بازدید 2199
۱

پشت پرده شایعات معافیت مشمولان تیم ملی چیست؟

کد خبر: ۸۷۳۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹ 28 January 2019

برخی مسئولان دولتی قول معافیت مشمولان تیم ملی فوتبال را می‌دهند در صورتیکه این موضوع از حیطه وظایف آنها خارج است و معافیت مشمولان تنها از سوی ستادکل نیروهای مسلح اعلام می‌شود.

به گزارش مهر، گروه جامعه-مهسا شمس: عصر روز گذشته بود که شایعه معافیت مشمولان تیم ملی در صورت قهرمانی به سرعت در فضای مجازی پخش شد و برخی رسانه‌های رسمی هم به این شایعه دامن زدند و اظهارات یکی از مسئولان وزارت ورزش و جوانان را که خلاف قانون هم بود را منتشر کردند.

این موضوع را با سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در میان گذاشتیم و وی ضمن رد این شایعه و گلایه از آن مسئول در صفحه شخصی خود در اینستاگرام هم به این موضوع واکنش نشان داد و صراحتا این شایعه بی‌اساس و بنیان را رد کرد.

ذیل همان پست تکذیب کاربران، سوالات بسیاری از سردار کمالی منوط بر چگونگی قانون معافیت مشمولان پرسیدند که در مرور اجمالی به آن پرسش و پاسخ‌ها در می‌یابیم که قانون تنها برای مسابقات جهانی و المپیک صدق می‌کند.

برخلاف اینکه عصر روز گذشته در زمان کوتاهی سخنان محمدرضا داورزنی مبنی بر معافیت مشمولان اعضا تیم ملی فوتبال از سوی ستاد کل نیروهای مسلح تکذیب شد، امروز هم شاهد هستیم برخی رسانه ها سعی در ایجاد جو روانی در مردم دارند و این بار به سراغ یکی از نمایندگان مجلس رفته تا شاید بتوانند در پوشش یک نهاد قانونگذار (مجلس شورای اسلامی) نتیجه مطلوب خود را به کرسی بنشانند!

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با یکی از رسانه ها اظهار کرده بود: «این کمیسیون قول می‌دهد که در صورت قهرمانی تیم ملی فوتبال ایران در آسیا مشکلی برای معافیت آنها پیش نیاید. در شرایط کنونی بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران باعث خوشحالی ملت ایران شده است که این روند تاکنون کم سابقه بوده و توانسته تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران با افتخار در آسیا بدرخشد. معتقدم اگر همین روند ادامه داشته باشد و ایران بتواند قهرمان جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ شوند باید اعضای تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران از سربازی معاف شوند کما این که این مقررات نظام وظیفه کشور مملو از معافیت‌ های مختلف است که در ارزیابی می‌توان گفت معافیت ملی‌پوشان فوتبال از اهمیت زیادی برخوردار است. کمیسیون امنیت ملی قول می‌دهد که در صورت قهرمانی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا مشکلی برای معافیت آنها پیش نیاید. ما از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم تا بازیکنان تیم‌ ‌ملی فوتبال به معافیت برسند.»

اینکه پاداشی مانند معافیت مشمولان بازیکنان تیم ملی به آنها داده شود شاید طی فرایند قانونی، شدنی باشد، اما نکته جالب قانونگذار باید خودش آشنا به این باشد که معافیت هر قشری در ید اختیارات فرمانده کل قوا و یا ستاد کل نیروهای مسلح به نیابت از ایشان است و هیچ مرجع دیگری نمی تواند بدون اذن؛ اقدام به معافیت قشر خاصی از جامعه نماید. رسانه‌هایی هستند که به سخنان خلاف قانون این مسئولان رسمیت می‌بخشند!

در قانون صراحتا انواع معافیت برای مشمولان عادی و خاص گفته شده است و اگر قرار باشد معافیتی برای مشمولی خارج از قانون وضع شود تنها با اجازه از فرمانده کل قوا و اعلام ستاد کل نیروهای مسلح قابل استناد است.

هرچند که ما نظرات مسئولانی که در مورد این موضوع اظهار نظر کردند را به فال نیک می‌گیریم و ضمن آرزوی پیروزی برای تیم ملی کشورمان امیدوار هستیم تا مطالبه عمومی برای این پاداش ختم به معافیت مشمولان تیم ملی شود اما بهتر است قبل از هر اظهار نظر حساسی در این سطح، عواقب وعده دادن ها در نظر گرفته شود، کما اینکه کم نبوده اند وعده هایی که به ورزشکاران داده شده و به آنها عمل نشده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ای آقا چقدر حرص میزنید. الان که با سی چهل تومان سربازی رو میخرن. دیگه این مبالغ که حکم پول جیبی فوتبالیستها رو هم نداره .چه نیازی به اینهمه داد و بیداد هست!؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر