بازدید 7034
۱

مادورو: دیپلمات‌ها باید از دستور خروج پیروی کنند

کد خبر: ۸۷۲۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۷ 26 January 2019

رئیس جمهوری ونزوئلا که با قطع روابط دیپلماتیک با آمریکا دستور خروج دیپلمات های آمریکایی از کشورش را داده است، گفت: دیپلمات های واشنگتن باید از این دستور پیروی کنند.

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا یک نشست خبری با حضور خبرنگاران در کاخ ریاست جمهوری در کاراکاس برگزار کرد.

مادورو در این نشست با بیان اینکه راه مذاکرات همیشه باز است، تاکید کرد که وی همیشه برای مذاکره با مخالفان آماده بوده و هست.

وی با اشاره به پوشش خبری تحولات اخیر در ونزوئلا گفت: رسانه های بین المللی تصویری تحریف شده از من و کشورم در راستای منافع آمریکا ارائه داده اند.

مادورو همچنین خواستار تبعیت دیپلمات های آمریکایی از دستور خروج آنان از ونزوئلا شد و در عین حال تاکید کرد که روابط تجاری با واشنگتن همچنان برقرار است.

به گزارش ایرنا، ونزوئلا در روزهای گذشته صحنه تحولات عمده سیاسی بوده است. «خوان گوایدو» رهبر حزب مخالف که رئیس مجلس ملی این کشور است، روز چهارشنبه با حضور در جمع هوادارانش، سوگند ریاست جمهوری یاد کرد.

واشنگتن که پیشتر در حین برگزاری مراسم تحلیف نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا، او را «غاصب قدرت» خوانده بود، اعلام کرد گوایدو را به عنوان رئیس دولت موقت این کشور به رسمیت می شناسد.

دولت مادورو نیز ضمن قطع کامل روابط دیپلماتیک خود با آمریکا 72 ساعت به دیپلمات های این کشور فرصت داد تا ونزوئلا را ترک کنند.

اما مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به فاصله کمی برخلاف اصول روابط دیپلماتیک اعلام کرد که این دستور دولت ونزوئلا را نمی پذیرد و دیپلمات های واشنگتن در کاراکاس می مانند.

گوایدو که رهبری مخالفان دولت را بر عهده گرفته است، ساعتی بعد در یک پیام توئیتری از «همه سفارتخانه ‌ها» خواست که در ونزوئلا باقی مانده و اقدامی صورت ندهند.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز از خروج برخی از دیپلمات های آمریکایی از سفارت این کشور در کاراکاس به همراهی پلیس ونزوئلا به مقصد فرودگاه خبر داد.

مادورو آمریکا را عامل پشت پرده تشدید اعتراض‌ها علیه دولتش می‌داند و مخالفان را به طرح‌ریزی کودتا متهم می‌کند.

تاکنون برخی دولت‌ها همچون روسیه، چین، کوبا، مکزیک و ترکیه، ریاست جمهوری گوایدو را به رسمیت نشناخته و از مادورو اعلام حمایت کرده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱
چه کشورهایی از مادرو حمایت میکنند خخخخخخخخخخخ
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان