بازدید 2069

اعزام ۱۵ هزار نفر از دانشگاهیان به عتبات عالیات

کد خبر: ۸۷۱۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳ 22 January 2019

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور گفت: در بیستمین دورۀ عتبات عالیات ۱۵ هزار نفر از دانشگاهیان کشور عازم سفر عتبات عالیات می‌شوند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا فقیهی در همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: از دانشگاهیان کشور ۵۲ هزار ثبت نام کننده برای اعزام به سفر عتبات عالیات ثبت نام کردند که در بیستمین دوره عتبات عالیات ۱۵ هزار نفر عازم این سفر نورانی می‌شوند.

وی بااشاره به استقبال و افزایش ثبت نام کنندگان تصریح کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده امسال قرار بود ۱۲هزار زائر دانشگاهی عازم عتبات عالیات شوند، ولی به علت افزایش ثبت نام کننده‌ها این تعداد به ۱۵هزار زائر افزایش یافت.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور افزود: زائران امسال در قالب ۳۰۰ کاروان از اول بهمن ماه سال جاری تا دهم اردیبهشت ماه سال ۹۸ به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

فقیهی به ثبت نام ۵۰ هزار نفر در نوزدهمین دوره عتبات عالیات اشاره کرد و افزود: در بیستمین دوره عتبات عالیات تعداد ثبت نام کننده افزایش یافته و استقبال از جانب دانشگاهیان بسیار عالی بود.

وی در ادامه به زائران این سفر معنوی گفت: زائران باید این فرصت مناسب را قدر بدانند و خود را برای زیارت سرور وسالار شهیدان آماده کرده و به شناخت واقعی امام حسین (ع) بپردازند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانسگاهیان کشور به برکات زیارت حرم امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: از آثار دنیوی و اخروی زیارت امام حسین (ع) برطرف شدن اندوه انسان، برآورده شدن حاجات، طولانی شدن عمر، بخشیده شدن گناه‌ها و گسترش روزی می‌باشد.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل نیز از ثبت نام ۹۵۰نفر از دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های استان برای اعزام به سفر عتبالت عالیات خبر داد.

حجت‌الاسلام عبدالله حسنی در این همایش اظهار کرد: علی‌رغم افزایش هزینه‌های سفر امسال بیش از ۹۵۰ تن از دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه‌های استان برای اعزام به سفر عتبات عالیات ثبت‌نام کردند.

وی افزود: در بیستمین دوره عتبات عالیات از استان اردبیل ۴۰۰ نفر از دانشگاهیان استان به این سفر نورانی اعزام می‌شوند که بدون شک عشق ولایت در دل‌های تمامی زائران جا گرفته و این سفر یک سفر معنوی می‌باشد و باید به نحو احسن از لحظات حضور در کربلای معلی استفاده شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل با اشاره به اینکه جوانان این سرزمین شیفتگان راه ولایت هستند تصریح کرد: ثبت‌نام دانشگاهیان استان برای اعزام به سفر عتبات عالیات بسیار چشمگیر بوده که این نشان از عشق وعلاقه جوانان به اباعبدالله حسین(ع) دارد.

حجت‌الاسلام حسنی اضافه کرد: امسال همچنین توفیق شد ۳۰۰ زائر دانشگاهی استان اردبیل در اربعین حسینی به سفر عتبات عالیات اعزام شوند که علاوه بر این تعداد دانشجو، ۵۰ نفر از کارکنان و اساتید دانشگاه‌های استان هم عازم شده بودند.

وی افزود: ۱۲۰ زائر در اربعین حسینی به‌صورت گروهی و بقیه به‌صورت انفرادی عازم عتبات عالیات شدند و افتخار می‌کنیم که ما خادم زائران سرور و سالار شهید هستیم.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل تاکید کرد: زیارت سیدالشهدا توفیقی است که نصیب هرکسی نمی‌شود، چرا که این سفر معراج امت رسول‌الله می‌باشد و زائران باید بدانند که برای این سفر طلبیده شده‌اند.

وی ادامه داد: برای زائران عتبات عالیات وام قرض‌الحسنه در نظر گرفته شده که زائران می‌توانند با مراجعه به شعب بانک ملی برای سفر زمینی ۲میلیون تومان و برای سفر هوایی ۳میلیون تومان دریافت کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر