بازدید 7049
۸
بالاخره شورای جذب دانشگاه آزاد تشکیل جلسه داد؛

جذب هزار عضو هیات علمی تا فروردین ۹۸ و یک سوال

پرونده جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی که مدت‌ها پیشتر باز شده بود، بالاخره در دستور رسیدگی قرار گرفت و قرار است به سرعت جمع و جور شود؛ اتفاقی که یک ابهام بزرگ به دنبال دارد که می‌بایست در روز‌های آینده چشم انتظار پاسخ مسئولان این دانشگاه به آن باشیم.
کد خبر: ۸۷۲۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷ 22 January 2019
پرونده جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی که مدت‌ها پیشتر باز شده بود، بالاخره در دستور رسیدگی قرار گرفت و قرار است به سرعت جمع و جور شود؛ اتفاقی که یک ابهام بزرگ به دنبال دارد که می‌بایست در روز‌های آینده چشم انتظار پاسخ مسئولان این دانشگاه به آن باشیم.

به گزارش «تابناک»، صبح امروز و پس از انتظاری طولانی، نخستین جلسه هم‌اندیشی و هماهنگی فرآیند جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور ولایتی و طهرانچی، رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس این دانشگاه برگزار شد تا جزئیات و روند جذب هیات علمی این دانشگاه به تصویب برسد و اعلام شود.

نشستی که در پایان آن، بیژن رنجبر، قائم مقام رئیس دانشگاه در امور آموزش عالی و ساماندهی پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی و مدیر مرکز جذب و امور هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نتایجش را این گونه تشریح کرد: ۳ هزار و ۹۶۰ متقاضی در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کرده‌اند که از این تعداد صلاحیت ۵۵۹ نفر احراز شده است. پرونده تمامی این متقاضیان بررسی شده و با توجه به نسبت استاد به دانشجو در رشته‌های تحصیلی هر واحد و استان و دیگر مولفه‌ها، غربالگری اولیه صورت گرفته است.

وی با اشاره به شرایط پذیرش متقاضیان جذب، گفت: علاوه بر شرایط علمی و عمومی، حداکثر سن برای متقاضیان جذب در دانشگاه آزاد اسلامی در گروه‌های غیرپزشکی ۴۰ سال، پزشکی ۳۵ سال و دکتری تخصصی ۴۵ سال است که رشته‌های تحصیلی متقاضیان در دو مقطع آخر تحصیلی باید با گروه آموزشی هم‌خوانی داشته باشد.

رنجبر با تاکید بر این نکته که حداقل معدل متقاضیان جذب باید در دوره کارشناسی ۱۴، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای ۱۶ و دکتری تخصصی ۱۷ باشد، افزود: حداقل یک هزار عضو هیأت علمی از میان متقاضیان از دانشگاه‌های معتبر دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی و چند دانشگاه معتبر غیرانتفاعی جذب می‌شوند. تقویم زمانی توسط مرکز جذب اعلام می‌شود و در پایان اسفند ۹۷ و اوایل فروردین ۹۸ اسامی نهایی را اعلام می‌کنیم.

بدین ترتیب مشخص شد که طی زمان کوتاه باقی مانده از سال ۹۷ و احتمالا چند روز کاری از ابتدای سال ۹۷، هزار تن به شمار اعضای هیات دانشگاه آزاد اسلامی افزوده خواهد شد. افزایشی چشمگیر که اگر بدانیم قرار بوده چند سال پیش رقم بخورد، ماجرا کمی تغییر کرده و برخی ابهامات خودنمایی خواهند کرد.

ابهاماتی مانند چگونگی مواجهه با متقاضیان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی که از سال ۹۵ در صف جذب این دانشگاه قرار دارند و به رغم وعده‌های مسئولان این دانشگاه، تا کنون انتظارشان به سر نیامده است. متقاضیانی که هرچند رئیس دانشگاه آزاد تاکید کرده به صف متقاضیان دیگر خواهند پیوست، اما معلوم نیست انتظار طولانی مدت شان، امتیازی ویژه برایشان به دنبال خواهد داشت یا خیر.

متقاضیانی پرشمار که پیش از این هر بار برای پیگیری پرونده شان به دانشگاه آزاد مراجعه می‌کردند، به انتظار برای برگزاری نشست شورای جذب دعوت می‌شدند، اما خبری از برگزاری این نشست نمی‌شد. اتفاقی که اگرچه امروز پس از مدت‌ها رقم خورد، اما معلوم نیست برای این دسته از متقاضیان فرجام خوشایندی داشته باشد، چراکه قرار است تنها یک پنجم متقاضیان جذب شوند.

آن گونه که دکتر طهرانچی گفته، حدود ۵ هزار تن متقاضی جذب در هیات علمی دانشگاه آزاد هستند و از این میان تنها هزار تن جذب خواهند شد. گزینشی که اگر متقاضیان سال ۹۵ در زمره پذیرفته شدگان نهایی آن نباشند، بیش از دیگران مغبون خواهند شد چراکه در زمان تقاضایشان برای جذب و تشکیل پرونده، از ایشان تعهد محضری مبنی بر عدم اشتغال در محل دیگر گرفته شده که نتیجه آن، هدایت این دسته از متقاضیان به مشاغل پاره وقت و موقتی بوده که امرار معاش به کمک این مشاغل بسیار دشوار است. دورانی سخت که معلوم نیست طی کردن آن به امتیازی برای این دسته از متقاضیان منجر شده یا حکم ظلمی را دارد که به ایشان روا داشته شده؟!
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
در ایران جذب و استخدام بدون داشتن پارتی کت و کلفت از محالات است
دانشگاه آزاد به جای جذب نیرو که احتمالا از اقوام و منسوبین خواهد بود بهتر است فکری به حال اعضا هیات علمی خود در استان ها کند که با مشکل عدم تکمیل موظفی مواجه هستند. ضمنا بسیاری از واحدهای این دانشگاه ورشکسته بود و در تامین حقوق پرسنل خود مشکل دارند پس دلیل جذب جز استخدام نورچشمی ها چه می تواند باشد؟
سلام
من یکی از همون متقاضی هایی هستم که نوشتین
من از سال 92 دارم بین دانشگاه ها پاسکاری میشم و هنوز جذب نشدم
تا حالا 3 بار گزینش هم شدم ولی دریغ از جذب
دانشگاه ها خیلی بی رحمانه فقط از ما به عنوان حق التدریس کار میکشن و به موقع اعلام نیازشونو کنسل میکنن که جذب نکنن
...
اگر لازم بود حاضرم اطلاعات مصیبت باز جذبمو در اختیار بگذارم
موفق باشید
با سلام. بنده دیروز به دانشگاه مراجعه کردم و با خبر شدم که هیت امنای استان بنده را به دلیل اینکه در 4.5 نتوستم درسم را تمام کنم, حکم هیئت علمی پیمانی بنده را زایل و قرادادم را یکطرفه فسخ کرده است. بعد هم کفتند که خودتان تعهد محضری دادید که هیچ گونه اعتراض به تصمیم شورای بورس ندارید. حالا من ماندم وهزار بدبختی ... ظاهرا بخشی از نحبه های بدون مدرک را قرار است به جای ما که خواص نیستیم بیاورند. پناه بر خدا
سلام
لطفا به دوستانی که می خواهند جذب دانشگاه آزاد بشوند بفرماید:
1- دانشگاه از شمول قانون کار مستثنی می باشد یعنی هر موقع دلش بخواهد می تونه آنها را اخراج کند بدون آنکه بتواند بجای شکایت یا اعتراض کنند
2-اگر بخواهند استعفا بدهند یا بازخرید و یا اخراج شوند فقط به اندازه حداقل حقوق(ماهی یک میلیون تومان) به آنها سنوات داده می شود
3- از مزایایی قانون بیکاری برخوردار نیستند یعنی دانشگاه آزاد سه درصد سهم صندوق بیکاری را به حساب تامین اجتماعی واریز نمی کند.
4- حقوق دانشگاه آزاد خیلی پایین تر از دانشگاه های دولتی است.
5- خیلی از واحدهای دانشگاه آزاد با توجه به کم شدن تعداد دانشجو زیان ده(بخوانید ورشکسته) هستند و امکان پرداخت حقوق ماهیانه را ندارند.
6- از سال گذشته مبنای پرداخت حقوق به اعضای هیات علمی تغییر کرده و بر اساس زمان حضور در دانشگاه حقوق به اعضای هیات علمی پرداخت می شود بعبارت دیگر اعضای هیات علمی بایستی حداقل 4 روز(32 ساعت) در هفته در دانشگاه حضور داشته باشید(کارت ساعت بزنند) وگرنه حقوق شما با کسری شدید مواجه خواهد شد
پس از مطالعه این مطالب در خصوص استخدام در دانشگاه آزاد تصمیم بگیرید.
در خیلی از مراکز و واحدهای دانشگاه ازاد به علت کاهش تعداد دانشجو ، اساتید هیئت علمی نمیتوانند موظفی خود را پرکنند و چون دانشگاه های ازاد خودگردان هستدلذا با بحرام مالی مواجه هستند.چطور در این وضعیت مجددا اقدام به استخدام میکنید؟
جذب افراد از طریق رابطه بازی چه فایده دارد؟ نخبگان دانشگاه ازاد کجا هستند؟ جز این است که خانه نشین هستند؟ جز این است که هیچ نظارتی بر گروه های مصاحبه نیست و افراد نخبه خانه نشین می شوند تا شرایط امروز دانشگاه ایجاد شود؟؟؟
در شرایط فعلی با کاهش تعداد دانشجو، دانشگاه آزاد کمبود هیات علمی که نداره هیچ، هیات علمی اضافه هم داره و برای پرداخت حقوق همین ها هم مشکل داره. استخدام هیات علمی جدید اشتباه محض و ظلم به پرسنل قدیم و حتی کسانی است که قراره تازه استخدام بشن.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر