بازدید 20264

۳۰۰ هزار نفر که خودرو پیش فروش خریده اند، پولشان را خواهند خواست/ بحران مؤسسات در انتظار شرکت‌های خودروسازی

این روز‌ها خودروسازی در ایران با اینکه بازار را کامل در انحصار خود دارد و با وجود اینکه ادعا می‌کند در این صنعت خودکفا شده و از همه مهمتر اینکه هر زمان اراده به فروش می‌کند، مشتریان آن در مقابلش به صف می‌ایستند، حال خوشی ندارد و بنا بر پیش بینی برخی از اقتصاددان‌ها به زودی به سرنوشت مؤسسات مالی دچار خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۱۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸ 19 January 2019

۳۰۰ هزار نفر که خودرو پیش فروش خریده اند، پولشان را خواهند خواست/ بحران مؤسسات در انتظار شرکت‌های خودروسازیاین روز‌ها خودروسازی در ایران با اینکه بازار را کامل در انحصار خود دارد و ادعا می‌کند در این صنعت خودکفا شده و از همه مهمتر اینکه هر زمان اراده به فروش می‌کند، مشتریان آن در مقابلش به صف می‌ایستند، حال خوشی ندارد و بنا بر پیش بینی برخی از اقتصاددان‌ها به زودی به سرنوشت مؤسسات مالی دچار خواهد شد.

به گزارش «تابناک»؛ هنوز مدت زیادی از ۳۰ هزار میلیارد تومانی که دولت از خزانه به مالباختگان مؤسسات اعتباری و بانک‌های خصوصی و خصولتی پرداخت کرده، نگذشته که گفته می‌شود، قرار است ۱۵ هزار میلیارد تومان وام به دو خودروساز ایران‌خودرو و سایپا پرداخت شود.

البته این ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب سرمایه در گردش پرداخت می‌شود؛ اما گویا دومینوی پرداخت پول توسط دولت برای بخش‌های مختلف اقتصادی و صنایع زیان‌ده آغاز شده است. به این ترتیب، خیلی دور به نظر نمی‌رسد که دولت برای بیمه‌ها و صندوق‌های بازنشستگی که وضعیت نامطلوبی را می‌گذرانند، چند هزار میلیارد تومانی ـ حالا با هر دلیل توجیهی ـ پرداخت کند.

عباس تابش، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان چند وقت پیش در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: «برای بهبود وضعیت تولید در دو خودروساز بزرگ کشور ۱۵ هزار میلیارد تومان به عنوان سرمایه در گردش به آنان پرداخت خواهد شد. به گفته او، از مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانک مرکزی، ۱۱ هزار میلیارد تومان به صنعت قطعه‌سازی تخصیص می‌یابد که برای حفظ اشتغال در صنعت قطعه‌سازی بوده است.

او همچنین ادامه داد: بخشی از برنامه‌های وزارتخانه تأمین سرمایه در گردش خودروسازان و به خصوص قطعه‌سازان است و در این برنامه، سعی شده تا نیاز قطعه‌سازان تأمین تا شغل بیشتری برای جوانان ایرانی ایجاد شود. بانک مرکزی این امکان را در اختیار قطعه‌سازان قرار می‌دهد تا آن‌ها بتوانند علاوه بر تأمین قطعات مورد نیاز خودروسازان، شرایط تولید و اشتغال خود را تثبیت کنند.»

در حالی قرار است بانک مرکزی وام ۱۵ هزار میلیارد تومانی به دو خودروساز بدهد که تا به امروز ضرر و زیان آن‌ها در سال جاری و به دلیل مشکلات اقتصادی، گران شدن ارز و عدم افزایش قیمت و مشکلات واردات قطعات ۷۵۰۰ میلیارد تومان تخمین زده شده بود. مسئولان مختلف و فعالان این حوزه، مدام از ضرر ۷۵۰۰ میلیارد تومانی دو خودروساز می‌گفتند.

نکته جالب در این میان آنکه در روز‌های گذشته با وجود اینکه هنوز این دو خودروساز به تعهدات خود در قبال مصرف کنندگان عمل نکرده اند و بسیاری از مالباختگان به خودرو‌هایی که شاید برخی از آن‌ها بیش از یک سال و نیم است، در انتظار تحویل خودرو خود هستند، اقدام به ثبت از خریداران کرده و دوباره برخی از خودرو‌ها را پیش فروش کردند.

به اعتقاد برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این اقدام خودروسازان تنها برای به دست آوردن سرمایه انجام شده و هنوز مشکلات خودروسازی‌ها از بابت تأمین قطعات و میزان بدهی‌ها حل نشده است؛ بنابراین، بیم آن می‌رود که در آینده‌ای نه چندان دور، شاهد اتفاقاتی نظیر آنچه در مؤسسات مالی رخ داد، باشیم و بار دیگر مالباختگان خودرو با تجمع در مقابل نمایندگی، خواستار بازگرداندن مبالغ خود باشند.

در همین زمینه، بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی نیز با انتقاد از آغاز دوباره پیش فروش‌های شرکت‌های خودروسازی، گفت: از آنجایی که شرکت‌های خودروسازی به نهاد یا فردی پاسخگو نیستند و الزامی به عمل به تعهدات ندارند، علیرغم بدعهدی در تحویل خودرو‌های پیش فروش، دوباره اقدام به پیش فروش کرده اند.

وی با انتقاد از فضای انحصاری که در اختیار خودروسازان قرار دارد، اظهار کرد: صنعت خودروسازی به واسطه سوءمدیریت و بی مسئولیتی، نه تنها طی چند سال گذشته پیشرفتی نداشته، بلکه از رقبای خارجی خود نیز از نظر کیفیت فاصله بسیاری پیدا کرده و عقب افتاده است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سوء مدیریت در صنعت خودروسازی باعث شد که خودروسازان چاره‌ای جز پیش فروش نداشته باشند، ادامه داد: هدف از پیش فروش خودرو، تأمین بخشی از منافع مالی، مخارج و هزینه‌های اداره خودروسازی ناشی از سوءمدیریت است. در حال حاضر پیش فروش مجدد خودرو موضوع نگران کننده‌ای است و باید نهاد‌های نظارتی پیش از اینکه بحران خودروسازی نیز مانند مشکل مؤسسات اقتصادی گریبان کشور را بگیرد، به موضوع ورود کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه برخی ادعا می‌کنند، سی شرکت خودروساز در کشور مشغول هستند، خاطرنشان کرد: تنها دو خودروساز بزرگ در ایران فعالیت می‌کنند. این دو شرکت در سال جاری ۳۰۰ هزار خودرو پیش فروش کردند. این در حالی است که از موعد تحویل این خودرو‌ها گذشته و هیچ دعوتنامه‌ای برای خریداران صادر نشده است؛ عمل به تعهدات خودروسازان در زمان نزدیک بعید به نظر می‌رسد. وی تأکید کرد: دفاع از حقوق مردم، وظیفه کمیسیون اصل ۹۰ است و در حال حاضر نیز خودرو و پیش فروش‌هایی که شرکت‌های خودروسازی انجام دادند، یکی از موقعیت‌هایی است که در حق مردم اجحاف شده و نیاز است به آن رسیدگی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید تدبیری برای پیش فروش خودرو‌ها ـ که دغدغه‌ای اجتماعی است ـ اندیشیده شود. در غیر این صورت، به بحران تبدیل خواهد شود. بدهکاری گسترده خودروسازان با وجود پیش فروش‌ها بر نگرانی‌ها می‌افزاید و دولت بدون در نظر گرفتن حجم وسیع بدهی‌های این شرکت‌ها در لایحه بودجه سال ۹۸ چند هزار میلیارد تومان تسهیلات برای آن‌ها در نظر گرفته است. این در حالی است که هیچ ضمانتی برای بازپرداخت وجود ندارد. پرداخت تسهیلات به شرکت‌های خودروسازی، دور ریختن سرمایه‌های ملی است، چون مشکوک الوصول خواهند بود و برگشت تسهیلات با مدیریت حاضر غیرممکن خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۷۷
هیشکی به فکر مردم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
هر کس و هر ملتی هر چی برسرشون میاد حقشونه طرف لیاقت داره که تو سوئیس بدون دغذغه زندگی کنم منم لیاقتم همین تو این کشور تو استرس و فشار زندگی شب خوابم نبره
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
کسانی که پیش خرید خودرو می کنند خودمقصرند و باید مسئول ندانم کاری خود باشند. دولت نیز نباید از جیب دیگر مردم پول آنها را بدهد. بهترین راه نخریدن است
خودروسازان شدند سرطان کشور
کمیسیون اصل 90 هم فقط حرف میزنه و انتقاد میکنه از عملکرد دولت. اگر قرار بر انتقاد بود که خودمون داریم میکنیم. شما پیگیری کن و مطالبه حق کن. خبر احقاق حق رو بیا اعلام کن نه اینکه تو کمیسیون جلسه بگذارید و بیاین بیرون مصاحبه کنین که انتقاد کنید.
انشالله که در.، ایران خودرو وسایپا راگل بگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
آمین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
قبلاراحت اختلاس میکردن ودر میرفتن کانادا.حالا دیگه لازمم نیست دربرن مردم روگروکان میگیرن تا ازجیب همین مردم (بیت المال)دوباره بالابکشن دقیقا کاریکه موسسات مالی کردن پولهای مردم دود شده انگار وبازم ازجیب مردم بهشون دادن تا صورت مساله روپاک کنن دوباره واین اختلاس پربونرم ترازقبلیه وقانونیم هست احتیاج به فرارکردن هم نداره.همینجا میمونن وبازم یه دفعه دیگه سلسله وارادامه داره...
مردم که دیگر توان این قیمت ها را ندارند ، مردم نمایندگان خود را در مجلس انتخاب کرده اند ، آنها باید پیگیر وضعیت مردم باشند ، مردم که نمی توانند به خیابان ها بیایند و از حق خود دفاع کنند. حقوق یک کارگر امسال 90 درصد کاهش داشته است!!
یادم میاد زمانی همین بلا سر موسسات مالی آمریکا اومد !!!! صدا و سیما و امثال شماها در بوق و کرنا کردید که پول مالیات دهندگان آمریکائی در حلقوم ثروتمندان آمریکائی ریخته شد و فلان و بهمان . هزاران تفسیر و اعلامیه و برنامه و نشست و ... برای دفاع امثال شماها از مالیات دهندگان آمریکائی . اما حالا نمی دونم چه شده که همتون از جمله این صدا و سیمای میلی حتی یک کلمه در این باب حرف نمی زنند!!! چطور اینکار برای آمریکا کار زشتیه و شما بخاطر مردم آمریکا حرف می زنید اما برای ملت ایران ساکت شدید .....
اينها رانتي که به خودروسازان انحصارگر پرداخت مي شود البته اينها توسط خودروسازان به انحاء مختلف قبلا به مسئولان مربوطه برگردانده شده مشاور هيات مديره، استخدام به عنوان مديران شرکتهاي صوري-عضو هيات مديره و غيره-يعني تقسيم غنائم با اختصاص بودجه دولتي و در قالب خودروسازي-مردم شناسايي کنيد که اينها در نرفته باشند مثل سلطانهاي ارزي و کاغذي و بانکي که خودشان فراري داده اند.
نمیدونم باید چی بشه تا جمهوری اسلامی اعتراف کنه که عرضه اداره کشور رو نداره! کاش یه شاخصی رو حداقل تعریف کنن بگن اگه پایین تر اومد دیگه در دهنمون رو میبندیم. مردم هم براشون مشخص بشه که جامعه مطلوب از نظر جمهوری اسلامی چیه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
عرضه داراتون رو هم دیدیدم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
. دمت گرم حرفت حسابیه
تو رو خدا درشو تخته کنید تا جمع بشه این سرطان صنعت
اولا خدا کنه مردم متضرر نشن و پولشون رو از این راهزنان اقتصادی پس بگیرن بعدش هر بلایی سرشون بیاد حقشونه.
ما می توانیم...!
مردم نادان و ابله به گفته امیر کبیر بزرگ..............بروند برای سال آینده که هیچی معلوم نیست پیش خرید خودرو انجام بدهند.......این وسط کسی نیس بگه آخر این همه پیش فروش مگه چه خبره کجا را میخایید بخرید نکنه اختلاس بزرگ در راهه........نکنه می خواهید اروپا را بخرید یا کره ماه رو ......البته .با این مردمی که دارید خیالتان راحت باشد بفروشید برای سال 1400 باز هم میخرند چونکه واقعا نمیدانند دارن چیکار میکنند
خوب کاری نداره یه آدم باسواد مدیریت کنه ویه حسابرسی مستقل وخوب هم لازمه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
تو کاهدون دنبال سوزن میگردی؟ باسواد کجا بود
مسولین که رسیدگی نمی کنند لااقل مسولان رسیدگی کند
پاسخ ها
م ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
جان حسن چی نوشتی من که دل درد گرفتم کاکو
اگه همه اونايي كه خودرو پيش خريد كردن، ميرفتن انصراف ميدادن، اونموقع اين دو تا شركت به غلط كردن ميوفتادن و دست از گرونفروشي برميداشتن و به مردم التماس ميكردن واسه فروش بنجلايي كه ميسازن
اونموقع معلوم ميشد قيمت واقعي بنجلايي كه مونتاژ ميكنن چنده
متاسفانه هیچ چیز مملکت ما به هیچ چیز دیگر در دنیا شباهت ندارد. واقعا گزارش تحقیق و تفحص مجلس از خودروسازی به کجا رسید!؟ فقط یک نکته عجیب هست اینکه در مملکت ما اول می فروشند بعد تحویل می دهند، آنهم به گزاف ترین قیمت، حال برای چی بدهی بالا آورده اند ، آدم شاخ در می آورد.
وقتی مافیای خودروسازی و دولت بدون حضور ملت و به ضرر ملت تصمیم می گیرند باید انتظار عواقب انرا داشته باشند . روش وزیر جاه طلب صنعت تبدیل کردن مردم به عامل فروش بی بودجه و مواجب سایپا و ایران خودرو است. من از خودرو ثبت نامی انصراف دادم و به همه توصیه می کنم اینکار رو انجام بدن
حمایت از گاری سازان فقط یه سیکل معیوب هست و یه باتلاقی که توش فروخواهند رفت این سرمایه که تا الان به شکل های مختلف اعم از سرمایه انسانی کشته شده و معیوب شده به علت ایمنی پایین خودروها و مصرف بنزین بالاتر و یارانه های هنگفتی که بر اثر اون داره تلف میشه و انواع کمک هایی که تحت عنوان های کذایی پرداخت میشه توی هرجای دیگه سرمایه گداری میکردید هم اشتغال بیشتر میداد. الان این دو تومور سرطانی(ویران خودرو و سایجا) دارن با اعصاب و روان و اسایش مردم بازی میکنن. و متاسفانه با نفوذی که دارن و سیبیل هایی که چرب میکنن بی کفایتی ها و سو مدیریت هاشون دارن از جیب کردم جبران میکنن.
ما از شركت كارمانيا خريديم هنوز حتي حواله هم ندادند
ببینیم این کمسیون چه گلی به مصوبات غیر قانونی وزارت صمت خواهد کرد.
هیچ کس توی این مملکت زورش به خودروسازان نمیرسه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
حتی خدا؟؟؟
ایطور که بوش میاد فاتحه ی پولهاراباید خواند
ضن تشکر از مدیر فهیم و باشعور سایپا باور کنید من به شما افتخار می کنم. هیچ خودوریی جایی خودروی پراید شما را برام نمی گیره. اینهایی که به شما احترام نمی گذارند را ولشون کن. فقط ماشین پراید 18 میلیون تومانی چند سال پیش 25 میلیون تومان تمام شده است تمام چکهاش هم پاس شده است. فقط سندش را جندین بار پیگیری کردم هنوز به من نداده اند. لطف کنید بدهید.
يادمه با يكي از مديران دروغگو ودزد دعوام شده بود، همش ورد زبونش اين بود كه تو دانشگاهها تا الان كلي مدير تربيت كرده
تو خود بخوان حديث مفصل
هیچ کس به فکر مردم نیست ولی وقتی خود این مردم هم به فکر خودشان نیستند و مدام وقتی چیزی گران میشود به سمت آن هجوم میبرند , معلوم است که این خودرو ساز ها هم خیالشان راحت است!

با اطمینان میگویم که از این 300 هزار نفر تنها معدودی به خاطر نیاز مالی و یا شرایط دیگر پولشان را میگیرند و بقیه هیچ اقدامی انجام نخواهند داد!

در صورتی که مهمترین کار برای اصلاح این خودرو ساز تحریم آنها توسط مردم همانند سال 92 هست و لاغیر!
من امروز انصراف دادم. با اینکه پولش داشتم . اما بخاطر این افزایش قیمت باید نخریم

متاسفم برای اون افرادی که با این قیمت هنوز میخواهند بخرند.
انصراف از خرید شجاعت و بزرگواری میخواهد که تا این لحظه بجز تعدادی انگشت شمار در بقیه چند هزار نفر خریدار خودرو ندیده ایم.
فقط تحریم خرید
این تحلیلها همه بر پایه مفروضات غلط بناشده اند و به نتایج غلط می رسند. اشتیاق مردم به پیش خرید (با همین قیمتهای چپ اندر قیچی) در حدی است که اگر همه پیش خریدکنندگان انصراف هم بدهند نیروی تازه نفس برای خریدن استردادی ها موجود است! مجلسی ها کلاهشان را بالاتر بگذارند!
جناب پارسایی هر وقت 20000 میلیارد دلار بدهی دولت آمریکا پرداخت شد بدهی خودرو سازان و تامین اجتماعی هم پرداخت می شود .ظاهرا شما چیزی از اقتصاد مدرن نمی دانی که در این اقتصاد بدهی ها هرگز پرداخت نمی شوند بلکه فقط مدیریت می شوند.
این دو شرکت با توجه به وصعیت کشور دولت رو مجبور می کنند خواسته اونها رو اجرا بکنه و دولت مجبور هستش هر جوری شده و برای جلوگیری از تعطیلی این بنگاه ها و نشون دادن شرایط خوب کشور به غربی ها و امریکا به ساز این دو بنگاه میرقصه و بی خیال مردم زیان دیده شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
صحیح است
مردم فقط باید خرید رو تحریم کنن و این بار کوتاه نیان مثل دفعه قبل و گول نخورن یه بار برای همیشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
بازم گول میخورن. هر کی به فکر خویشه
علت این همه نابسامانی و اجحاف در حق مردم نبود رسانه های آزاد می باشد در خضور رسانه آزاد کوچکترین تخلف به اطلاع مردم رسیده و مردم مطالبه حق خود را خواهند نمود.کسانی که به صورت فله ای روزنامه ها و مجلات را تعطیل کردند آیا دنبال اهداف خاصی بوده اند؟
29 آذر 96 تقریبا نصف پول ماشینو (رنو ساندرو ) به سایپا پرداخت کرم تا حالا نه ماشین به نامم داشتم نه تونسته بودم ثبت نام کنم،تحویل ماشین مرداد 97 بوده، انقدر این شرکت خودروساز وقیحه که حتی وظیفش نمیدونه در قبال بد عهدیش پاسخگو باشه، الان تو کشور فرانسه اینجوری برخورد شده بود مردم ریخته بودن در خودروسازو تخته کرده بودن بعد تو کشور ما! توبیخ که نمیشه هیچ دوباره حق پیش فروش داره و بدبختانه بازم مردم بازیچه دست تبلیغات میشن و ثبت نام میکنن
تا کی باید اینجور ظلم و حق خوریها و رانت بازیارو تحمل کنیم...
وقتی شب خوابیدید و صبح پاشدید و جا تر بود و بچه نبود میفهمید که به این دولت نباید اعتماد کرد از بیت المال به اراده خودش جبران خسارت دیگران را میکندبا چه اجازه ای پس پولها چه شداول انقلاب تا خبری میشد زود همه کفن پوش بودند الان هر بلایی که نازل میشود ملت یک خسته نباشید هم میگویند.... !
اخه چه اجباریه که با دنیا در بیوفتیم که مردم به این وضع بیوفتند؟سود این درافتادن تو جیب کیا میره؟
با این همه دستگاه نظارتی و کنترلی و این همه اقتصاد دان و کارشناس چرا چنین اتفافاتی برای کشور می افتد؟
چرا چیزی که مشکل نیست و نبوده به مشکل بزرگ تبدیل می کنیم.
گره کار کجاست.
چگونه بفهمیم گره اصلی چیست؟
فقط بحث خودرو نیست.
کسانی که حالا میرن پیش خرید میکنن با این وضع گرونی حقشونه پولشونوبخورن
تازه پراید۳۵میلیونی هم برای عرضه به مشتریان ندارند و این یعنی یا باید قیمت پراید ۵۰میلیون بشود یا ورشکستگی خود را اعلام کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
انشالله پراید، صد میلیون میشه،مردم هم می خرند،میگید نه ،صبر کنید تا ببینید.
چرا نمایندگان مجلس از وزیر توضیح نمی خواهند؟
جاي تعجبه !! دادن آدرس غلط به مردم ظاهرا" رويه جاري مجلس و مطبوعات شده است !!
برادر من ، وقتي ارز تخصيصي به صنايع از 3650 تومن شده 8800 تومن ! وقتي قيمت ورق آهن از كيلوئي 2000 تومن ميشه 5000 تومن ؛ وقتي قيمت مواد پلاستيك سه تا 5 برابر ميشه !!! شما چطور انتظار داري همون خودروي قديمي و لگن ، قيمتش ثابت بمونه ؟؟
مگه با بهره وري چقدر ميشه قيمت يه محصول روپائين آورد كه دوستان سهم خواهي ميكنن ؟؟
الان فقط گروني تو خودروست ؟ آب معدني 500 تومني پارسال كه فقط آب + پلاستيك ظرفش هست الان چند شده ؟؟ اونم انحصاره ؟؟ آآهن چي ؟ شير ، موبايل ، ميوه ؟؟ رب گوجه فرنگي چي ؟؟ وابستگي به خارج داره ؟؟
اگر همين آقايون 10 ماه خودروساز رو مجبور به حفظ قيمت قبل نميكردن الان شاهد اين شوك قيمتي و زيان مردمي كه براي سود يا استفاده از فاصله قيمتي غير واقعي ، خودرو ثبت نام كردن ، نبوديم
الان جواب مردم رو بايد مسئولين قيمت گذاري نادرست تو اين 10 ماه بدن ، جالبه كه نقش مدعي رو گرفتن و براي زيان ديدگان و مردم فريب خورده اشك تمساح ميريزن ؟؟؟
تا مردم باشند برای پیش خرید صف نکشند .
خودرو سازان بالا بکشند و دولت از جیب مردم یا بیت المال حسایشان را شارژ کند ! فساد در شرکتها بیداد می کندیکی از یکی بدتر است مخابرات که علنا جیب می زند
به خدا قسم اگه همه با هم نخریم این خودروسازها مثل چندسال پیش به گدایی می افتند و مجبورند قیمت لگن های آدمکش خود را کم کنند.
وقتی یه عده مردم پول بدست مثل کبک بدون فهم حقایق اقتصادی و وضعیت تظاهر به ورشکستگی خودروسازهای چپاول گر به خرید پیش فروش تن میدهند و مسولین کشور هم در خواب خرگوشی هستند، دیگر کار از دست کسی بر نمیاید مگر اینکه ناگهان بانگی براید که هیات مدیره و سهامداران پنهان و اشکار این خودروسازها با بیش از چند صد هزار میلیارد تومن از کشور فرار کردند
این عزیزان بهره بردار از خودروسازی که غریبه نیستند ، از همان قبیله ای هستند که ایران را فتح کردند ، دولت اسکناس چاپ میکند و این عزیزان هم تبدیل به دلار میکنند و میفرستند آنور آب !
تازه بعد از انصراف مشکلات شروع میشه.برای دریافت پولتون نزدیک 70 روز به گفته خودشون باید صبر کنید .تازه اگر بعد از 70 روز دوباره نگند 70 روزه دیگه میدیدم
توضیح نداره
اینجا ایرانه
ای کاش ماهم یک زوروداشتیم میامدحق مظلوم راازظالم میگرفت
خودرو سازان از اعتماد مردم سواستفاده کرده و ضربه اش و میخوره، مردمی پیش پیش پول خود رو به کارخانه می دهند و خودروساز بجای قدردانی و مشتری مداری، به دنبال خالی کردن جیب مردم هم هست. ماشین رو احتکار می کند با تاخیر تحویل می دهند و دو برابر قیمتش رو بالا می برد. کجای دنیا همچنین رفتاری با مشتری می شود.
پول مردم را خوردن و رفت. مردم هم دستشان بجایی بد نیست و حالا حالاها باید دنبال پولشان بدون و این خبرا نیست که دولت پولشان را بدهد.
مدیر نا لایق اخراج باید گردد
اتفاقا این مورد هیچ مشکلی ندارد ، خودرو ، نان شب نیست که به هر قیمتی آن را خریداری کنیم ، وقتی می بینید یک جنسی گران و بی کیفیت است ، نباید آن را خرید ، با کاهش مشتری ، خودرسازان هم مجبور می شوند در کار خود تغییر ایجاد کنند ، در حال حاضر هم گرانفروشی می کنند هم کم فروشی هم بدعهدی اما باز مردم برای خرید صف می بندند ، چرا مدیر این شرکت ها بخواهد در وضعیت فعلی تغییر بوجود بیاورد ؟
گاهی وقت ها شک می کنم به تاریخ.در 57 مردم از مال وجان گذشتند. وامروز همان مردم به آب و آتش می زنند تا پول بیشتری گیرشان بیاید به جرات می گویم تمام کسانی که پیش خرید کرده اند حداقل یک اتومبیل را دارند و صرفا برای فروش در بازار وسود زیاد خرید کرده اند وسود را از جیب نیازمندواقعی ومحتاج می خواهد بگیرد .امیدی به این افراد نیست ولی کاش می شدبه خریداران بازار آزاد وضعیت را هشدار داد
سونامی نقدینگی شاخ و دم ندارد و دولت هم فقط درحد یک تماشاچی است ؟این سونامی سال ها پیش شروع شده است وتمامی هم ندارد ولی مشکل این جاست که مسئولین کشور نمی خواهند این سونامی را باور کنند ودائم دنبال ماست مالی کردن هستند امروز دیگر هیچ سرمایه گذاری برای مردم جذاب نیست ؟ نه طلا ونه ارز ونه خودرو و نه مسکن ؟ای کاش یک نفر با عرضه وجرات پیدا شود وبا مردم درست صحبت کند و جدی تصمیم بگیرد ؟تورم وبیکاری بیش از 70 درصد جامعه را با خود برده است ؟ امروز فروپاشی اقتصادی کشور را تهدید می کند اما مسئولین اجرایی و مجلس دنبال جنگ قدرت وتقسیم غنائم هستند ؟
انشالله در تمام این کارخانه های فرقون سازی بسته بشه ویک ملت راحت شوند.......
جالب که نویسنده محترم این مقاله هنوز فرق بین مونتاژکار و خوردرو ساز رو نمی دونه!!!
نکته جالب در مورد کشور عزیر ما اینه که بورس و صنعت خودرو و بانکهاش هیچ وقت ورشکسته نمی شن چون جیب ملت درش بازه و دست دولت هم درازه!
ماملت خودمقصرهستیم چراکه همیشه نقدینگی بیشتردست یک عده دلالان وسروتمندان بوده وبعضامردم طبقه سه نیزبهمراه این قشرباداشتن سودهای پس اندازبانکهامجمعوعا گاه معرکه های بازارسکه ودلاروگاه بازارخودرورابافرصت طلبی درجهت انباشت ثروت وسودهای بیشتربراه می اندازند،پس خلایق هرچه لایق؟؛
در ایران قریب بیست میلیون خانواده زندگی میکنند ،و قریب بیست میلیون هم خودرو وجود دارد ؟ پس هر چه بر سر این مردم بیاورند باز کم است ؟ ،،،
وزیر صمت دقت کن
خودروساز دقت کن
تابناک توهم سانسور نکن
كاش اين حساسيتي كه شما روي خودرو داشتيد روي ساير گرانيها و مشكلات هم داشتيد!
انشاالله به حق خون شهیدان در آستانه ۴۰ سالگی شاهد شیرینی دیگری باشیم و این خودرو سازان که خون ملت را تو شیشه کردند به زودی زود خبر ورشکستی شان را بشنویم. ‌...بلند بگو امین
قطعا پولمون رو پس میگیریم، شک نکنید
حالا یبارم سود نکنن بجاش خوشحال باشن ک صنعت خودروسازی با این پول سرپا میمونه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس