بازدید 3965

واکنش مسکو به تحریم‌های اتحادیه اروپا

کد خبر: ۸۷۱۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵ 21 January 2019

وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به تحریم‌های روز دوشنبه اتحادیه اروپا اعلام کرد که حق واکنش به این تحریم‌ها را برای خود حفظ می‌کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه به شدت از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه این کشور انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه با انتقاد از تحریم‌های یکجانبه اتحادیه اروپا، آن را غیرقانونی و دور زدن شورای امنیت سازمان ملل توصیف کرده است.

وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که این حق را برای خود حفظ خواهد کرد که اقداماتی را در پاسخ به این تحریم‌ها اتخاذ کند.

اتحادیه اروپا امروز دو نفر از مقامات سازمان اطلاعات نظامی روسیه (GRU) و معاون و رئیس این نهاد که به دست داشتن در حمله سالزبری متهم شده‌اند در فهرست تحریم‌ها قرار دارند.

در ماه مارس ۲۰۱۸ یک جاسوس سابق روس به نام «سرگئی اسکریپال» که به انگلیس پناهنده شده، در شهر «سالزبری» مسموم و به بیمارستان منتقل شد. ساعاتی بعد انگلیس روسیه را به تلاش برای ترور شیمیایی اسکریپال متهم کرد. مسکو این اتهام را رد کرده و از لندن خواست کمیته‌ای مشترک برای تحقیق درباره این حادثه تشکیل شود، اما انگلیس این درخواست را نپذیرفت.

حادثه سالزبری به یک تنش همه‌جانبه دیپلماتیک میان اروپا و روسیه منجر شد که هنوز هم ادامه دارد. اعضای اتحادیه اروپا و آمریکا پس از آن حادثه ده‌ها دیپلمات روس را به تلاش برای جاسوسی متهم کرده و آن‌ها را از کشورهایشان اخراج کردند.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) در بروکسل درباره تحریم‌هایی که علیه روسیه بواسطه پرونده مسمومیت «سرگئی اسکریپال» افسر سابق روس در سالزبری انگلیس وضع شده، تأکید کرد که تمام تصمیماتی که اتحادیه اروپا اتخاذ می‌کند، مبنای حقوقی قوی دارد و این تحریم‌ها با در نظر گرفتن ادله محکمه‌پسند وضع شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار