بازدید 2206

«ملا عبدالغنی برادر» به عنوان مذاکره‌کننده ارشد طالبان منصوب شد

گروه شبه‌نظامیان طالبان افغانستان اقدام به منصوب کردن ملا عبدالغنی برادر، یکی از پایه‌گذاران این جنبش به عنوان رییس جدید دفتر سیاسی آنها در شهر دوحه قطر کرد.
کد خبر: ۸۷۲۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴ 25 January 2019

گروه شبه‌نظامیان طالبان افغانستان اقدام به منصوب کردن ملا عبدالغنی برادر، یکی از پایه‌گذاران این جنبش به عنوان رییس جدید دفتر سیاسی آنها در شهر دوحه قطر کرد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از خبرگزاری فرانسه، این‌ در حالی است که از روز دوشنبه در این دفتر مذاکراتی با مقامات آمریکایی که به دنبال پایان دادن به جنگ در افغانستان هستند، انجام شده است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای گفت: ملا عبدالغنی برادر به عنوان رییس دفتر سیاسی طالبان منصوب شده است.

او خاطرنشان کرد: این اقدام به منظور تقویت موضع ما و مدیریت درست فرایند مذاکرات جاری با آمریکا اتخاذ شده است. این اقدام در حالی انجام شده است که شبه‌نظامیان طالبان روز پنج‌شنبه‌ اعلام کردند که چهار روز پیاپی مذاکراتی با مقامات آمریکایی در شهر دوحه داشتند اما مشخص نکردند آیا امروز (جمعه‌) نیز این مذاکرات ادامه‌ دارد یا خیر.

تحلیلگران، این که این مذاکرات تا این حد طول کشیده است را بی‌سابقه خوانده و نسبت به یک توافق قریب‌الوقوع که راه را برای مذاکرات صلح هموار کند، ابراز امیدواری کرده‌اند.

واشنگتن نیز روز پنج‌شنبه‌ تأیید کرد که مذاکراتی در قطر بین نماینده آمریکا، زلمای خلیل‌زاد و نمایندگان طالبان در حال برگزاری است.

مقامات افغان که قبلا درباره کنار گذاشته‌ شدن از مذاکرات شکایت کرده بودند، هشدار داده‌اند که هر گونه توافقی به موافقت آنها نیاز دارد.

ملا عبدالغنی برادر پیش‌تر مقام شماره دو گروه طالبان بود و یاری‌دهنده اصلی ملا عمر در پایه‌گذاری این جنبش محسوب می‌شد.

او در سال ۲۰۱۰ در پاکستان در عملیاتی دستگیر شد و در آن زمان این اتفاق یک ضربه بزرگ به این گروه محسوب شد. او طبق گزارش‌ها اکتبر گذشته بعد از نخستین نشست در دوحه بین طالبان و خلیل‌زاد که البته برگزاری آن هرگز توسط آمریکا تأیید نشد، از زندان آزاد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل