بازدید 3722
امیرعبداللهیان:

روابط تهران و بغداد مستحکم و راهبردی می‌ماند

کد خبر: ۸۶۹۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷ 12 January 2019

دستیار ویژه رئیس مجلس گفت: ما امنیت عراق را امنیت جمهوری اسلامی ایران و منطقه دانسته و سیاستهای مداخله گرانه آمریکا را در منطقه در تضاد با ثبات و امنیت می دانیم.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیر کل امور بین الملل با محمد الغبان عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس نمایندگان و وزیر کشور سابق عراق دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با تبریک آغاز به کار پارلمان و دولت جدید عراق بر ضرورت تقویت و توسعه همکاری های فیمابین در زمینه های مختلف بویژه حوزه پارلمانی تاکید کرد.

وی افزود: روابط تهران و بغداد مستحکم و راهبردی می‌ماند.

دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیر کل امور بین الملل با اشاره به انتقال نیروهای نظامی آمریکا از سوریه به عراق اظهار داشت: ما امنیت عراق را امنیت جمهوری اسلامی ایران و منطقه دانسته و سیاست‌های مداخله‌گرانه آمریکا را در منطقه در تضاد با ثبات و امنیت می‌دانیم.

وی افزود: مردم و رهبران عراق در مبارزه با تروریسم و حفظ استقلال و تمامیت ارضی این کشور با قدرت و حکمت عمل کردند.

محمد الغبان نیز ضمن ابراز خرسندی از روابط قوی و برادرانه بین دو کشور و قدردانی از حمایت و پشتیبانی‌های جمهوری اسلامی ایران از عراق گفت: دولت و پارلمان عراق همواره در مسیر توسعه و ثبات و امنیت کشور و منطقه گام برمی‌دارد.

وی افزود: از مراودات بخش‌های تخصصی پارلمانی و تبادل نظر نمایندگان در جهت بهره‌مندی از توانمندی‌های یکدیگر استقبال می‌کنیم و تمام تلاش خود را در زمینه تقویت و توسعه همکاری‌های دوجانبه و همچنین پارلمانی در دوره جدید مجلس عراق بکار خواهیم گرفت.

در ادامه این دیدار طرفین ضمن ارائه آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، پیرامون موضوعات و مسائل مشترک در حوزه سیاسی و اهمیت همکاری‌های منطقه‌ای، تبادل‌نظر کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار