بازدید 3415
۱

دو تذکر شورا درباره پل‌های عابر و دپوی لجن فاضلاب

کد خبر: ۸۶۹۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸ 13 January 2019

عضو شورای اسلامی شهر تهران به عدم مکانیزه شدن پل‌های عابر پیاده انتقاد کرد.

به‌ گزارش ‌«تابناک» به نقل از ایسنا، حجت نظری صبح امروز (یکشنبه‌) در تذکر پیش از دستور خود با بیان این که تذکر من به معاونت حمل و نقل است چرا که در مورد وضعیت پل‌های عابر پیاده و مکانیزه کردن آنها اقدام عاجلی انجام نداده است، در این باره گفت‌: پل عابر پیاده مقابل داروخانه "13 آبان" و بسیاری از مراکز خرید مکانیزه نیست و این مساله موجب به زحمت افتادن مردم به خصوص سالمندان شده است و بعضا شاهد هستیم که برخی پل های مکانیزه موجود نیز هفته‌ها خراب هستند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که ایستگاه "شادمان" که تقاطع خط 2 و 4 مترو است فاقد امکانات لازم است، خاطر نشان کرد: عمدتا آسانسورهای مترو نیز خراب هستند و برای آنها فکری نمی‌شود.

وی اضافه کرد: شرکت مترو نیز پاسخ قابل قبولی برای گودال‌های خالی ایستگاه‌های مترو که پله برقی در آن هنوز نصب نشده است، نمی‌دهد.

نظری همچنین به سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران اشاره و اظهار کرد: حدود دو ماه تا پایان سال باقی مانده است و علی‌رغم تمام تذکرات در مورد انتشار نام و سهمیه رسانه هایی که طرح ترافیک گرفته‌اند، اما هنوز این مساله اعلام نشده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در ا دامه و با اشاره به این که ساز و کار اعطای طرح ترافیک به خبرنگاران و عکاسان نامشخص است، در این باره، توضیح داد: باید گزارشی در مورد تاثیر طرح ترافیک جدید بر روی کاهش آلودگی هوا و ترافیک منتشر شود.

همچنین مجید فراهانی دیگر عضو شورا نیز در تذکری پیش از دستور خود با اشاره به انباشت فاضلاب به لزوم دفن مناسب لجن و کود انسانی تاکید کرد و گفت‌: تکمیل شبکه فاضلاب یکی از اقدامات موثر در مسیر توسعه پایدار است. هر چند که در تهران با تاخیر آغاز شده است، اما به سرانجام رسیدن آن باید در دستور کار وزارت نیرو و مدیریت شهری قرار گیرد تا شاهد عوارض زیست محیطی ناشی از آن نباشیم.

وی در پایان با انتقاد از اقدامات ناهماهنگ و جزیره‌ای، خاطر نشان کرد: حدود هشت سال است که شرکت فاضلاب تهران در "خرمن تپه" در جنوب تهران زمینی حدود هزار هکتار را محلی برای انباشت و دپوی لجن فاضلاب تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران تبدیل کرده است و برای مدیریت این لجن‌ها و کود انسانی باید چاره‌ای اندیشیده شود و بر همین اساس به شهرداری تهران تذکر داده می‌شود تا اقدامات مناسب و به موقعی انجام دهد تا بیش از این شاهد مشکلات نباشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مکانیزه نبودن یه مشکل پل های عابر پیاده در کل شهرهای کشوره که باید رسیدگی بشه.
یه مشکل دیگه در مورد پل های عابر پیاده، نصب تابلوهای بزرگ تبلیغاتی روی نرده های پل هاست که باعث میشه دید عابران نسبت به دورنمای شهر از بالا کور بشه.
مردم دوست دارند از بالای پل های عابر پیاده مناظر شهر رو از ارتفاع تماشا کنند ولی با قسمت پشت زشت تابلوهای تبلیغاتی مواجه میشن که کلا داخل پل ها رو تبدیل به زندان کرده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان