم داده که نتیجه آن فشار کم‌سابقه بر مردم و به‌ویژه طبقات ضعیف است.

وی با تأکید بر این‌که باید این فشار از دوش مردم برداشته شود چراکه ادامه آن به صلاح کشور و نظام نیست، تحقق این مسئله را منوط به کار جهادی و همکاری همه ارگان‌ها و دستگاه‌ها ازجمله تعزیرات دانست.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر این‌که باید فرهنگ انصاف و رعایت مسائل اخلاقی، شرعی و دینی در جامعه احیا شود، اضافه کرد: متأسفانه در فضاهای مجازی این فرهنگ مورد تخریب واقع‌شده و درنتیجه برخی به دنبال سود بیشتر و ثروت‌اندوزی با هر وسیله‌ای هستند.

آیت‌الله مکارم شیرازی تأکید کرد: متأسفانه بخشی از تجار و کسبه از تعزیرات به‌هیچ‌وجه نمی‌ترسند، شما باید این مسئله را آسیب‌شناسی کرده و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که متخلفان از تعزیرات حساب ببرند.

وی قاطعیت داشتن به‌ویژه در مقابل افراد صاحب نفوذ را به مسئولان تعزیرات توصیه و تصریح کرد: این‌که عده‌ای کاسب جزء را به خاطر مسائل کوچکی بگیرند و پرونده‌های زیادی روی‌هم انباشته شود و به گردن‌کلفت‌ها و دانه‌درشت‌ها نپردازند، این‌ها افتخار و هنر نیست.

آیت‌الله مکارم شیرازی از عدم نظارت بر بازار ارز نیز انتقاد کرد و گفت: این‌که عده‌ای ارز با نرخ دولتی دریافت کنند و پول آن را به بازار برنگردانند؛ یا محصولی وارد نکنند و یا باقیمت بالا به بازار عرضه کنند و کسی هم متعرض آن‌ها نشود، این نشان از یک ضعف و خلأ جدی دارد .

وی با تأکید بر لزوم برخورد با پدیده قاچاق، بیان کرد: این‌همه قاچاق در بخش‌ها و محصولات مختلف صورت می‌گیرد، آیا تعزیرات از این‌ها خبر ندارد؟ به عقیده ما اگر بخواهد کاری صورت گیرد باید سازمان تعزیرات به‌کلی متحول شود.

وی ابراز کرد: تا زمانی که تعزیرات قاطعیت پیدا نکند و جلوی متخلفان عمده را نگیرد فایده‌ای نخواهد داشت؛ اگر کار جهادی در تعزیرات نشود وضع فعلی ما را به نتیجه مطلوب نخواهد رساند.

‌آیت‌الله مکارم شیرازی ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم به‌ویژه اقشار متوسط و ضعیف جامعه، خاطرنشان کرد: اگر جلوی متخلفان بزرگ گرفته شود، بخش قابل‌توجه و مهمی از مشکلات اقتصاد کشور حل خواهد شد.

وی در پایان خواستار چاره‌اندیشی مسئولان برای حل مشکلات کشور شد و تأکید کرد: ما نگران وضع کنونی هستیم، امیدواریم چاره‌ای برای حل مشکلات اندیشیده شود، دولت، مجلس، قوه قضاییه و دیگر نهادها همه دست‌به‌دست بدهند تا مشکلات مردم به حداقل برسد و دامن همت به کمر زنید و این کار را با جدیت دنبال کنید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر