بازدید 4645

واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس تا پایان سال ۹۸

کد خبر: ۸۶۹۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷ 14 January 2019

محمدمهدی مفتح در نشست خبری امروز (دوشنبه 24 دی) کمیسیون تلفیق بودجه 98، گفت: روز گذشته پس از تصویب کلیات لایحه بودجه در کمیسیون وارد بررسی جزئیات آن شدیم، براساس آیین نامه داخلی کمیسیون، ابتدا منابع درآمدی بررسی و تصویب می شود، سپس بعد از مشخص شدن منابع درآمدی، مباحث هزینه ای و سیاست های اجرایی بودجه را بررسی می کنیم.

20 درصد از درآمدهای نفتی سال 98 به حساب صندوق توسعه ملی واریز می‌شود

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تبصره 1 و 2 لایحه بودجه سال 98در کمیسیون بررسی و در تبصره یک موضوع درآمدهای نفتی و نحوه توزیع آن مشخص شد، تصریح کرد: 20 درصد از درآمدهای نفتی در سال 98 به صندوق توسعه ملی ، 14.5 درصد از کل صادرات نفت خام و میعانات گازی به حساب شرکت ملی نفت، 14.5 درصد از خالص صادرات گاز به حساب شرکت ملی گاز ایران و 3 درصد از درآمد نفتی براساس حکم قانون برای مناطق نفت خیز و محروم هزینه و مابقی در حساب خزانه برای تامین هزینه های دیگر واریز می شود.

وی با اشاره به اینکه درآمد حاصل از صادرات نفت به این ترتیب تعیین تکلیف می شود تا مشخص شود چگونه بین هزینه های مختلف توزیع شود، ادامه داد: مقرر شد 6 هزار میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت نفت ایران جهت تامین قیر رایگان تخصیص پیدا کند، در بررسی موارد هزینه ای مشخص می‌کنیم که چه مقدار از آن توسط شهرداری ها، راه روستایی و نوسازی مدارس مصرف شود.

نفت خام با امکان تصویه 100درصد ریالی در رینگ بین المللی بورس انرژی به فروش می‌رسد

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقرر شد ماهانه علاوه بر میزان صادرات نفت حداقل 2 میلیون بشکه نفت خام سبک، 2 میلیون بشکه نفت خام سنگین و 2 میلیون بشکه میعانات گازی با امکان تسویه صددرصد ریالی در رینگ بین المللی بورس انرژی به فروش برسد.

شرکتی که در لیست واگذاری ها قرار می گیرد خصوصی تلقی می شود

مفتح با تاکید بر اینکه در تبصره 2 که به موضوع واگذاری ها می پردازد، حکم داده شد مواردی از شرکت ها و دارایی های دولتی که واگذار می شوند، براساس احکام سیاست های کلی اصل 44 و واگذاری ها که مقام معظم رهبری تبیین کرده اند و تبدیل به قانون شده است، در همان حوزه هزینه شود، عنوان کرد: شرکتی که در لیست واگذاری ها قرار می گیرد، تا زمان واگذاری به دلیل اینکه در لیست قرار گرفته، شرکت خصوصی تلقی می شود، اما باید تا زمان واگذاری از نظر واریز یک دوازدهم سود سهام مانند شرکت های دولتی عمل کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 98 با بیان اینکه دولت مکلف شد تا در سال 98 دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را به بخش خصوصی واگذار کند، گفت: در تبصره 3 مسائلی درخصوص تامین منابع مالی خارجی پروژه ها مطرح شده است که در آینده آنها را بررسی می کنیم.

امکان ادامه پروسه اخذ فاینانس وجود دارد

وی ادامه داد: این امکان گذاشته شده است که اگر به هر دلیلی شرایط اخذ فاینانس ایجاد شد، از نظر قانونی شرایط استفاده از آن وجود داشته باشد، برخی از اقدامات فاینانس ها از سال قبل آغاز شده اما در پایان سال به سرانجام نمی رسد که اجازه استمرار آن تا زمانی که به نتیجه برسد، داده شده و کار آن با پایان سال متوقف نمی شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در تبصره 1 بودجه،درآمدهای حاصله مطرح شده اما در متن ماده واحده میزان درآمدهای نفتی مشخص می شود، در تبصره 1 برای هزینه منابع حاصل از فروش نفت سیاستگذاری شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر