بازدید 3381

روحانی: ارز ۴۲۰۰ تومانی، اجماع اقتصاددانان بود

کد خبر: ۸۶۹۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹ 15 January 2019
رئیس جمهور امنیت و همدلی را لازمه حل مشکلات دانست و با تاکید بر اینکه "از تحریم نمی‌ترسیم، اما جنگ اقتصادی بدون سختی معنا ندارد"، اظهارداشت: مانند جنگ تحمیلی، جنگ اقتصادی هم به ما تحمیل شد ما خسارت می‌بینیم، اما می‌ایستیم.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی روز سه‌شنبه در جلسه شورای اداری استان گلستان با بیان اینکه "افتخار می‌کنیم که مانند جنگ ۸ ساله، در جنگ اقتصادی هم ناقض تعهدات کشور نبوده ایم"، گفت: هدف ترامپ، جدایی مردم از نظام، دست شستن از استقلال و انزوای ایران است، اما او هم موفق نشد و نخواهد شد.

وی با بیان اینکه خیلی‌ها ما را برای نقض تعهدات تحریک کردند؛ اما آغازگر جنگ اقتصادی نبودیم، گفت: افتخار می‌کنیم که مانند جنگ ۸ ساله، در جنگ اقتصادی هم ناقض تعهدات کشور نبوده‌ایم. آمریکا حتی در ریاست شورای امنیت نیز، با ایستادگی ۱۴ عضو دیگر بر برجام مواجه شد

روحانی یادآور شد: هدف صدام از جنگ، سرنگونی، جدایی خوزستان و یا عقب نشینی از قرارداد الجزایر بود؛ به هیچیک نرسید.

وی با اشاره به اینکه تکنولوژی و سرمایه، توسعه را زودتر و کم هزینه‌تر محقق می‌کند، گفت: کسانی که در منطقه صد‌ها میلیارد دلار اسلحه خریدند؛ امروز اعتراف می‌کنند که در سوریه و عراق و یمن نتیجه نگرفتند.

رئیس‌جمهور با اشاره به درخواست آمریکا از مذاکره با ایران، یادآور شد: منظور آمریکا از مذاکرات، کنار گذاشتن فناوری هسته‌ای است؛ امروز در بهترین شرایطیم و سوخت ۲۰ درصد تولید می‌کنیم.

وی گفت: علیرغم تحریم‌ها در ماه‌های اخیر، ده کشتی کانتینربر خریدیم. کرویدور اینچه برون شرق را به اروپا وصل می‌کند، باید تکمیل و برقی شود. برای برقی شدن خطوط ریلی گرگان به مشهد یا گرمسار، دولت زمینه سازی لازم را انجام داده است

روحانی تاکید کرد: مردم باید دولت و نظام را در حل مشکلات یاری کنند. ارز تک نرخی ۴۲۰۰ تومانی، اجماع اقتصاددانان بود؛ همانجا گفتم قبول ندارم، اما نتیجه کارشناسی را می‌پذیرم. ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای حل مشکلات مردم تعیین کردیم، عده‌ای در ثبت سفارش سودجویی و خیانت کردند.

وی با اشاره در همه اهداف انقلاب پیروز شدیم، اما در اخلاق کاستی‌هایی داریم، گفت: تولید کنند‌های برای مواد اولیه ارز دولتی گرفته و آن را به جای تولید، انبار کرده تا گران شود! عده‌ای جیب‌های بزرگ برای بیت‌المال می‌دوزند و به سود کم قانع نیستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار