بازدید 3341

امارات 2019، پرگل‌ترین جام ملت‌های تاریخ شد

کد خبر: ۸۷۲۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸ 22 January 2019

هفدهمین دوره جام ملتهای آسیا لقب پرگل ترین دوره تاریخ این مسابقات را به دست آورد.

به گزارش تابناک ورزشی، هفدهمین دوره از رقابت های جام ملتهای آسیا با حضور 24 تیم در امارات در حال برگزاری است. این دوره به واسطه اضافه شدن هشت تیم پیش بینی می شد که رکورد تعداد گل تاریخ جام ملتها را بشکند. در دوره های شانزده تیمی، کلا 32 بازی انجام می شد اما امسال جام ملتها 51 بازی دارد که هنوز 9 تا از آنها باقی مانده و 42 بازی برگزار شده است.

مطابق انتظار، رکورد گلزنی ادوار مختلف جام ملتهای آسیا در این دوره شکسته شد و در سی و هفتمین بازی که بین تیم های اردن و ویتنام انجام شد، تیم اردن موفق شد گل شماره 97 این تورنمنت را به ثمر برساند. این در حالی بود که رکورد تاریخ این مسابقات، متعلق به سال 2004 بود که در طول مسابقات 96 گل زده شد. جام ملتهای آسیا 2019 تا کنون 109 گل داشته است و رکورد گل های یک دوره از این مسابقات را در اختیار دارد که این رکورد تا پایان جام باز هم افزایش خواهد یافت.

نکته جالب این است که گل شماره 100 در این جام توسط مهاجم تیم ملی چین زده شده است. ژیائو ژی، مهاجم بلندقامت چینی که تعویض طلایی لیپی در بازی با تایلند لقب گرفت، با زدن گل تساوی تیمش در مرحله یک هشتم نهایی صدمین بار در جام ملتهای امارات توپ را از خط دروازه ها عبور داد. این مهاجم پنجشنبه شب در مرحله یک چهارم نهایی با ایران روبرو خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر