بازدید 3355

ضرورت توجه دولت و مجلس به موضوع مدیریت پسماند در بودجه۹۸

عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری مجلس بر ضرورت توجه دولت و مجلس به موضوع مدیریت پسماند در بودجه ۹۸ تاکید کرد.
کد خبر: ۸۶۹۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱ 14 January 2019

سیدمهدی مقدسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر ضرورت ساماندهی پسماند، گفت: ساماندهی پسماند باید با جدیت دنبال شود و شهرداری ها در این رابطه نباید تنها بمانند زیرا به تنهایی از عهده ساماندهی پسماند برنمی آیند بلکه دولت و مجلس باید به آنها کمک کنند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی مشارکت تمامی دستگاه ها را برای ساماندهی پسماند ضروری دانست و افزود: انتظار می رود سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت بهداشت و سایر وزارتخانه ها شهرداری ها را در مدیریت و ساماندهی پسماند یاری کنند تا به خوبی بتوانند امر ساماندهی را تحقق بخشند.

ساماندهی زباله های صنعتی که بر عهده واحدها و شهرک های صنعتی است به شهرداری ها تحمیل می شود

وی افزود: متاسفانه حتی بار جمع آوری و ساماندهی پسماندهای عفونی بر دوش شهرداری ها گذاشته شده و همچنین ساماندهی زباله های صنعتی که بر عهده واحدها و شهرک های صنعتی است به شهرداری ها تحمیل می شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تفکیک و کاهش تولید زباله تاکید کرد و گفت: پسماند معضل عمده کلانشهرهای کشور بوده و نابسمانی در این حوزه سلامت مردم را در معرض تهدید قرار داده نیاز است مجلس و دولت در بودجه 98 به مدیریت پسماند توجه داشته باشند و شهرداری ها در بودجه 98 مورد حمایت جدی دولت، کمیسیون عمران و تلفیق قرار گیرند و شهرداری ها در این رابطه تنها نمانند.

افزایش تعداد کودکان زباله گرد حاصل بی توجهی به ساماندهی پسماند

این نماینده مردم در مجلس افزایش تعداد کودکان زباله گرد را حاصل بی توجهی به ساماندهی پسماند دانست و افزود: متاسفانه پدیده زباله گردی و تعداد کودکان زباله گرد در سایه بی توجهی به ساماندهی پسماند در حال افزایش است.

ضرورت تشکیل کمیته ای در استانداری ها، فرمانداری ها و شهرداری ها برای ساماندهی کودکان زباله گرد

عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت تشکیل کمیته ای در استانداری ها، فرمانداری ها و شهرداری ها برای ساماندهی کودکان زباله گرد تاکید کرد و ادامه داد: برخی زباله گردها نیازمند بوده و در زباله ها دنبال تامین معیشت هستند اما برخی کودکان زباله گرد نیز قربانی مافیای پسماند هستند بنابراین باید شناسایی و برخورد با مافیا و همچنین ساماندهی کودکان زباله گرد در دستور کار دستگاه های متولی قرار گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل