بازدید 27494
بسته خبری جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ در امارات ـ روز هجدهم؛

بیمارستانِ‌ عراق، به دست قطرِ وارداتی حذف ‌شد/ محرومیت و کسر امتیاز عربستان به خاطر تقلب و بازیکن‌ غیرمجاز/ استقلال، بازنده جام‌ ملت ها!/چینی‌ها در تمرین امروز ایران دنبال چه بودند؟/بحرین، کره ‌پرستاره را سکته ‌داد تا باخت/کی‌روش تیم‌ملی را برای شام از هتل بیرون آورد+ برنامه ‌یک‌چهارم ‌نهایی

با دو بازی جذاب و مهیج امشب، دیدارهای حذفی مرحله یک هشتم نهایی جام هفدهم به پایان رسید و چهره هشت تیم برتر آسیا مشخص شد. بدبیاری های استقلال در جام ملت های آسیا هم ادامه دارد و این باشگاه در آستانه لیگ قهرمانان با مصدومیت بازیکن کلیدی عراقی اش در بازی امشب عراق ـ قطر مواجه شد. نقش مصدومیت در حذف دو تیم پرانگیزه بحرین و عراق مقابل کره جنوبی و قطر بارز بود.
کد خبر: ۸۷۲۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷ 22 January 2019

جام ملت های آسیا به مراحل حساس و پایانی نزدیک می شود و دیدارهای حذفی به اوج هیجان رسیده اند اما تیم هایی که تصور می شد ضعیف هستند و به راحتی تسلیم رقبای سرشناس خواهند شد، با مقاومت چشمگیر، تعجب کارشناسان را برانگیختند.

به گزارش «تابناک ورزشی«؛ روز هجدهم جام ملت های آسیا در امارات امروز پیگیری شد و آخرین اخبار را می توانید در این بسته خبری مرور کنید.

برنامه کامل یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا
مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا 2019، امشب (سه‌شنبه) با برگزاری دو دیدار به پایان رسید تا تکلیف هشت تیم صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی مشخص شود.

پنجشنبه، چهارم بهمن‌

ویتنام - ژاپن، ساعت 16:30 به وقت تهران، ورزشگاه آل مکتوم دبی
چین - ایران، ساعت 19:30به وقت تهران، ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی

جمعه، پنجم بهمن

کره‌جنوبی - قطر، ساعت 16:30 به وقت تهران، ورزشگاه زاید شهر ابوظبی
امارات - استرالیا، ساعت 19:30 به وقت تهران، ورزشگاه هزاع بن زاید شهر العین

چهارمین برد قطر با ستاره های خارجی و صعود به جمع هشت تیم

تیم‌های ملی فوتبال قطر و عراق در آخرین بازی مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا 2019، از ساعت 19:30 امشب (سه‌شنبه) در ورزشگاه آل نهیان به مصاف هم رفتند که قطری‌ها با تک گل دقیقه 62 بسام الراوی بازی را به سود خود به پایان بردند تا حریف کره‌جنوبی در مرحله یک چهارم نهایی شوند.

عراقی‌ها در نیمه نخست، طارق همام هافبک محوری خود را به دلیل مصدومیت از دست دادند و این بازیکن استقلال با چشمانی اشک‌بار از زمین خارج شد. در نیمه دوم نیز دو بازیکن دیگر عراق دچار مصدومیت شده و تعویض شدند تا عراقی‌ها در تعداد مصدومیت هت‌تریک کنند. بشار رسن هافبک پرسپولیسی عراق نیز در ترکیب تیم ملی کشورش بازی کرد. قطر در گروه E این مسابقات قاطعانه و با 9 امتیاز به مرحله بعد راه یافته بود و عراق نیز که در گروه D با ایران همگروه بود، به دلیل تفاضل گل پایین به عنوان تیم دوم صعود کرد.

شام دیشب ستاره های ایران بیرون از هتل

ملی پوشان فوتبال ایران، بر خلاف اغلب شب های اردویی در جریان مسابقات، شام شب گذشته خود را در شهر ابوظبی، بیرون از هتل صرف کردند. این کار متفاوت آنها با تأیید سرمربی تیم ملی انجام گرفت و رستورانی که ملی پوشان در آن شام خوردند، جایی نزدیک هتل محل اقامت تیم بود. مرد پرتغالی به عنوان یکی از با دیسیپلین‌ترین مربیانی که پا به فوتبال ایران گذاشته، معروف است، ولی همیشه حساب ویژه ای به تفریح ملی پوشان داشته و البته با برنامه ریزی های انجام شده همیشه اوضاع را تحت کنترل دارد. او تیم را برای هواخوری و تغییر جو روانی و تخلیه روحی از اردو مرخص کرد تا حس پادگان به آنها دست ندهد و از فضای سنگین تمرین و فشار خارج شوند.

کره جنوبی، جان کند تا بحرین را حذف کرد

تیم‌های ملی کره‌جنوبی و بحرین از ساعت ۱۶:۳۰ به مصاف هم رفتند که پس از تساوی یک بر یک در زمان‌های معمول بازی، یاران بنتو، گل دوم را در وقت‌های اضافه به ثمر رساندند و به جمع هشت تیم پایانی صعود کردند.

بحرین بر خلاف انتظارات، بازی را هجومی آغاز کرد و می‌توانست دو بار به گل برسد؛ اما رفته رفته کره‌جنوبی سوار توپ و میدان شد، ولی بازیکنان این تیم در زدن ضربات آخر کم دقت بودند و بازی تا اواخر نیمه نخست گلی نداشت. در نهایت هوانگ هی چان در دقیقه ۴۳ این دیدار کره جنوبی را به گل نخست رساند تا خیال پائولو بنتو تا حدودی راحت شود.

کره جنوبی ۲-۱ بحرین؛ صعود دشوار کره جنوبی با عبور از سد بحرین سرسخت - South korea vs Bahrain Asian cup 2019

در نیمه دوم هم توپ و میدان در اختیار کره‌جنوبی بود و بحرین با وجود عقب افتادن از حریف، دست از دفاع لایه لایه برنداشت تا در دقیقه ۷۷ محمد سعد الرمیحی روی اشتباه خط دفاعی کره‌جنوبی، گل تساوی بخش بحرین را وارد دروازه کند و بحرین به بازی برگردد. کره‌ای‌ها در نیمه دوم تلاش خود را دو چندان کردند؛ اما زمین خوردن‌های وقت و بی‌وقت بحرین، دقایق زیادی از زمان بازی را تلف کرد تا این که در آخرین دقیقه نیمه نخست وقت‌های اضافه، کیم جین سو گل دوم یاران بنتو را به ثمر رساند.

بحرین بعد از خوردن گل دوم هم سراپا حمله نشد و چشم به ضد حملات داشت. کره‌جنوبی بر بازی مسلط ماند ولی توپ دیگری از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا یاران بنتو به دشواری تمام به مرحله یک‌چهارم صعود کنند و در انتظار برنده بازی قطر و عراق بمانند.

ایران مقابل تیم هایی که مربی قهرمان جهان دارند، چه کارنامه ای دارد؟

مصاف پنجشنبه تیم ملی با مارچلو لیپی پس از بازی ایران ـ کویت 1976 دومین دیدار ایران با یک مربی قهرمان جام جهانی در تاریخ جام ملتهای آسیاست. ایران البته اولین بار نیست که لیپی را به عنوان حریف می بیند. اما قبل از این، ایران در زمان مربیگری برانکو با یک سرمربی قهرمان جهان روبه رو شد که نتیجه خوبی نداشت.

فیل بزرگ یا همان اسکولاری با قهرمانی در جام جهانی 2002 به عنوان سرمربی برزیل به تالار مشاهیر فوتبال جهان وارد شد، جالب اینکه ایران در جام جهانی 2006 برابر مربی مدافع عنوان قهرمانی قرار گرفت. لوئیس فیلیپه اسکولاری پس از قهرمان کردن برزیل در جام جهانی 2002 در جام جهانی 2006 روی نیمکت پرتغال نشست. ایران و پرتغال در دومین دیدار مرحله گروهی مقابل هم قرار گرفتند. پرتغال با دو گل دکو و رونالدو ایران را شکست داد و سند حذف ایران را امضا کرد. اسکولاری پس از این مصاف در ادامه مربی بنیادکار ازبکستان هم شد و چند بار مقابل تیم‌های ایرانی قرار گرفت. اسکولاری در لیگ قهرمانان آن هم در تاشکند به ابراهیم زاده و ذوب آهن باخته بود.

کویت از ابرقدرت های فوتبال قاره در دهه 70 میلادی بود و نشانه آن را می توان حضور این کشور کوچک در جام جهانی 1982 دانست. کویت برای متوقف کردن ایران قدرت اول آسیا، دست به دامن ماریو زاگالوی برزیلی شد. زاگالو، برزیل را قهرمان جام جهانی 1970 کرده بود و یکی از بزرگترین مربیان جهان به شمار می‌رفت. تقابل مهم ایران و زاگالو ابتدا در فینال جام ملت های آسیا در سال 1976 در تهران رقم خورد. در آن بازی زاگالو به حشمت مهاجرانی یک-صفر باخت. ایران در مقدماتی جام جهانی 1978 آرژانتین هم بار دیگر زاگالو را برد تا دبل کند و مرد متفکر شماره یک جهان را تسلیم خود سازد.

در راه جام جهانی 2018 هم ایران و چین با سرمربیگری لیپی هم‌گروه شد. ایران با عبور از لیپی قهرمان جام جهانی 2006 راهی روسیه شد. بازی رفت دو تیم در چین صفر-صفر شد، در بازی برگشت هم ایران با تک گل مهدی طارمی، چین را در آزادی شکست داد و آرزوهای سرزمین اژدها را بر باد داد.

Image result for ‫لیپی + کی روش‬‎

چینی ها در تمرین امروز ایران دنبال چه بودند؟چینی ها در تمرین امروز ایران دنبال چه بودند؟تمرین تیم ملی فوتبال ایران، عصر امروز از ساعت ١٧:٣٠ در زمین شماره دو ورزشگاه کریکت ابوظبی پیگیری شد و خبرنگاران چینی زیادی در کنار زمین حضور پیدا کردند تا این تمرین را پوشش خبری دهند. برخی از آن‌ها که قصد داشتند تمرین را به صورت زنده پخش کنند، اجازه حضور در کنار زمین را پیدا نکردند و ناچار شدند در جایگاه ویژه تصاویر تلویزیونی کار کنند. اغلب آنها از همکاران ایرانی می پرسیدند، چه بازیکنی از میان ستاره های ایران مصدوم است؟! آنها دنبال پیدا کردن بیشترین اطلاعات از ترکیب ایران در بازی پنجشنبه مقابل چین بودند و مدام از بیرانوند، آزمون، دژاگه، جهانبخش و پورعلی گنجی می پرسیدند.
البته امروز همه بازیکنان ایران بدون مشکل و مصدومیت تمرین کردند. با گذشت پانزده دقیقه، خبرنگاران با دستور ناظر ای اف سی محل تمرین شاگردان کی روش را ترک کردند تا تیم ملی به کارهای تاکتیکی پنهان خود برای بازی حساس یک‌چهارم نهایی بپردازد.

بیمارستانِ‌ عراق، به دست قطرِ وارداتی حذف ‌شد/ محرومیت و کسر امتیاز عربستان به خاطر تقلب و بازیکن‌ غیرمجاز/ استقلال، بازنده جام‌ ملت ها!/چینی‌ها در تمرین امروز ایران دنبال چه بودند؟/بحرین، کره ‌پرستاره را سکته ‌داد تا باخت/کی‌روش تیم‌ملی را برای شام از هتل بیرون آورد+ برنامه ‌یک‌چهارم ‌نهایی

سرمربی عمان: کسی که توقع داشت ایران را ببریم؛ احمق است!سرمربی عمان: کسی که توقع داشت ایران را ببریم؛ احمق است!
پیم وربیک در مصاحبه با عمان اسپورت تی وی گفت: «احمقانه است، به نظرم ایراد گرفتن از شکست به تیمی در سطح ایران خیلی احمقانه بود، هواداران و همه باید به تیم و بازیکنان افتخار کنند، نه فقط به 11 بازیکن داخل زمین بلکه 11نفری که کنار زمین بودند. باورم نمی‌شود که از بازیکنان بخاطر باخت به ایران انتقاد می‌کنند. مردم و رسانه‌هایی که از بازیکنان من ، پس از دستاوردهای فوق العاده شان در ماه‌های اخیر انتقاد می‌کنند، دیوانه و نامحترم هستند. آنها باید به اتفاقاتی که رخ داد افتخار کنند. کسب چنین نتایجی به خاطر چند نفر از بازیکنان نبود بلکه تلاش تمام بازیکنان، کادر فنی، کادر پزشکی و ... در چندین هفته بود.»
وربیک سپس از هواداران تیمش که کنار آنها ایستاده اند تشکر کرد و گفت: ما به کاری که در جام ملت‌ها انجام دادیم افتخار می‌کنیم و از هوادارانی که در این مدت کنار ما ایستادند، ممنونیم. آنها فوق العاده اند. در دو سال حضورم در عمان، برخی فقط انتقاد کرده اند. من افتخار می‌کنم، تمام تیم افتخار می‌کند و همه باید افتخار کنند.
شکایت عراقی ها از کارهای یک فرد مشکوک قطری در هتل
رسانه های عراقی اعلام کردند که یک مدیر برنامه قطری در محل اردوی تیم عراق حضور پیدا کرده و قبل از مسابقه میان دو تیم عراق و قطر، ضمن گفت و گو با بازیکنان به آنها اعلام کرده که می تواند بازیکنان تیم ملی عراق را به کشور قطر و یا کشورهای اروپایی ترانسفر کند که در این میان، مهند علی مهاجم این تیم از جمله بازیکنانی بوده که با این مدیر برنامه گفت و گو کرده است.
مسئولان تیم عراق به شدت از این موضوع ناراحتند و این اقدام را روشی نادرست برای بر هم زدن تمرکز ملی پوشان تیم عراق از سوی تیم فوتبال قطر می دانند و اعلام کردند، قصد دارند به دلیل این اتفاق از مسئولان قطری شکایت کنند. مدیران تیم عراق از مسئولان هتل خواستند تا این فرد از هتل اخراج شود و همچنین بعد از این اتفاق مقرر شد تا حاضران در محل اردو و هتل عراق، با مسئولان این تیم هماهنگ شوند و افراد تأیید نشده اجازه حضور در اردو را نخواهند داشت.
محرومیت عربستان به سبک تیم های ایرانی
تیم عربستان به علت تخلف در بازی دادن حمدان الشمرانی، هافبک 22 ساله باشگاه الفیصلی در انتظار محرومیت سنگینی است. پیش از این تیم ملی امید ایران و باشگاه سپاهان در رقابت های آسیایی به دلیل تخلف مشابه دچار کسر امتیاز و حذف از دور رقابت ها شدند؛ اما حالا تیم عربستان با شکست مقابل ژاپن از دور رقابت ها کنار رفته است.
این جریمه در نظر گرفته شده به این دلیل اعمال می شود که حمدان الشمرانی، بازیکن ملی پوش تیم ملی عربستان در مسابقات زیر 23 سال های آسیا که در کشور چین برگزار می شد، به خاطر گرفتن کارت قرمز در آخرین دیدار آن تورنمنت طبق قانون کنفدارسیون نمی توانست در لیست دیدار اول عربستان در جام ملت های آسیا باشد.
حمدان الشمرانی در مسابقات آسیایی زیر 23 سال که در چین برگزار می شد، در دیدار مقابل مالزی که با شکست یک بر صفر این تیم همراه شده بود در دقیقه 95 از بازی اخراج شد و طبق قانون AFC حق حضور در لیست اولین بازی عربستان در جام ملت ها در مقابل کره شمالی را نداشت. این بازیکن متولد 1996 است و دیگر نمی تواند در تیم زیر 23 ساله ها بازی کند؛ محرومیتش شامل حال تیم ملی بزرگسالان عربستان می شود. به این صورت، تیم ملی عربستان به دلیل تخلف در بازی دادن او به احتمال زیاد مسابقات جام ملت های آسیا در دوره بعدی را با سه امتیاز منفی آغاز خواهد کرد یا این بازیکن را از حضور در جام ملت های آسیا محروم خواهند کرد.

بیمارستانِ‌ عراق، به دست قطرِ وارداتی حذف ‌شد/ محرومیت و کسر امتیاز عربستان به خاطر تقلب و بازیکن‌ غیرمجاز/ استقلال، بازنده جام‌ ملت ها!/چینی‌ها در تمرین امروز ایران دنبال چه بودند؟/بحرین، کره ‌پرستاره را سکته ‌داد تا باخت/کی‌روش تیم‌ملی را برای شام از هتل بیرون آورد+ برنامه ‌یک‌چهارم ‌نهایی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۸
تیم ملی بهتر است در خوراک خود با احتیاط بسیار زیاد رفتار کنند. حتماً خوراندن غذای مسموم در بحرین را فراموش نکرده اند. اماراتی ها اگر بدتر از بحرینی ها نباشند قطعاً بهتر نیستند.
عراق بدترین شیوه بازی که ترکیبی از کنگ فو وبوکس تکواتدو کارته و کشتی است در مقابل با حریفان در پیش گرفته و از فوتبال خبری نیست.
برجام به همه نشان داد که ایران با این مسئولین حال حاضرش نیاز به جنگ نداره خود اینها از جنگ مخرب ترند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
حقوقش چطوره؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
چند میگیری؟
چقدر خوب شد که عراق ضد فوتبال تکواندوکار حذف شد.اگربازی قطر به وقت اضافه کشیده شده بود حتما الان چند تا از بازیکنان قطر روی تخت بیمارستان بودند.
خدا را شکر که به غیر از امارات و قطر همه تیمهای عربی که فوتبال را با جنگ تن به تن اشتباه گرفته اند حذف شدند .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
حق قرقیز بود امارات ر. حذف کنه دقیقه 120 ضربه مهاجم به تیرک افقی خورد و واقعا تیم عالی قرقیز حذف شد
خیلی خوب شد این عراقی ها حذف شدند.حتی سعودی ها هم تا این حد باایران کینه ندارند که عراقی ها دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
مشتی خیلی آدم بی انصافی هستی!
دانیال
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
حالا این همه کینه رو تنهایی کشف کردی؟! سبک فوتبالشونه داداش.نکنه با قطرم کینه داشتن؟!میخوای بخاطر شما تور ببندن والیبال بازی کنن؟!
ناشناس
| Germany |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
خوب طبیعی هم هست که کینه داشته باشند ۸ سال ایران و عراق با هم جنگیده اند .ها . خیلی از عراقیها به معنای واقعی کلمه با ایران پدر کشتگی دارند پرانشان ، برادرانشان و یا سایر نزدیکانشان بدست ایرانیان کشته شده اند و ممکن هست هیچوقت ته دلشان ایران را دوست نداشته باشند ، همانطور که خیلی ازایرانیها آنجوریند ، من از اسم عراق بدم می اید چیکار کنم دست خودم نیست پدرم را کشته اند .د
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
پس چرا تو اربعین کینه ندارن؟
عمرا بتونی مثل عراقی ها مهمون نوازی کنی و غریبه رو مجانی تو خونه ات جا بدی
احتمال حضور قطر در فینال بیشتر از کره جنوبی و استرالیا است
اشتباهات شما در نگارش خبر دیگر دارد فاجعه آمیز می شود: کی روش تیم ملی را برای شام از هتل بیرون برد...نه بیرون کرد!!!!!
حذف عراق که به یقین دشمنی بیشتری نسبت به حتی عربستونی ها با ایرانی ها دارند و حذف عربستون از شیرینی های این جام بوده است ، به امید قهرمانی شیربچه های ایرونی به همراه مربی حرفه ای شان کارلوس کی روش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
نژاد پرست.تو خودت از کینه توز تری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
ربطی به نژاد پرستی نداره. این کشورها به هر دلیل فوتبال رو خشن و کثیف بازی میکنن. پس بهتر که در ادامه به این نوع فوتبال نخوردیم.
کارلوس و لیپی به جه میخندند ؟

به ریش ما و چینی ها ، و به پول های باد آورده ؟ ؟
یادتان باشد اینبار مقابل مربی قهرمان جهان کیروش ایستاده نه برانکو
این قدر به ناف کی روش بند تنبون. آویزون نکن داداش.... او به ریش من و تو داره می خنده. برو فکر کلاه خودت باش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
حالا به ریش هر کسی می خندند ما باید قدردان این مرد پرتغالی باشیم که بچه های ایران را از چهارگوشه جهان جمع کرد و یک تیم بنام ایران ساخت ؛ تیم ایران نه تیم کی روش , بنا براین از اومتشکریم
بهزاد
| France |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
شما از طرف خودت متشکر باش. یه عالمه جوان مستعد توی همین ایران خودمون داریم و کیروش اونها رو کنار گذاشت و رفت اونهایی که خارجی بودند و میشناخت آورد. امثال خداد عزیزی و کریم باقری و دایی و مهدوی کیا و کریمی و خیلی های دیگه توی ایران بازی کردند و به تیم ملی دعوت شدند و بعد رفتند خارج. ضمنا روش بازی کیروش رو همه میدونن که چقدر‌دفاعی و مسخرست و در‌مجموع هم نتیجه هایی که گرفته شق القمر نبوده و تیم ایران همونیه که بوده و انقلابی رخ نداده که شما اینقدر هیجانزده ای براش. فقط حرف گنده تر از دهنش زیاد میزنه و حاشیه هاش دیگه داره بیشتر از ارزشش میشه و باید بفرستنش پی کارش.
سلام
یه چیزی که از دید خیلی از کارشناسا البته به نظر بنده حقیر
مخفی موند این بود که عراق در مقابل ایران همه انرژیش رو گذاشت و این همه مصدومیت ماحصل بازی با ایران بود

واقعا تیم فوقالعاده ای داریم
نحوه بازی بسیازی از تیمها مخصوصا تیمهای عربی مشخص می کند به جای اینکه فوتبال ابزاری برای دوستی و مودت باشد به شمشیری برای زدن گردن حریفان تبدیل شده
پاسخ ها
ریاض
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
خشنتربازی کرد خطای قدوس صدرصد اخراج باید میشد غیرخطاهای وحیدامیری ایران بازی فیزییکی ودرگیرانه دارد نه برادرهمبن بازی ایران وعراق کدام تیم
نه اخوی بسیاراشتباه میکنیداگرمنظورت بازی درگیرانه است که ایران خشن ترین تیمداردهمین بازی باعراق خطای قدوس صدرصد اخراج دارد اماداورخوشبختانه مداراکرد وحیدامیری همین طور وامادرموردجدی گرفتن بازیهاوتعصب خشک ماداریم نه تیم های عربی مابازبان عربی اشنایی دارم وخودم عرب هستم گزارش تیم های گوینده های عرب روگوش میدم این قدرخوب وشاعرانه وبااخترام به گزارش بازی ایران میپردازندکه اینگاریک تیم عربی است واماگزارشکران ایرانی ارزوی حذف تمصخر کوچک کردن وبی لیاقت خواندن مردم وتیم های عربی رو گزارش میدتد شماگزارش عصام الشوایلی تونسی قطری رواگرگوش بدیمو بدنت ازحرفهای قنشگی که میگه سیخ میشوند بیاییم از نفرت و کراهیت نسبت به هم کیشان وهم نوعان پرهیز کنیم ورزش بدون دخالت سیاسی
همین چندشب پیش خیابانی ایرانیهاروباشعورتر وبهتر وبرتر ازعمانیهاخواند درحالی که ماباعمان میانی خوبی داریم این همه برترینی نزدماایرانیها غوغامیکند وورزش رو صحنه رقابت سیاسی و تنش جغرافی ومذهبی عوض میکتیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل