بازدید 5585

اعتراف مقام اسرائیلی به اشتباه عملیات خان یونس

کد خبر: ۸۶۹۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۵ 13 January 2019

«گادی آیزنکوت» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی شنبه شب اعتراف کرد که در عملیات ماه نوامبر گذشته نیروهای ویژه این رژیم به خان یونس اشتباهاتی صورت گرفته است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، گادی آیزنکوت که با شبکه 10 تلویزیونی رژیم صهیونیستی مصاحبه کرد، گفت: نقصی در عملیات خان یونس نبود بلکه اشتباهاتی رخ داد و ما از این اشتباهات درس می گیریم که چگونه باید به صورت بهتری در آینده انجام دهیم.

شامگاه یکشنبه (20 آبان) گروهی از کماندوهای ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه ای در شرق 'خان یونس' حمله کرده و یکی از فرماندهان ارشد گردان های شهید عزالدین القسام را به شهادت رساندند.

آیزنکوت همچنین مدعی شد که ارتش رژیم صهیونیستی در طی دوره ای که وی ریاست ستاد مشترک ارتش را برعهده داشته حملاتی را در خارج از مرزهای اشغالی انجام داده است.

وی همچنین درخصوص عملیات خان یونس گفت: من از انجام این عملیات پشیمان نیستم و از میزان خسارت های آن آگاهی داشتم.

با لو رفتن عملیات خان یونس و ناکام ماندن آن، درگیری هایی میان نیروهای مقاومت و نیروهای ویژه صهیونیست ها رخ داد که براثر آن شماری از نظامیان اسرائیلی کشته یا زخمی شدند.

گردان های قسام نام عملیات نیروهای مقاومت را که باعث شکست ماموریت نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی شد، حد السیف یا «لبه شمشیر» نامیده است.

در پی لو رفتن عملیات یاد شده در خان یونس، درگیری های گسترده ای میان دو طرف روی داد و مقاومت اسلامی نیز در پاسخ به این عملیات، سرزمین های اشغالی را موشک باران کرد.

پیشتر نیز وزارت امنیت ملی فلسطین وابسته به حماس مستقر در نوار غزه از بازداشت 45 مزدور متهم به همکاری و جاسوسی برای رژیم صهیونیستی خبر داده بود.

ریاست چهار ساله گادی آیزنکوت بر ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی روز سه شنبه این هفته پایان خواهد یافت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل