بازدید 25361
۵

واکنش عراقی‌ها به پوشش همسر وزیرخارجه فرانسه

کد خبر: ۸۷۰۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۳ 16 January 2019

وزیر امور خارجه فرانسه که از روز دوشنبه در عراق بسر می برد، در آخرین مرحله از سفر خود امروز در نجف پس از دیدار با یکی از مراجع، از فتوای مشهور آیت الله سیستانی برای جهاد علیه داعش قدردانی کرد.

به گزارش «تابناک» از ایرنا، 'ژان ایو لودریان' روز سه شنبه در نجف اشرف پس از حضور در حرم مطهر امام علی (ع) به دیدار یکی از مراجع تقلید این شهر رفت.

وی پس از دیدار با آیت الله 'محمد سعید حکیم' از مراجع تقلید نجف اشرف، در گفتگو با خبرنگاران، در مورد فتوای مشهور آیت الله سیستانی مرجعیت عالی عراق در وجوب کفایی جهاد با گروهک تروریستی تکفیری داعش سخن گفت.

وزیر امور خارجه فرانسه گفت: قدردان فتوای مرجعیت دینی عراق که در سال 2014 برای مقابله با داعش صادر شد هستیم.

لودریان همچنین مدعی قدردانی فرانسه از روحیه اعتدال مراجع نجف شد اما درباره تبدیل فرانسه به مامنی برای تروریست ها از نقاط مختلف جهان چیزی نگفت.

وی گفت: نخستین وزیر خارجه فرانسه است که تاکنون به نجف سفر کرده است.

در همین حال حضور همسر وزیر امور خارجه فرانسه در شهر نجف اشرف با پوشش اسلامی، مورد توجه کاربران فضای مجازی عراق قرار گرفت.

برخی کاربران به بهانه پوشش همسر لودریان، سفر وزیر فرانسوی، حضور در حرم امام علی (ع) و دیدار وی با یکی از مرجع تقلید نجف را در کنار سیاست و قوانین سرکوب حجاب در فرانسه قرار داده و مورد سوال قرار داده اند.

وزیر امور خارجه فرانسه طی دو روز اقامت در عراق با مقامات عالی این کشور در بغداد و اربیل دیدار و درخصوص روابط دوجانبه و تحولات عراق و منطقه با آنان گفتگو کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۵
محجبه بودن همسر وزیر خارجه فرانسه نشانه احترام به قوانین و عرف عراق است پس محجبه ها در فرانسه هم باید به قوانین و عرف این کشور احترام بگذارند
پاسخ ها
ایرانی00
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
ای ول داری.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
احسنت. واقعا نظر درستیه.
فرانسه داره عملا نقش انگلیس را بازی میکنه و استثمار و استعمار را به هربهائی برافراشته نگهدارد اگر منافع ایجاب کند این ضد بشرهای فاشیسم تو فرانسه هم چادر سر میکنند اگر بوی غارت به مشامشان برسد!!!!!
بالاخره غرب چه کار کند خوب است؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی