بازدید 1952

مهم‌ترین عامل افزایش بیکاری در کشور

کد خبر: ۸۷۲۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸ 23 January 2019

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: در حال حاضر میزان بیکاری دانش آموختگان کشور زیاد است و باید برای آن فکری کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، منصور کبگانیان دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور در حاشیه جلسه این ستاد و در جمع خبرنگاران با اشاره به مفاد جلسه اظهار کرد: جلسه امروز ستاد نقشه جامع علمی کشور با حضور اعضای ستاد برگزار شد و در ابتدای جلسه از زحمات مخبر دزفولی دبیر سابق تقدیر به عمل آمد و البته او قول داد که به عنوان عضو فعال ستاد نقشه جامع علمی کشور در جلسات حضور داشته باشد.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه در این جلسه گزارش اشتغال فارغ‌التحصیلان ارائه شد، گفت: در این جلسه مباحثی پیرامون اشتغال فارغ‌التحصیلان مطرح شد و با مباحثی که داشتیم به ترتیب گزارش‌های تکمیلی هم به آن اضافه خواهند شد، همچنین گزارشی از سوی مرکز همکاری‌های پیشرفت و تحول ریاست جمهوری ارائه شد که در آن درباره اعداد و ارقام مربوط به اشتغال فارغ‌التحصیلان صحبت شده بود.

میزان اشتغال در کشور‌های توسعه یافته

وی با اشاره به جمعیت فارغ‌التحصیل کشور، بیان کرد: بر اساس گزارش ارائه شده ۲۲ درصد جمعیت بالای ۲۰ سال کشور را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شکل می‌دهند در صورتیکه ۴۰ درصد بیکاری بالای ۲۰ سال را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دارند و این نسبت بالایی است، اعدادی که اصلاح شده‌اند نسبت به آمار وزارت کار بودند که در آن نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان را ۱۸ ونیم درصد اعلام کرده بود که البته نرخ آن بالاست و باید درباره این آسیب فکری شود.

کبگانیان درباره هم راستا بودن شغل و رشته تحصیلی دانش آموختگان، اظهار کرد: در راستای بیکاری دانش آموختگان این موضوع اهمیت دارد و هم راستا نبودن رشته تحصیلی و شغلی که افراد انتخاب می‌کنند، میزان بیکاری را افزایش داده است.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور با اشاره به میزان اشتغال در کشور‌های توسعه یافته، گفت: میزان اشتغال در کشور‌های توسعه یافته ۸۰ درصد و در کشور ما ۴۵ درصد است و باید درباره این آسیب فکری شود و سیاست‌های جدیدی را برای پیشگیری این موضوع تدوین کنیم.

وی ادامه داد: باید فارغ‌التحصیلان‌ از شاخص‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌ها باشند و دانشگاهی که فارغ‌التحصیلان بیشتری را در بازار کار دارد مورد تشویق قرار بگیرد، گزارش نهایی میزان اشتغال را باید از وزارت علوم دریافت کرد و در جلسات بعدی هم درباره سیاست‌های مربوط به اشتغال بحث خواهیم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل