بازدید 6424
گزارش تابناک اقتصادی از خط تولید «سیف‌خودرو»؛

برنامه سیف خودرو برای اشتغال زایی دو هزار نفری/ رونمایی از محصولات جدید در نمایشگاه خودرو شیراز/ اعلام زمان تحویل خودروهای بیسو

کد خبر: ۸۷۱۴۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷ 20 January 2019

تابناک اقتصادیشرکت سیف خودرو با خرید گروه خودرو سازی مرتب خودرو و صرف هزینه 20 میلیارد تومانی برای نوسازی این شرکت ، اقدام به راه اندازی خطوط تولید بیسو در اشل کوچک کرده که تاکنون برای 80 نفر اشتغال‌زایی داشته و از ابتدای سال آینده به 200 نفر برسد و درنهایت برنامه این شرکت اشتغال‌زایی برای 2 هزار نفر است.

به گزارش تابناک اقتصادی، پس از آنکه سیف خودرو در واردات خودروی سوبارو ژاپن با مشکلاتی مواجه شد، سال گذشته با خرید گروه خودروسازی مرتب ‌با قدمت طولانی شش دهه فعالیت در صنعت خودرو کشور و سابقه تولید خودرو موسو و محصولات لندروور، سانگ‌یانگ و پاژن و با صرف هزینه بیش از 20 میلیارد تومانی برای نوسازی، بستر لازم برای راه‌اندازی سایت را فراهم کرد و در ادامه با خرید تجهیزات و ماشین‌آلات خط تولید راه‌اندازی شد. فرآیند بازسازی و تجهیز خط تولید مرتب‌خودرو بیش از یک‌سال طول کشیده و با توجه به محدودیت فضا و همچنین فرسودگی بخش‌هایی از کارخانه، برخی از ساختمان‌ها و تجهیزات تخریب و باتوجه به نیازها، مجددا طراحی و تولید شده‌اند.

یکی از ویژگی‌های جالب توجه در کارخانه مرتب، احداث بخش تست محصولات و طراحی مسیری ویژه جهت تست جاده‌ای در شرایط مختلف، شامل تست سیستم تعلیق، هندلینگ، شتاب و ترمزگیری در فضای باز مجموعه است. فرآیند تجهیز و بازسازی خطوط تولید نیز تماما توسط مهندسان این شرکت صورت‌گرفته که با بهره‌گیری از زیرساخت‌های موجود، توانسته‌اند استانداردهای لازم جهت تولید محصولی مدرن را ایجاد کنند.

هرچند این خط تولید، اتوماتیک نیست، بااین‌حال برای تولید یک خودرو با کیفیت بالا در اشل کوچک مناسب است.

درواقع این خودروسازی در فضای 36 هزار متری ایجاد شده که در چند فاز فعالیت خواهد کرد که قرار است در فاز نخست با مونتاژ خودرو دو مدل بیسو وارد بازار داخلی شود و بعد از آن با راه‌اندازی سایت تولیدی در کاشان وارد فضای رقابتی بزرگ‌تری شود و حتی مدل‌های جدیدی تولید کند و با استقرار خطوط رنگ بدنه خودرو در سایت کاشان بخشی از نیاز خود به خودروسازی‌های دیگر را کاهش دهد.

در حال حاضر طبق هدف‌گذاری داخلی سازی 20 درصدی برای تولید خودرو در سیف خودرو در نظر گرفته شده و امروز این شرکت توانسته 7 درصد از قطعات و تجهیزات را از طریق قطعه سازان داخلی تأمین کند و با صرف هزینه 23 میلیارد تومانی برای واردات جیکوفیکسچر برای خط تولید کاشان است و  پس از راه‌اندازی سایت کاشان هدفگذاری 20 درصدی داخلی محقق خواهد شد.

دو خط موازی با 5 برابر ظرفیت خط کنونی در خط تولید کاشان کار خواهندکرد و محصولات جدید پس از افزایش تولید دو مدل اخیر تولیدشده بیسو به خط تولید اضافه شود.

پیمان قمصری، معاونت اجرایی شرکت سیف‌خودرو با تشریح اهداف این شرکت و مراحل بازسازی، تجهیز و راه‌اندازی خط‌تولید محصولات بیسو گفت: خط تولید محصولات سیف‌خودرو با سرمایه‌گذاری حدود ۲۰‌میلیاردتومانی در مجموعه مرتب‌خودرو، راه‌اندازی شده و محصولات بیسو با کیفیت بالا در حال مونتاژ بوده و تلاش کردیم تلاش کردیم از فضای کوچک به نسبت شرکت‌های بزرگ خودروسازی، به بهترین و بهینه‌ترین نحو ممکن استفاده کنیم.

به گفته قمصری سیف خودرو از ابتدای فعالیت با شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران  ISQI همکاری داشته  و هدف از این همکاری نیز بالا بردن سطح کیفی محصولات بوده، همچنین تولید محصولی باکیفیت تر از نمونه تولیدشده در چین در دستور کار قرار دارد و بر اساس هدف‌گذاری صورت‌گرفته، سیف خودرو در پی آن است که محصولات خود را با 4ستاره کیفی از همان ابتدا به دست مشتریان برساند.

معاونت اجرایی سیف خودرو همچنین با اشاره به این مطلب که در شرایط کنونی اکثر شرکت‌های خودرویی به فکر تعدیل نیرو و کاهش فعالیت خود هستند،گفت: سیف خودرو به فکر توسعه محصولات و احداث خط تولید جدید در شهر کاشان است.

 قمصری با اشاره به ظرفیت تولید در کارخانه مرتب خودرو گفت: این کارخانه در فضایی بالغ بر ۳۶‌هزارمترمربع احداث شده که ظرفیت تولید ۴۵دستگاه خودرو در ۲شیفت کاری در روز را دارد اما در حال حاضر ۲۰‌دستگاه در روز تولید می‌کنیم. تولید ماهانه نیز حدود ۵۰۰‌دستگاه خودرو بوده و با توجه به موعد تحویل خودروها از خردادماه ، تلاش می‌کنیم تمام خودروهای ثبت‌نامی حتی زودتر از موعد مقرر تحویل مشتریان شوند.

معاون اجرایی سیف‌خودرو در ادامه درخصوص محصولات بیسو گفت: باتوجه به اینکه سازمان ملی استاندارد برای خودروهای وارداتی و تولیدی استاندارد ۸۵گانه را درنظر گرفته، کار برای بسیاری از شرکت‌ها دشوار شده ، اما خوشبختانه محصولات ما از همان ابتدا، استانداردهای لازم را پاس کردند و به‌عنوان خودرویی که می‌تواند استانداردهای 85گانه را پاس کند، به بازار عرضه خواهد شد.

وی درخصوص شبکه گسترده فروش و خدمات پس از فروش خاطرنشان کرد: تاکنون نمایندگی‌های زیادی در سراسر کشور به منظور فروش و خدمات پس از فروش انتخاب شده‌اند که هر یک در استان خود حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند. بر همین اساس هیچ‌گونه نگرانی بابت ارائه خدمات پس از فروش در سراسر کشور نخواهیم داشت. ضمن اینکه تدابیر لازم جهت تامین قطعات یدکی از پیش اندیشیده شده و در هر بخش از قطعات منفصله، حجم قابل‌توجهی به قطعات یدکی اختصاص دارد.

قمصری درباره عرضه محصول جدید سیف‌خودرو در سال آینده نیز گفت: در نظر داریم تا سال آینده در خلال برگزاری نمایشگاه خودرو شیراز، محصول جدید خود را با نام بیسو T7 به‌صورت رسمی، معرفی و رونمایی کنیم. این خودرو از لحاظ سگمنت یک رده بالاتر از T5 خواهد بود.

قمصری درباره استانداردهای این خودرو اعلام کرده است که خطوط جدید تولید خودرو طبق دستورالعمل سازمان استاندارد باید با استاندارد 85 گانه باشد، ازاین‌رو «بیسو تی3 »این استاندارد را پاس کرده و«بیسو تی 5» هم در حال طی مراحل دریافت استاندارد است.

شرکت خودروسازی سیف خودرو در حال حاضر ظرفیت تولید 6500 خودرو با کیفت 4 ستاره در سال را مدنظر قرار داده است.

زمان تحویل خودروی بیسو تی 5 را تیرماه و  بیسو تی3  خردادماه سال اینده اعلام شده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل