بازدید 5922
۱

موضع‌گیری فرانسه، آلمان و اسپانیا علیه ونزوئلا

کد خبر: ۸۷۳۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲ 26 January 2019

کشورهای غربی متحد آمریکا در اقدامی هماهنگ از رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا حمایت کرده و در دخالتی آشکار برگزاری انتخابات در این کشور را خواستار شدند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه شنبه بعد از ظهر همگام با واشنگتن از آمادگی کشورش برای به رسمیت شناختن «خوان گوایدو» رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا ، در صورت عدم برگزاری انتخابات سراسری در این کشور در روزهای آینده خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» ماکرون در توییتی نوشت: «اگر در هشت روز آینده انتخاباتی در ونزوئلا برگزار نشود، برای مهار فرآیند سیاسی آماده به رسمیت شناختن خوان گوایدو، به سمت رئیس جمهور هستیم.»

اسپانیا و آلمان نیز امروز در این زمینه مواضعی مشابه با فرانسه اعلام کردند. این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز قرار است شنبه به درخواست آمریکا و برخی کشورهای منطقه در زمینه به رسمیت شناختن گوایدو و کناره گیری «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور قانونی این کشور یک نشست برگزار کند.

در روز گذشته آمریکا و اغلب کشورهای غربی در اقدامی خلاف عرف و قوانین بین‌المللی دولت منتخب ونزوئلا را «غیرقانونی» و «نامشروع» توصیف کرده و از گوایدو حمایت کرده‌اند.

این اقدام با واکنش منفی روسیه، ترکیه، ایران و چندین کشور دیگر روبر شده که بر لزوم پایبندی به قواعد دموکراتیک تاکید کرده‌اند. نیکلاس مادورو در انتخاباتی که چند ماه پیش در ونزوئلا برگزار شد، با رأی قاطع مردم این کشور پیروز شد.

با این حال گوایدو چهارشنبه شب با چراغ سبز کشورهای غربی در جمع هوادارانش خود را رئیس جمهور این کشور اعلام کرد. اقدامی که از سوی دولت ونزوئلا یک کودتا علیه رئیس جمهور منتخب مردم خوانده شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱
همه کشوئرها راباید غارت کنید ونزیلا بمبم اتمداره موشک بالاستیک داره برای چی باید جکومت کشورها را شما باید تعین کنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار