بازدید 3484

حمله لفظی دو وزیر ایتالیایی به رئیس‌جمهور فرانسه

کد خبر: ۸۷۲۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۳ 23 January 2019

وزیر کشور ایتالیا در اظهاراتی غیردیپلماتیک اظهار امیدواری کرد در انتخابات آتی پارلمانی اتحادیه اروپا مردم فرانسه خودشان را از سر امانوئل مکرون رها سازند.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، بخش تصویری خبرگزاری آسوشیتد پرس اعلام کرد، ماتیو سالوینی روز سه شنبه در ویدیویی انتشار یافته در صفحه فیسبوک اش با انتقاد شدید از رئیس جمهور فرانسه که ایتالیایی ها را به مهمان نوازی بیشتر با مهاجران غیرقانونی دعوت کرده بود، مکرون را یک «رئیس جمهور بد» خواند و ابراز امیدواری کرد مردم فرانسه در انتخابات اروپایی 26 مه آینده مارین لوپن رهبر راست افراطی فرانسه را به وی ترجیح دهند.

پرس سالوینی گفت: من با تمام قلب ام و و با اقدام و عملم، به مردم فرانسه، به این میلیون ها مرد و زن که در فرانسه با یک دولت خیلی بد و یک رئیس جمهور خیلی بد زندگی می کنند، نزدیک هستم.

وی می افزاید: به وضوح سخن من ضد مردم، شهروندان، و کارگران فرانسه نیست، بلکه ضد مکرون است که حرف زیاد می زند اما عمل نمی کند. وی ما را به مهربانی، خوبی، میهمان نوازی و همبستگی در قبال هزاران مهاجر در مرز ایتالیا هستند دعوت می کند.

من امیدوارم فرانسه بتواند خودش را از شر این رئیس جمهور خیلی بد خلاص سازد. مردم فرانسه این بخت را دارند که در انتخابات 26 مه (پارلمان اروپایی) این کار را انجام دهند و بالاخره سرنوشت و آینده شان را در دست بگیرند و بتواند غرور شان را که مکرون آن را بد نمایندگی کرده است دوباره بدست آورند."

سالوینی علاوه بر اینکه وزیر کشور ایتالیاست معاون کابینه دولت و رهبر حزب راست افراطی ایتالیایی لیگ شمال نیز هست.

این حملات لفظی شدید اللحن در حالی روز سه شنبه منتشر شده است که روز قبل از آن نیز دیگر جناح دولت ایتالیا از زبان لوئیجی دی مایو علیه فرانسه " استثمارگر" سخن گفت.

دی مایو که وی نیز وزیر کار و توسعه و معاون دولت ایتالیاست، فرانسه را متهم کرد که با ادامه استثمار آفریقا، مانع توسعه در این قاره است و روند مهاجرت غیرقانونی از مبدا این قاره را تشدید می کند. وی فرانسه را متهم کرد که آفریقا را " فقیر می کند و به بحران مهاجرت دامن می زند". وی افزود که فرانسه ناشر پول 14 کشور آفریقایی است ( چهارده مستعمره سابق فرانسه پول واحد موسوم به فرانک سیفا دارند که برابری ثابت با یورو دارد و چاپ و ضرب آن در فرانسه و در چارچوب بانک مرکزی اروپا صورت می پذیرد) و مانع توسعه آنها می شود و در نتیجه مهاجرت غیرقانونی را افزایش می دهد. وی خواستار اقدام اتحادیه اروپا علیه فرانسه و وضع مجازات برای پاریس در این باب شد.

ماتیو سالوینی نیز در بخش دیگری از سخنانش علیه فرانسه و رئیس جمهور آن گفت: " اگر مکرون اینقدر خوب است می تواند آن را با پذیرش هزاران مهاجری که در ایتالیا هستند و به همراه دیگر کشورهای اروپایی به آنها وعده میهمان نوازی داده است، در عمل ثابت کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس