بازدید 3204

شلیک گاز اشک آور توسط پلیس در پاریس

کد خبر: ۸۷۳۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰ 26 January 2019

پلیس فرانسه در واکنش به ادامه اعتراضات جلیقه زردها علیه نظام سرمایه‌داری باردیگر به خشونت متوسل شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از مه،‌ معترضان ضد دولتی و جلیقه زردها در فرانسه در اعتراض به سیاست‌های نظام سرمایه‌داری در میدان باستیل پاریس جمع شدند.

گفته شده تظاهرکنندگان در میدان باستیل پاریس موانعی را که نیروهای امنیتی قرار داده بودند به آتش کشیدند و با شعارهای ضد نظام سرمایه‌داری، خشم خود را از سیاست‌های دولت فرانسه اعلام کردند.

همچنین اعلام شده، پلیس فرانسه در واکنش به این اعتراضات به خشونت متوسل شده و ضمن سرکوب معترضان با باتوم، از گاز اشک آور و ماشین های آب پاش برای پراکنده کردن معترضان استفاده کرده است.

وزارت کشور فرانسه تعداد معترضان روز شنبه در سراسر این کشور را نزدیک به ۲۲ هزار تظاهرکننده اعلام کرده که ۲۵۰۰ نفر از آنان در پاریس جمع شده بودند. اعتراضات امروز در فرانسه، یازدهمین هفته متوالی و اعتراضی این کشور است که ادامه می‌یابد. در ۲ هفته گذشته، هر شنبه شاهد حضور ۸۵ هزار معترض در خیابان‌های شهرهای مختلف فرانسه بوده‌ایم.

گفتنی است این اعتراضات در انتقاد از افزایش بهای بنزین آغاز شد و کم کم به دیگر مسائل نیز کشیده شد تا آنجا که اکنون، معترضین خواستار استعفای ماکرون و تغییر اساسی سیاست‌های حاکم در فرانسه هستند

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر