بازدید 6192
۷
ابهام ناشی از جای خالی دانشگاه های دولتی در ثبت نام بدون کنکور؛

هدایت متقاضیان ورود به دانشگاه به دانشگاه‌های پولی!

آیا اجرای تغییرات کنکور برای دانشگاه‌های دولتی به مشکل خورده و به تعویق افتاده است؟ این سوالی است که با شروع ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه‌ها از روز گذشته بسیار مطرح شده و قابل تامل به نظر می‌رسد.
کد خبر: ۸۷۱۵۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶ 20 January 2019
آیا اجرای تغییرات کنکور برای دانشگاه‌های دولتی به مشکل خورده و به تعویق افتاده است؟ این سوالی است که با شروع ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه‌ها از روز گذشته بسیار مطرح شده و قابل تامل به نظر می‌رسد.

به گزارش «تابناک»، به رغم آنکه در زمان اعلام خبر حذف کنکور برای ۸۵ درصد رشته‌های دانشگاهی، از اجرایی شدن این تصمیم برای نیمسال دوم سال تحصیلی جاری خبر داده شده بود، اما شواهد و قرائن حکایت از اجرای این تصمیم تنها برای دانشگاه‌های پولی دارد.

آن گونه که اطلاعیه سازمان سنجش تاکید کرده، از روز شنبه (۲۹ دی ماه ۹۷) نخستین مرحله ثبت‌نام در رشته‌های بدون کنکور در دانشگاه‌ها در حالی آغاز شده که این گزینه تنها پیش روی علاقه‌مندان به تحصیل در پردیس دانشگاه صنعتی شریف در کیش، موسسات غیرانتفاعی، مراکز و واحد‌های دانشگاه آزاد و مراکز و واحد‌های دانشگاه پیام نور قرار دارد.

گزینه‌هایی که در میان شان اثری از دانشگاه‌های دولتی نیست تا متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها خود را با دو راهی عجیبی مواجه ببینند؛ انتخاب میان قبولی در دانشگاه‌های پولی بدون کنکور یا منتظر ماندن برای یک ترم دیگر و شرکت در کنکور یا سنجیدن بخت و اقبالشان برای ورود به دانشگاه بدون کنکور.

انتخابی دشوار که معلوم نیست موکول کردن آن به آینده هم نتیجه بخش باشد چراکه ممکن است در ثبت نام بدون کنکور برای سال تحصیلی آینده نیز به مانند این دفعه، خبری از دانشگاه‌های دولتی نباشد یا هر تغییر دیگری رقم بخورد که در آن صورت، بار دیگر داوطلبان تنها خواهند توانست که بخش شان را برای ورود به دانشگاه‌های پولی بیازمایند؛ بختی که چه بسا تحت تاثیر شمار زیاد متقاضیان در آن برهه، کمتر هم شده باشد.

نگرانی‌هایی که به نظر نمی‌رسد مسئولان از آن آگاه شده باشند، چراکه تلاشی برای رفع آن‌ها صورت نگرفته و نمی‌گیرد. سکوتی که موجب شکل گیری برخی شایعات شده که از شکست این مصوبه یا ملغی شدن آن خبر می‌دهند و پذیرش در دانشگاه‌های دولتی را صرفا از طریق کنکور ذکر می‌کنند؛ شایعاتی که شروع این مصوبه بدون در نظر گرفتن هیچ گونه ظرفیتی برای دانشگاه‌های دولتی موید آن اعلام می‌شود!
 
شایعاتی ابهام آفرین که به این مورد محدود نمانده و به طرح مسائل شائبه برانگیز دیگر نیز رسیده است؛ مسائلی نظیر اینکه مسئولان تلاش دارند با حذف دانشگاه های دولتی از پذیرش بدون کنکور، بسیاری از متقاضیان ورود به دانشگاه را روانه دانشگاه های پولی کرده و علاوه بر سودی که روانه جیب این دانشگاه ها می‌کنند، از شمار متقاضیان کنکور هم بکاهند تا طرح و ایده شان را موفق نشان دهند!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
من که لیست را نگاه کردم اول پردیس ها هستند که فوق العاده گرون هستند بعد غیرانتفاعی ها که گرون هستند و بعد پیام نور

خبری از دانشگاه های دولتی به معنای واقعی که ما میشناسیم نیست

حالا گذشته از این وقتی توی یه غیرانتفاعی تحصیل میکنی همان رشته و درس را مثل بقیه خوندی ولی مدرکش را به اعتبار دانشگاه دولتی نمیدونن و انگار هزینه و عمرت رو تلف کردی !
متاسفانه براي اغلب تصميمات مهم كار كارشناسي انجام نميشود ،حذف كنكور هم ازاين دست ميباشد زيرا احتمال سوء استفاده ورانت در ان بشدت بالاست ونظارت دقيق ميخواهد كه ما نداريم مثال ساده اش استخدام است كه تا سه سال قبل بدون كنكور بود ولي بقدري حق خوري و رابطه اي در ان بوجود امد كه بهترين راه حل مشكل را كنكور استخدام سراسري ديدند .
استاد حیف و میل منابع و نعمت ها هستیم ... بهتر نیست کمی هم به فکر تنظیم خانواده و کنترل جمعیت باشیم آیا کشوری که بیش از نیمی از آن کویر و بیابان است ظرفیت جمعیت 80 میلیونی را دارد ؟
صندلیهای دانشگاهایی ازاد و پیام نور خالی مونده بود فکر کردند دیدند بهترین راه همینه که به مردم بگن بخاطر استرس فرزندان شما داریم کنکور رو حذف میکنیم در حالی که واسه خودشون کیسه دوختند
مسئولاني که از دانشگاههاي متفرقه مدرک گرفتن جامعه ما اينجوري شد واي بحال الان که85درصد دانشگاههابدون کنکور بشه بافارغ التحصيلي دانشجويان مملکت ميشه گل و بلبل
به جای پول دادن بع این موسسات کنکور و رفتن به دانشگاه آزاد، بدون اینکه بهتون استرس ناشی از کنکور وارد بشه و بعد ادامه تحصیل هم دنبال کار بگردید برید و خارج از کشور درس بخونید و از اون طرف مدارج بالاتر را در کشورها و دانشگاه های به نام طی کنید و بغد اقامت بگیرید. بهتر از اینجا بودنه


البته میدونم که تابی جون چاپ نمیکنه ولی حقیقت تلخه
آقا پول ندید نخونید از این کشور برید بخدا قسم به خودتون ظلم میکنید
ترمی 8 میلیون پردیس شهریه میدم بعد استاد اومده سر کلاس به خداوندی خدا با آشنا و پارتی بازی تو دانشگاه علم و صنعت هیئت علمی شده آخرش هم هیچی درس نداد همه رو انداخت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار