بازدید 3665

تحریم فضای سایبری ایران به لحاظ فنی امکان ‌پذیر نیست

عضو هیات رئیسه مجلس، با تاکید بر اینکه به لحاظ فنی امکان تحریم فضای سایبری ایران وجود ندارد، گفت: تحریم فضای سایبری به معنای سلب آزادی از ملت ایران است.
کد خبر: ۸۶۹۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ 14 January 2019

محمدعلی وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به هشدار رئیس سازمان پدافند غیرعامل مبنی بر احتمال تحریم فضای سایبری، گفت: آمریکایی‌ها به لحاظ فنی نمی‌توانند فضای سایبری ایران را تحریم کنند زیرا تحریم فضای سایبری تقابل آشکار با آزادی است.

تحریم فضای سایبری مساوی است با سلب آزادی از ملت ایران

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تحریم فضای سایبری به معنای تحریم فضای آزادی ملت جمهوری اسلامی است، آمریکایی‌ها به هر اقدامی علیه مردم ایران متوسل شدند اما نمی‌توانند با حق آزادی ملت ایران معارضه کنند.

وی افزود: در صورتی که آمریکایی‌ها به دنبال محدودیت فضای سایبری جمهوری اسلامی باشند، دروغ‌های بزرگ آنها برای همه کشورها و ملت‌ها به نمایش گذاشته می‌شود. آمریکایی‌ها با اعمال تحریم‌های اقتصادی و سیاسی تحقق حقوق ملت را بهانه کردند هرچند که در این زمینه هم دروغ می‌گفتند اما با تحریم فضای سایبری هیچ بهانه‌تراشی نمی‌توانند بکنند.

ایران با تحریم فضای سایبری مقابله به مثل خواهد کرد/ لزوم تقویت اینترنت ملی

وکیلی یادآور شد: خوشبختانه ایران لشکر سایبری قوی در فضای هک دارد لذا جمهوری اسلامیدر صورت تحریم یا محدودیت فضای سایبری مقابله به مثل خواهد کرد، از سوی دیگر با بروز چنین اتفاقاتی اینترنت ملی را تقویت خواهیم کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به این شرایط مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط باید با انجام اقداماتی، زیرساخت‌های حیاتی سایبر کشورمان را تعبیه و با سرعت بخشی به شبکه ملی اطلاعات مساله تحریم سایبری را حل کنیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: هرچند پیشرفت در حوزه شبکه داخلی سبب حذف بهانه جویی های دشمن در فضای سایبری می‌شود، اما وجود خلاء در حوزه داخلی دلیلی برای تحریم فضای سایبری ایران نمی‌شود کما اینکه ما به دنبال تقویت شبکه‌های اطلاعات داخلی هستیم.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور، گفت: آمریکایی‌ها در اسناد راهبردی جدید در حوزه سایر تاکید دارند که باید فضای سایبر ما را تحت کنترل داشته باشند، از این رو تحریم فضای سایبری را در کشور هشدار می دهیم چرا که ممکن است حوزه جدیدی از تهدید در فضای سایبر شکل بگیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس