بازدید 3363

چالش‌های جدی وزارت خارجه در سال ۲۰۱۹

کد خبر: ۸۶۹۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹ 14 January 2019

صادق زیبا کلام گفت: یکی از چالش‌های جدی وزارت خارجه در سال ۲۰۱۹ تلاش برای حفظ رابطه حداقلی با اروپا در برابر فشارهای تندروهای داخلی است.

به گزارش «تابناک»، این استاد دانشگاه در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که «بخش عمده‌ای از چالش‌های ایران در عرصه سیاست خارجی ناشی از برخی از سیاست‌های تندروانه‌ای است که بعضا از اول انقلاب اتخاذ شده است و این شعارهای رادیکال باعث ایجاد دردسرهایی برای کشور شده، چنان‌که ما نتوانسته‌ایم هم پیمانان متحدی در منطقه داشته باشیم»، گفت: چالش‌های ناشی از اینگونه سیاست‌ها در سال ۲۰۱۹ همچنان گریبان‌گیر وزارت خارجه خواهد بود.

وی در این ارتباط افزود: در همین چارچوب می‌توان تلاش دستگاه دیپلماسی برای حفظ رابطه حداقلی با اروپا را نیز به عنوان یکی از چالش‌های پیش روی این دستگاه در سال ۲۰۱۹ عنوان کرد؛ چرا که برخی از تندروها در داخل کشور علاقه‌ای ندارند که چنین ارتباطی تداوم پیدا کند و دنبال این هستند که این رابطه حداقلی را نیز قطع کنند.

زیباکلام همچنین به چالش پیش روی وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور در ارتباط با تصویب لوایح مربوط به FATF اشاره کرد و گفت: تصویب چنین لوایحی در حفظ رابطه حداقلی ما با اروپا موثر خواهد بود گرچه عناصری در داخل کشور با تصویب این لوایح مخالف هستند و با فضاسازی روانی می‌خواهند مانع تصویب آن شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان