بازدید 5760

خارج کردن توده‌ای 5 کیلویی از بدن یک زنِ سردشتی

کد خبر: ۸۶۹۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸ 13 January 2019

متخصص زنان و زایمان بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت گفت: کادر اتاق عمل این بیمارستان موفق به خارج کردن یک توده پنج کیلوگرمی از شکم یک زن 26 ساله اهل این شهرستان شدند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سعیده رفیعی روز یکشنبه اظهار داشت: این بیمار با علایمی همچون درد شکم و بزرگ شدن آن از یکسال قبل به اورژانس بیمارستان سردشت مراجعه کرده بود.
وی بیان کرد: پس از معاینه های اولیه توسط پزشک اورژانس و انجام آزمایش های لازم و سونوگرافی توسط متخصص زنان و زایمان، وجود یک توده بزرگ در ابعاد حدودی 40 در30 سانتی متر در شکم این بیمار تشخیص داده شد.

وی گفت: این توده بزرگ از منشا تخمدان چپ بوده و با توجه به ضخامت و بزرگی سایز توده و بزرگ شدن شکم، بیمار به صورت اورژانسی به اتاق عمل انتقال داده شد.
رفیعی اضافه کرد: پس از عمل جراحی این زن که یک ساعت به طول انجامید، این کیست به صورت کامل و بدون پارگی از شکم بیمار با حفظ تخمدان های بیمار با موفقیت خارج شد.
وی گفت: بیمار پس از انجام ریکاوری به بخش جراحی زنان انتقال یافت و در حال حاضر تحت نظر قرار دارد و حال عمومی وی مساعد است.

وی اذعان کرد: کیست مذکور از نوع اندومتریوز (رشد بافت داخلی رحم در جایی بیرون از رحم) است که باعث چسبندگی، دردهای شکم، لگن و احتمالا نازایی می شود.
به گزارش ایرنا، این برای دومین بار در سال جاری است که توده ای در اندازه بزرگ در بیمارستان امام (ره) سردشت با انجام عمل جراحی با موفقیت خارج می شود.

بیمارستان 125 تختخوابی شهرستان مرزی سردشت دارای بخش های داخلی، جراحی، مراقبت های ویژه، کودکان، زنان و زایمان، اورژانس، دیالیز و بخش های پارا کلینیکی از جمله سونوگرافی، رادیولوژی و آزمایشگاه است.

وجود امکانات و تجهیزات پیشرفته در این بیمارستان موجب شده تا بسیاری از عمل های جراحی که در گذشته به دلیل نبود امکانات و تجهیزات لازم در مرکز استان یا دیگر شهرستان های همجوار انجام می شد، هم اکنون در این بیمارستان انجام شود.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی و در امتداد مرزهای ایران با کشور عراق واقع شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر