بازدید 5441
۱

شمار گردشگران خارجی که امسال به ایران آمدند

کد خبر: ۸۶۹۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵ 13 January 2019

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: در 9 ماهه امسال بیش از شش میلیون گردشگر خارجی وارد کشور شده که نسبت به گذشته رشد خوبی دارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محمد خیاطیان در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه به تاکیدات مسئولین کشوری مبنی بر توسعه مقوله گردشگری در شرایط تحریم های کنونی اشاره کرد و گفت: حوزه گردشگری علاوه بر ایجاد اشتغال می تواند تامین منابع و ارزآوری بالایی برای کشور داشته باشد.

وی بابیان اینکه براساس پیش بینی ها آینده اقتصاد کشورها بر بخش گردشگری استوار خواهد بود، اظهار کرد: در این راستا، امروزه بسیاری از کشورها همچون هند که درآمدهای خوبی در حوزه های غیر گردشگری دارند، به سمت گردشگری هم خیز برداشته اند و در این حوزه تمرکز کرده اند.

معاون سازمان میراث فرهنگی کشور در ادامه بااشاره به وجود 32 هزار اثر تاریخی ثبت شده در کشور، عنوان کرد: باوجود این ظرفیت هنوز در بحث گردشگری عقب هستیم، البته کارهای خوبی طی سالهای اخیر انجام شده است.

وی همچنین بابیان اینکه در 9 ماهه امسال شش میلیون گردشگر به کشور وارد شده که نسبت به سالهای گذشته رشد خوبی داشته، اعلام کرد: این رشد آمار گردشگری کشور در شرایطی اتفاق افتاده که دشمنان با هدف براندازی نظام شروع به ایران هراسی کرده و تحریم های شدیدی علیه ایران اعمال کرده اند.

خیاطیان در ادامه گفت: اگر می خواهیم به چشم انداز گردشگری کشور در 1404 دست پیدا کنیم باید از داشته های حوزه گردشگری خود به نحو مطلوبی استفاده کنیم و تنها متمرکز بر حوزه طبیعت گردی نباشیم،بلکه در این حوزه باید تنوع ایجاد کرد.

وی باتاکید براینکه حوزه های میراث فرهنگی و صنایع دستی باید درخدمت گردشگری باشند، بیان کرد: در شرایطی که نیاز به باز شدن درها به سمت گردشگر خارجی و جذب منابع داریم باید از تمام داشته های میراث فرهنگی برای گردشگری استفاده کنیم، اگر قرار است که میراث فرهنگی درخدمت گردشگری نباشد بهتر است که زیر خاک بماند.

معاون سازمان میراث فرهنگی کشور همچنین با اشاره به مرز مشترک طولانی کرمانشاه با کشور عراق، گفت: این مسئله می تواند به رونق گردشگری سلامت، گردشگری زیارت و گردشگری تفریحی استان کرمانشاه کمک کند.

وی بر لزوم ترسیم چشم انداز حوزه گردشگری استان برای رسیدن به کرمانشاه 2020 توسط متولیان امر تاکید کرد و افزود: پس از پایان نشست امروز و بازگشت به تهران موضوع کرمانشاه 2020 را در سازمان پیگیری خواهیم کرد تا این استان بتواند یکی از قطب های گردشگری ایران در این سال باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
ترکیه بیش از ۴۰ومیلیون توریست داره! باید ویزارو برداریم و حجاب اجباری برای توریستها رو همینطور بالای ۲۰ میلیون میان و تاحدودی بیکاری رفع میشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان