بازدید 5638

درآمدهای مالیاتی سال ۹۸ چقدر است؟

کد خبر: ۸۷۲۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰ 24 January 2019
مرکزپژوهش های مجلس شورای اسلامی درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات اقتصاد بخش عمومی این مرکز با بیان این مطلب که در لایحه بودجه سال 1398 معادل 1535 هزار میلیارد ریال به عنوان درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده است به بررسی لایحه بودجه سال 1398 کل کشور از منظر درآمدهای مالیاتی پرداخت.

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس می‌افزاید رقم نسبت درآمدهای مالیاتی به رقم درآمدهای مالیاتی مصوب در قانون بودجه سال 1397( 1420 هزار میلیارد ریال) از رشدی معادل 8 درصد برخوردار است. با توجه به روند فعلی وصول درآمدهای مالیاتی (روند 8ماهه اول سال جاری) و سایر شرایط و تحولات اقتصادی، پیش بینی می‌شود کل وصولی درآمدهای مالیاتی در سال 1397 معادل 1295هزار میلیارد ریال باشد. در این شرایط رقم درآمدهای مالیاتی(منابع عمومی) لایحه بودجه سال 1398 رشدی حدود 19 درصد نسبت به عملکرد برآورد شده برای سال جاری خواهد داشت.

در این گزارش تاکید شده است که با توجه به شرایط اقتصادی کشور و مجموعه تحولات صورت گرفته در ساختار نظام مالی و مالیاتی کشور، به نظر میرسد درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده در برخی از اجزا، با بیش برآوردی همراه است و در مجموع انتظار میرود درآمدهای مالیاتی در سال 1398 حداکثر تا سقف 1466 هزار میلیارد ریال محقق شود یعنی تحقق حدود 96 درصد از منابع پیش بینی شده در لایحه از محل مالیات.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار