بازدید 16697

چرا لهستان برای میزبانی از اجلاس ضد ایرانی آمریکا و متحدان انتخاب شد!؟

تلاش های ایالات متحده برای ایجاد اجماع منطقه ای و بین المللی علیه ایران وارد فاز جدیدی شده است و در همین راستا، وزیر خارجه آمریکا، روز جمعه از برگزاری یک نشست بین‌المللی با تمرکز بر نفوذ و نقش‌آفرینی منطقه‌ای ایران در ورشوی لهستان خبر داد. به گفته مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، این کنفرانس دو روزه قرار است با میزبانی لهستان و در هفته آخر بهمن ماه سال جاری (یک ماه دیگر) در این کشور برگزار شود.
کد خبر: ۸۶۹۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 12 January 2019

تلاش های ایالات متحده برای ایجاد اجماع منطقه ای و بین المللی علیه ایران وارد فاز جدیدی شده است و در همین راستا، وزیر خارجه آمریکا، روز جمعه از برگزاری یک نشست بین‌المللی با تمرکز بر نفوذ و نقش‌آفرینی منطقه‌ای ایران در ورشوی لهستان خبر داد.

به گزارش «تابناک»؛ به گفته مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، این کنفرانس دو روزه قرار است با میزبانی لهستان و در هفته آخر بهمن ماه سال جاری (یک ماه دیگر) در این کشور برگزار شود.

پامپئو در گفت وگو با فاکس‌نیوز، با بیان اینکه «ما ده‌ها کشور را از سرتاسر جهان گرد هم خواهیم آورد» عنوان کرد: این نشست در روزهای سیزدهم و چهاردهم فوریه (24 و 25 بهمن) در لهستان برگزار خواهد شد.

به گفته وزیر خارجه آمریکا، «کشورها در کنار هم خواهند آمد تا بر ثبات خاورمیانه، صلح و آزادی و امنیت در منطقه تمرکز کنند که شامل این عنصر مهم است که اطمینان حاصل کنیم ایران یک [نقش‌آفرین] بی‌ثبات‌کننده نباشد.»‌

همچنین پمپئو، از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل دعوت کرد تا در کنفرانس ضد ایرانی ـ که 13 فوریه در ورشوی لهستان برگزار می شود ـ شرکت کند.

قرار است، تعدادی از وزرای امور خارجه کشورهای عربی نیز در این کنفرانس مشارکت داشته باشند. یک مقام اسرائیلی گفت، نتانیاهو هنوز تصمیمی برای شرکت در این کنفرانس نگرفته است.

فارغ از واکنش هابی که به برگزاری این اجلاس از سوی مقامات کشورمان نشان داده شد، پرسشی که پاسخی بدان داده نشده این است که چرا این اجلاس ضد ایرانی قرار است در لهستان برگزار شود؟

چرا لهستان برای میزبانی از اجلاس ضد ایرانی آمریکا و متحدان انتخاب شد!؟

برای پاسخ به این پرسش، چند فرض را می توان مطرح کرد: نخست اینکه ایالات متحده می خواهد اجماع سازی علیه ایران را از خاورمیانه به اروپا انتقال و گسترش دهد. در همین راستا، به نظر می رسد واشنگتن به دنبال آن است که شکافی میان کشورهای اروپایی در مورد ایران ایجاد کند و به همین جهت بر آن است تعاملات را با اروپای شرقی در برابر اروپای غربی گسترش دهد. شکاف میان اروپای شرقی و غربی، زمینه را برای افزایش فشار بر ایران در اروپا گسترش دهد.

دوم، حال پرسش دیگری مطرح می شود که چرا لهستان به عنوان میزبان انتخاب شده است؟ به نظر می رسد پاسخ را باید در روابط بسیار نزدیک میان دولت راستگرای این کشور و دولت کنونی آمریکا یافت؛ جایی که دولت دست راستی لهستان به ریاست «آندرزیج دودا» نیز ارتباط بسیار نزدیکی با دونالد ترامپ دارد و حتی خواستار استقرار نظامیان آمریکایی در پایگاهی به نام «دژ ترامپ» در خاک خود شده است.

سوم، این کنفرانس احتمالا نخستین رویارویی چهره به چهره و مستقیم نخست وزیر اسرائیل و مجموعه ای از مقامات و وزرای کشورهایی عربی خواهد بود؛ مسأله ای که به نظر می رسد، با توجه به حساسیت های مردمی در جهان عرب، در هیچ یک از کشورهای منطقه احتمالا نمی توانست اتفاق بیفتد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴۷
انتشار یافته: ۲۶
از دیپلمات های ایرانی باید پرسید آیا برگزاری چنین جلسه ایی نقض برجام نیست؟؟
مگر طرفهای برجام متعهد نشده بودند که اقداماتی که جلوی فعالیت اقتصادی ایران را می گیرد انجام ندهند، آیا برگذاری کنفرانس دو چندان کردن تلاش‌های دیپلماتیک و اقدامات تجاری به منظور افزایش فشار بر ایران نقض برجام نیست؟!
آقایان دیپلمات از توهم خوشبینی نسبت به اروپا بیرون بیایید، آخر این چه وعده ایی است که از یک طرف قول به ایجاد سازو کار مالی SPV می دهند و از طرف دیگر کنفرانس دو چندان کردن تلاش‌های دیپلماتیک و اقدامات تجاری به منظور افزایش فشار بر ایران در کشورشان برپا می کنند. این به یک رویه تبدیل شده است که به فاصله یک الی دو روز پس از اعتراض ایران نسبت به عدم استقرار SPV طرف اروپایی وعده اجرایی شدن آن در هفته های آتی را می دهد این در حالی است که این وعده ها از سپتامبر شروع شده است ولی هنوز به هیچ نتیجه عملی نرسیده است.
بنده ضمن مخالفت با پمپگوه و محکومیت او باید بگویم امریکا هیج قلطی نمیکند
بنده ضمن مخالفت با پمپگوه و محکومیت او باید بگویم امریکا هیج قلطی نمیکند
چون اراده ای از خود ندارند و باید به حرف کدخداشون گوش حرف کنند
در ضمن این هم مثل قضیه سازمان ملل که میز گرد درست می کردند و کشورها را دعوت کردند اخرش هم هیچی
اسراییل یک رژیم اشغالگره و دنبال ضربه به ایران و حتی خواهان تجزیه ایران. اما ایران همیشه مرکز ثبات در خاورمیانه بوده. باید واقع بین باشیم که اسراییل با داشتن بمب اتمی حذف شدنی نیست، حداقل به این زودی. بعد هم یهودیها هم انسان هستند نمیشه که اونها رو حذف کرد. باید ما راه حل دو کشور رو تبلیغ کنیم و خودمون هم نقش برقرار ثبات در منطقه رو برعهده بگیریم. ما میتونیم اسراییل رو به سمت انسانیت رهنمون کنیم و این امکانش هست با وجود کلی توطئه و آلودگی در سیاست در دنیای مدرن.
بد نیست وزارت امور خارجه ما هم در این دو روز اجلاسی علیه آمریکا و ارتباط آمریکا با تروریسم در منطقه و ظهور تروریسم در لیبی عراق افغانستان همزمان با حضور آمریکا، برگزار کند.
ایارن در مساعل کلان باید عمده عمل کند
ایران باید سیاست تلافی داشته باشه و قبرهای لهستانی هایی که از جنگ جهانی دوم در ایران مردند را از بین ببره. باور کنید من هم زیاد موافق مقابله به مثل در این وضعیت ایران نیستم. اما نمیشه با این ترامپ و پمپئو گفتگو کرد. ببینید آنان هر چه سلاح پیشرفته به عربستان می فروشند و آن وقت از ما می خواهند که موشک های خود را جمع کنیم
در جنگ عراق علیه ایران ما از غرب خواستیم به ما موشک بدهند ، ندادند... .
آیا می دانید جنگ جهانی دوم با تهاجم به لهستان آغاز شد؟!!!
بی تردید در این جلسات تصمیمات مهمی در مورد اینده خاورمیانه گرفته خواهد شد و سعی خواهد شد واکنش های این کشورها در برابر ایران با هم هماهنگ شوند. زین پس ایران خود را در برابر دولت هایی با رفتاری هماهنگ و از پیش طراحی شده خواهد یافت.
دهن مردم معمولی سرویسه و حالا مسئولان بشینند و محکوم کنند.
ممکن است چی؟؟ بقیه شو حال نداشتی بنویسی
آندژِی دودا و نه آندزیج دودا
Andrzej

در زبان لهستانی "rz" صدای "ژ" می دهد و "j",، "یِ" خوانده می شود نه"ج"
پاسخ ها
محمد
| United States of America |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
ول کن بابا تو هم این وسط کلاس املا کذاشتی
سراسر دروغ بود، خبر مسموم به خورد مخاطب میدید.
جنگ حهانی سوم از لهستان آغاز میشود ،؟ قدرتهای نظامی ،و اقتصادی جهان برای نظم نوین جهانی پسا کمونیسم ، و بدست آوردن بلوکات خود نیاز به تقابل دارند ،و پیش درآمد آن هم ویرانی منطقهٔ خاورمیانه میباشد ،بدون شک پس از خروج انگلیس بطور کامل از اتحادیهٔ اروپا ، آغاز تقابل ،و تضاد منافع قدرتهای استثمارگر باعث بروز حنگی عظیم در اروپا و آسیا میگردد ، و امریکا پس از پایان حنگ سوم دیگر ابر قدرت یگانهٔ دنیا نخواهد بود ، اتخاد بین آلمان ،و فرانسه باعث تضعیف انگلیس میگردد ، اتحاد تاریخی بین روس ،و انگلیس باعث تضعیف امریکا میشود ‌، سایر کشورها هم به سهم نفوذی دخالت استعماری بین ،چهار قدرت جهان تقسیم میگردد ؟ ژاپن ،و چین هم توان همدیگرا را خنثی میکنند ؟،،بصورت ستتی ابران هم منطقهٔ شمال آن تحت نفوذ روسیه ،و حنوب آن تحت نفوذ انگلیس قرار میگیرد ،شبه جزیرهٔ حجاز هم بین امریکا ،و انگلیس با سهم برتر امریکا واگذار میشود ،و آلمان ،و فرانسه هم در شمال آفریقا سهیم میشوند ، و عاقبت کشوری هم برای کردها تاسیس میکنند تا عراق ،و ترکیه ‌و سوریه را تقسیم کنند ؟ بیچاره به ملتها ، که تنها سهم آنها فقر است ،و فقر ؟،،
این حرکات درست پنج شش سال پیش از حمله به عراق می ماند خدا به خیر کنه
اعراب و اسرائیل مثل کارد و پنیر بودند .ما از او انقلاب سفارت اسرائیل را به فلسطین دادیم به سوی اعراب دست دوستی دراز کردیم و خود را در جبهه آنها و مقابل اسرائیل قرار دادیم کلی هزینه کردیم .اما آنها آخر با هم دوست شدند حالا می خوان پدر ایران را در بیاورند.امیدوارم در هدفشان شکست بخورند.البته ما هم باید کمی سیاست به خرج بدیم.و دورنمای هر کاری را بسنجیم.الان که روی پا هنوز ایستاده ایم فقط به لطف منابع خدادادی است.وگرنه اعراب یک تکه نان خشک هم حاضر نیستند به ما بدهند.
هرجارفتیدگفتیداسراییل بایدنابودبشه الان کل کشورهای دنیامتحدشدن تامارانابودکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
همچین چیزی هم نیست لهستان اروپا همه دنیا نیستن
یعنی له له شدیم آقو ما رو اشتباهی گرفتن
یعنی این دست نمک نداره. هرچی ایرانی ها به دیگر کشورها در زمان مشکلاتشون بیشتر کمک می کنن، بعدا در پاسخ دشمنی بیشتری می بینن، نمونه اش لهستان، بوسنی، سودان، عراق و غیره، یا ما در تشخیص منافع مون ناشی هستیم و خرج بی خودی می کنیم، یا آنها زرنگ هستن و موقع گرفتاری میان سراغ ایران، بعد هم که خرشون از پل گذشت، شتر دیدی ندیدی.
باید با همه کشورها روابط دوستانه داشت، ولی لهستان واقعاً از اون ور بوم افتاده! اگر سیاست این کشور رو بشناسید می دونید که از یک کشور تحت کنترل شوروی خارج شدند ولی نتونستند تا حد قابل قبولی مستقل بمونند و تبدیل شدند به عروسک خیمه شب بازی امریکا در اروپا. اروپاییها هم به دولت لهستان به عنوان یک دولت بی اختیار وضعیف نگاه می کنند. البته ملت لهستان ملت رنج کشیده و زحمت کشی هستند.
سیاست خارجی ما بر پایه ایدیولوژی خاصی بنا شد که اصلش هم شد نابودی اسراییل کشوری عضو سازمان ملل و صاحب کرسی! معلومه باهامون مقابله خواهند کرد. مگه چقدر قدرت نظامی و اقتصادی داریم که خواستیم و شعار میدیم مدام که میخواهیم اسراییل رو از نقشه جهان محو کنیم؟ این کارهای سیاستهای اشتباه نتیجه ش شده اوضاع و احوال کنونی کشور. اگه خوبه یعنی این سیاست ها درست بوده و اگر نه که خودتون میدونید.
امیدوارم عمق استراتژیک کشور به جای سواحل مدیترانه در داخل پیگیری شود
میدانید اشویتس قربانگاه یهودیان مظلوم در جنگ دوم جهانی در لهستان است،مظهرجنایات ونسل کشی فاشیسم معتقدبه برتری نژادی از یهودیان نه بعنوان یک دولت بلکه بعنوان یک نژاد پست تر. هدف از برقراری این گرد هم ائی درلهستان سوئ استفاده از جنایاتی است که به یهودیان مظلوم توسط اروپائیان در جنگ دوم شده در حمایت از اسرائیل که یک دولت ظالم است نه یک مردم مظلوم که مظلومان در این پروسه فلسطینیان اند همانندیهودیان در مقابل المان هیتلری. پوشش دادن به خواسته های نامشروع و غصب سرزمین های فلسطینی ودیگر حرکات غیر مقبول ان در سرزمینهای اشغالی و بین المللی است که اسرائیل دولتی است هستهای وتا دندان مسلح و وزور گو وزیاده خواه در منطقه است نه یک قوم مظلوم یهودی در مقابل ظالمان فاشیست.سناریوئی است که اسرائیل خدا ومظهر مظلومیت وحق است وایرانی که هشت سال باصدام با تمام کمک های غرب و دوستان عرب انها و پنج سال است که از کشورها ومردم عربی عراق وسوریه در مقابل داعش دفاع با هزاران شهید دفاع میکند شیطان است. هدف تعویض جای ظالم ومظلوم وسوئ استفاده از اثار تاریخی جنایات اروپائیان فاشیست در لهستان است .رهبرانقلاب ایران پس از تصرف عراق توسط امریکا در بیاناتی عنوان کردند (ارام باشیدتا بروند) .این نشان از علاقمندی ایران از ابتدا تابه امروز به ارامش بودو است.کسانی که به داعش کمک کردند وعلاقمند به گسترش ان کردند وهزینه ها راتامین نمودند واز زمین وهوا اسلحه ریختند مشخص اند وکسانی که از مردم مظلوم عرب عراق وسوریه دفاع کردند وشهید دادند نیز مشخص اند.ایران باید امادگی دیپلماتیک وتبلیغاتی این را از همین حال داشته باشد تا با دروغگوئی هائی که دراین گرد هم ائی میشود از طریق بیانیه ،اینترنت ، ووسایل ارتباط جمعی و تماس باسفارتخانه ها مبارزه کند. ایران میتواند مدت کوتاهی بعد از ان سفرای کشورهای حاضر در ین گردهم ائی را که در تهران نماینده دارند جمع وپاسخ دروغگوئی ها را مانند همیشه منطقی بیان کند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر