بازدید 3286

واکنش وال‌استریت به توافق برای پایان موقت تعطیلی دولت

کد خبر: ۸۷۳۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷ 26 January 2019

انتشار اخباری از این که واشنگتن بالاخره به بلندترین تعطیلی تاریخ دولت آمریکا، هرچند به صورت موقت، پایان خواهد داد، موجب شد سرمایه‌گذاران قوت‌قلب بگیرند و وال‌استریت رشد کرد.

وال‌استریت

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، روز جمعه، با انتشار اخباری از این که واشنگتن بالاخره به بلندترین تعطیلی تاریخ دولت آمریکا، هرچند به صورت موقت، پایان خواهد داد، سرمایه‌گذاران قوت‌قلب گرفتند و وال‌استریت رشد کرد.

هر سه شاخص مهم سهام آمریکا رشد کردند و داوجونز و نزدک توانستند روند هفته گذشته خود را که با تعطیلاتِ رسمی کوتاه شده بود، مثبت کنند، اما اس‌اندپی۵۰۰ پس از ۴ هفته متوالی رشد، اولین افت هفتگی امسال خود را ثبت کرد.

دونالد ترامپ اعلام کرد که او و نمایندگان مجلس آمریکا توافق کرده‌اند که طی یک برنامه بودجه ۳ هفته‌ای، دولت را باز کنند. این به تقویت حال‌وهوای بازارها و سرمایه‌گذاران کمک کرد. در روزهای اخیر بازارهای جهانی در مواجهه با تنش‌های جدید مربوط به تعطیلی دولت و مذاکرات تجاری چین و آمریکا، افت کرده بودند.

درحالی که اجلاس اقتصادی جهانی در داووس سوئیس، به پایان خود نزدیک می‌شود، رهبران شرکت‌های جهان همگی نگرانی‌های خود در مورد جنگ تعرفه‌ای را ابراز کردند و گفتند که دیگر از سیاست‌های ترامپ خسته شده‌اند.

فصل اعلام درآمدهای شرکت‌ها هم در اوج خود قرار دارد و ۲۲ درصد از شرکت‌های تحت شاخص اس‌اندپی، درآمدهای خود را اعلام کرده‌اند که از این میان ۷۲.۳ درصد آنها فراتر از حد انتظار بوده‌اند.

سهام اینتل به دنبال اعلام درآمدهای ناامیدکننده ربع چهارم این شرکت، ۵.۵ درصد سقوط کرد.
سهام شرکت ساخت مسکن دکتر هورتون، پس از اعلام درآمد کمتر از حد انتظار این شرکت، در نتیجه وضعیت ضعیف بازار مسکن آمریکا، ۲.۶ درصد سقوط کرد.

میانگین صنعتی داوجونز ۱۸۳.۹۶ واحد یا ۰.۷۵ درصد رشد کرد و به ۲۴۷۳۷.۲ واحد رسید. اس‌اندپی ۵۰۰ هم ۲۲.۴۳ واحد یا ۰.۸۵ درصد بالا آمد و به ۲۶۶۴.۷۶ واحد رسید. کامپوزیت نزدک ۹۱.۴۰ واحد یا ۱.۲۹ درصد جهش کرد و به ۷۱۶۴.۸۶ واحد رسید.

حجم معاملات روز جمعه وال‌استریت ۷.۵۵ میلیارد سهم بود که در مقایسه، از میانگین ۲۰ روزه ۷.۷۹ میلیارد سهم، کمتر بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر