بازدید 3933

آمادگی نماینده هاوایی برای رقابت در انتخابات ۲۰۲۰

کد خبر: ۸۶۸۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۰ 12 January 2019

نماینده زن و دموکرات ایالت هاوایی آمریکا برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اعلام آمادگی کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، «تولسی گابارد» نماینده زن و دموکرات از ایالت هاوایی در کنگره آمریکا برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور اعلام آمادگی کرد.

این زن عضو کنگره که از اهالی جزایر ساموآ و یک هندو است، کهنه سرباز جنگ عراق و یکی از منتقدان برجسته سیاست «تغییر رژیم» آمریکا در سوریه بشمار می رود.

گابارد در گفتگو با خبرگزاری سی ان ان اظهار داشت: «من تصمیم گرفته ام که رقابت کنم و ظرف یک هفته آینده نامزدی خود را بطور رسمی اعلام می کنم».

وی در ادامه میزان دسترسی به خدمات بهداشتی، اصلاح سیستم کیفری و تغییرات اقلیمی را به عنوان موضوعات محوری کارزارهای انتخاباتی خود مطرح کرد.

گفتنی است که تولسی گابارد در سال ۲۰۱۲ با پیروزی در انتخابات کنگره، به مجلس نمایندگان آمریکا راه یافت و در حال حاضر، در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان فعالیت می کند. وی همچنین در واحد پزشکی گارد ملی ایالت هاوایی خدمت کرده و به کویت و عراق نیز اعزام شده است.

وی در سال ۲۰۱۶ پس از اعلام حمایت از نامزدی «برنی سندرز» در انتخابات ریاست جمهوری، از سمت معاونت کمیته ملی حزب دموکرات کناره گیری کرد.

با توجه به موضع ضدجنگ گابارد در قبال سوریه، وی یکی از نامزدهای احتمالی برای تصدی پست وزارت امور خارجه آمریکا در دولت ترامپ بوده است و حتی در نوامبر ۲۰۱۶ با رئیس جمهور منتخب در برج ترامپ دیدن کرد؛ اما در نهایت، نتیجه ای حاصل نشد.

در ماه ژانویه ۲۰۱۷، گابارد در یک سفر ظاهراً حقیقت یاب عازم سوریه شد، که این امر خشم مقامات واشنگتن را برانگیخت. وی همچنین لایحه ای به کنگره ارائه کرده که فروش تسلیحات آمریکا به تروریستها را غیرقانونی می سازد.

هنوز مشخص نیست که آیا گابارد با توجه به اختلاف نظرهای خود با هم حزبیانش بر سر موضوعات سیاست خارجی، از حمایت کافی همقطاران دموکرات خود برخوردار می شود یا خیر.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان