بازدید 6907
بیست و هفتمین شماره «دنیای سرمایه‌گذاری»

بررسی چالش‌ حذف صفر از پول ایران

کد خبر: ۸۷۳۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹ 27 January 2019

بیست‌وهفتمین شماره ماهنامه «دنیای سرمایه‌گذاری» ویژه صاحبان سرمایه و تجارت و علاقه‌مندان به مباحث اقتصادی با سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی منتشر شد.

بیست‌وهفتمین شماره ماهنامه «دنیای سرمایه‌گذاری» ویژه صاحبان سرمایه و تجارت و علاقه‌مندان به مباحث اقتصادی با سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی در 6 سرفصل شامل اقتصاد بازار، پرونده ویژه، دنیای انرژی، دنیای صنعت، اقتصاد کلان و خواندنی‌های سرمایه‌گذاری منتشر شد.

در بخش اقتصاد بازار، ضمن تحلیل چالش­های فعالیت بخش خصوصی در ایران و مبحث شفافیت بورس کالا، مسایل مربوط به تامین مالی حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر مورد بررسی قرار گرفته و ضمن پیش‌بینی تورم سال آینده، فعالیت‌های مربوط به فضای کار اشتراکی نیز معرفی شده است. در این بخش برای بررسی موضوعات مذکور مطالبی از مسعود خوانساری، رئیس‌ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران؛ اردشیر سعد محمدی، عضو هیات عامل و معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو؛ منصور یزدی زاده، مدیرعامل کارخانه ذوب‌آهن اصفهان؛ فردین آقابزرگی، مدیرعامل کارگزاری بانک دی؛ حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی؛ احسان رضاپور نیکرو، مدیرعامل هلدینگ تتاانرژی؛ آزیتا سنگسری، مدیرعامل شرکت Ouspace و علی حیدری، کارشناس اقتصاد بین‌الملل منتشر شده است.

در بخش پرونده ویژه این شماره از ماهنامه «دنیای سرمایه‌گذاری»؛ تاثیر تحریم‌ها بر معادن و صنایع معدنی مورد بررسی قرار گرفته و در مصاحبه با کارشناسان و اساتید این حوزه، راهکارهایی برای حل مشکلات این صنعت ارائه شده است. در این بخش، مصاحبه‌هایی با دکتر عزیزالله عصاری، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات؛ محمد کلانتری، مدیرعامل شرکت صبانور؛ محمد نوریان، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو؛ دکتر بهرام شکوری، رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران؛ محمدحسین قائمی‌راد، معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر امور شرکت‌های هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات؛ مهندس ناصر تقی‌زاده، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر؛ مهندس مهدی پورهاشم، مدیرعامل شرکت پویاانرژی نگین سبز خاورمیانه انجام شده است. همچنین، تاثیر ناپایداری سیاست‌های اقتصادی بر صنعت تولید کابل‌های مخابراتی در گفت‌وگو با حمیدرضا قدری، مدیرعامل شرکت کارخانجات تولیدی شهیدقندی مورد بررسی قرار گرفته است.

در بخش انرژی نیز، ضرورت توجه به بخش خصوصی و تاثیر تحریم‌ها بر این بخش؛ چالش‌های پیش‌روی انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران؛ بازار جهانی نفت در سال ۲۰۱۹؛ تاثیر خودتحریمی‌ها بر صنعت برق کشور و موضوع ردپای زیستی در گفت‌وگو با کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته است. در این بخش، مصاحبه با محمدتقی زعفرانچی‌زاده، معاون توسعه بخش غیردولتی ساتبا؛ پیام باقری، نایب رییس هیات مدیره سندیکای صنعت برق و هدایت‌الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درج شده است.

در بخش صنعت این شماره از ماهنامه "دنیای سرمایه‌گذاری"، چشم­انداز روش‌های پرداخت در تجارت الکترونیک؛ گسترش کاربردهای فناوری اطلاعات در صنعت بانکی کشور؛ بررسی موقعیت شرکت ایران‌خودرو در ایران و جهان و نیز وضعیت فعلی صنعت طلاوجواهر مورد بررسی قرار گرفته است. در این بخش، گفتگو با محمدمهدی صادق، مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد؛ حمیدرضا مختاریان، مدیرعامل مجموعه داده‌ورزی سداد؛ هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل ایران‌خودرو و مسعود عطاریان، تولیدکننده مصنوعات طلاوجواهر منتشر شده است.

در بخش اقتصاد کلان نیز، خسارت تحریم‌ها بر اقتصاد ایران؛ چالش حذف صفر از پول ملی؛ ایرادات موجود در بودجه ۹۸؛ نقش پیمان‌های منطقه‌ای در گسترش روابط اقتصادی و همچنین موضوع رتبه‌بندی اعتباری بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفته است. در این بخش علاوه بر یادداشتی از مرتضی فغانی، عضو اتاق بازرگانی تهران با عنوان «حذف صفر از پول ملی، اصلاح اقتصادی یا اقدامی سیاسی؟»؛ مصاحبه‌هایی نیز با سیدحسین موسویان، پژوهشگر دانشگاه پرینستون آمریکا؛ پیمان مولوی، مدیر آکادمی تامین مالی و سرمایه‌گذاری مولوی؛ هرویک یاریجانیان، رییس اتاق بازرگانی ایران و ارمنستان؛ علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیات رییسه مجلس؛ حمیدرضا حاجی بابایی، رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس؛ جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و اسدالله قره‌خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به چاپ رسیده است.

«حذف دلار با تلاش ۵ کشور»؛ «معرفی ثروتمندترین زنان مسلمان جهان» و «جنگ تجاری آمریکا و چین، بازی باخت-باخت» و «استارت‌آپ‌هايی که صنعت املاک را متحول مي‌کنند» نیز از جمله مطالب خواندنی این شماره از ماهنامه «دنیای سرمایه‌گذاری» می‌باشد.

بیست و هفتمین شماره ماهنامه "دنیای سرمایه‌گذاری" در 10۸ صفحه با قیمت 10 هزار تومان از طریق اشتراک و نیز پایگاه خبری این نشریه به نشانی www.dsg-m.ir در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل