بازدید 23633
احتمال تکرار ماجرای تیم امید و کرانچار، در امارات 2019 چقدر است؟

خطر نتایج عجیب جام ملت‌ها برای تیم ملی ایران/آیا تیم کی‌روش عمدا و مصلحتی به عراق می‌بازد؟

این زمزمه پخش شد که شاید نیاز نباشد ایران صدرنشین گروه شود! این همان وسوسه‌ای است که تیم ملی امید در بازی‌های آسیایی به آن دچار شد و همه می‌دانند چه بلایی سر تیم کرانچار و البته حمید استیلی آورد و مدت‌ها باعث طعنه و متلک کی‌روش به کادر سرپرستی و مربیان آن تیم شد. تصور اینکه خود کی‌روش به این دام بیفتد
کد خبر: ۸۶۸۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱ 12 January 2019

تیم ملی ایران با قدرت بازی نخستش در جام ملت های آسیا 2019 را با تفاضل گل عالی مقابل یمن پشت سر گذاشت تا در روز آخر برای صدرنشینی به گل شماری با عراقی ها نیازمند نشود و بتواند با یک مساوی کم دردسر هم به عنوان تیم اول بالا برود تا در دور حذفی به تیم های سوم سایر گروه ها برخورد کند.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ بارها از اهمیت صدرنشینی تیم ملی ایران در گروه D گفته و نوشته شد و همه دانستند، در آن صورت، نقشه رسیدن به گنج مسیری آسان برای یوزهای ایران خواهد داشت؛ اما همه این حرف روی یک استدلال استوار بود؛ اینکه نتایج براساس پیش بینی ها رقم بخورد و مثلا استرالیا در گروهش به راحتی سرگروه شود. یا اینکه مثلا صدرنشینی امارات میزان تضمین شده باشد. اما با رقم خوردن شکست قهرمان دوره قبل مقابل اردن یا برد چهارگله هندی ها مقابل بحرین و قبل از آن توقف میزبان مقابل بحرین، کل حساب و کتاب ها به هم ریخت.

شاید آنها که نشستند و نتایج فوتبال را روی کاغذ محاسبه کردند، تازه با این پدیده آشنا شده بودند،چون این ورزش دقیقا به دلیل خاصیت غیرقابل پیش بینی بودنش محبوب میلیاردها تن در سراسر کره زمین شده است. فوتبال می تواند پاپتی ها را بر ثروتمندان برتری دهد و تیم بی ستاره را برابر بازیکنان میلیاردی پیروز کند.

خطر نتایج عجیب جام ملتها برای تیم ملی ایران/آیا تیم کی‌روش عمدا و مصلحتی به عراق می بازد؟

از دیروز با تکرار نتایج همراه باشگفتی جام ملتها این زمزمه پخش شد که شاید نیاز نباشد ایران صدرنشین گروه شود! این همان وسوسه ای است که تیم ملی امید در بازی های آسیایی به آن دچار شد و همه می دانند چه بلایی سر تیم کرانچار و البته حمید استیلی آورد و مدت ها باعث طعنه و متلک کی‌روش به کادر سرپرستی و مربیان آن تیم شد. حالا تصور اینکه خود کی‌روش به این دام بیفتد و به ترسیم نتایجی خاص برای شاگردانش تن دهد، تقریبا محال است.

کی‌روش که معمولا روی شخصیت و برتری روحی تیمش تأکید دارد، با هر نتیجه‌ای تصمیم می‌گیرد که صدرنشین شده و در مراحل بعد با هر حریفی مواجه شود حتی اگر این حریف استرالیا یا سایر غول‌ها باشند. پس از همین حالا احتمال باخت مصلحتی یوزها مقابل عراق را باید فراموش کرد. اطرافیان کی روش می گویند بازی با عراق برای کی روش، یک رقابت عادی نیست. او نمی‌خواهد بدون تسویه حساب با این رقیب که تیم 10نفره‌اش را در استرالیا با پنالتی ها حذف کرد، ایران را ترک و حسرتی را تا پایان عمرش حمل کند. همانطور که خودش گفت، «عراق در گلوی ما مانده است.»

ابتدا باید منتظر نتیجه دو بازی امروز ایران و ویتنام و همچنین عراق و یمن ماند تا بعد از آن شرایط جدول را دید.

نویسنده: امید صبوری

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
اگه هدف ما قهرمانیه پس بهتره همین اول با تیم های بزرگ روبرو شیم تا تو فینال و نیمه نهایی
اگه این دوره ایران با این بازیکنان قهرمان نشه ، دیگه دور قهرمانی رو باید خط زد .
وقت رفتن کیروش رسیده
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
نکنه خودت میخوای جاش رو بگیری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
ولی وقت وطنپرستی شما هنوز نرسیده که نرسیده
ناشناس
| China |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
بعضي چيزها و أفراد در زندگي هست كه تا از دستشون ندي قدر اون ها رو نميدوني و وقتي از دست دادي ديگه هرگز به دست نميآري.با رفتن كيروش فوتبال ايران هرگز كيروشي به خود نخواهد ديد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
دوست عزیز ناشناس 13:59 وقتی برای یه خارجی و دور و بری هاش که تو ایران یه جورایی مصونیت کاپیتولاسیونی دارن، گریبان چاک کنی این خودش عین وطن فروشیه نه وطن پرستی، امیدوارم این آقا هرچه زودتر دست از سر ایران و ایرانی و تحقیر ملت بردارد
تفكر اشتباه برخورد با تيم ضعيف چيست؟ تيم ايران بايد با قدرت و با هر تيمي رقابت كند، ضعيف و قوي ندارد. شخصيت قهرماني مهم است نه سياست بازي .
اميد كه اين تيم مزد زحمات بچه ها و كيروش را بدهد و قهرمان شود.
آفرین باید گفت به سرمربی تیم ملی که در مقابل عراق باخت مصلحتی را پیشنهاد نمی دهد. آفرین بر آقای کی روش
در ورزش و مخصوصا مبارزات و مسابقه های ملی به هیچ وجه نباید کوتاه آمد و سیاست را وارد کار ورزش کرد
مردم از کسی که بخواهد تیم را مجبور کند تا بازی جدی و سخت نکند و پیروز نشود
اگه تیمی تونسته سرگروه بشه صرفنظر از اینکه نام چه کشوری روشه یعنی اینکه تیم قویتری نسبت به بقیه همگروهی هاش بوده و بهتره در مرحله بعد با ما رودررو نشه. خیلی سادست پس ما باید همچنان سعی کنیم که تیم اول صعود کنیم
اگر قرار است بنشینیم و حساب کنیم که چی و چه شکلی باید قهرمان آسیا شویم پس بهتر است نشویم . تیمی قهرمان میشود که با تمام قدرت مقابل هر تیمی بازی کند و به قدرت و مهارت خود متکی باشد نه بر اساس حسابهای جدولی.
این خط این نشون.مصدوم.پنالتی.اخراج.وبیرون انداختن ایران از این بازی ها به هرقیمتی .حتی به قیمت آبروریزی چند داور .بازیکن.وتیم.
من که بالاخره متوجه نشدم خطر کجا بود!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
شما ماست تو بخور
اگه بخواهیم عمدا ببازیم و به امید روبرو شدن با تیمهای ضعیف باشیم حتم بدونید خواب قهرمانی را باید ببینیم
همبستگی واتحاد بی سابقه درتیم ملی وهمچنین طرفداران ومسولین ان شاء اله قهرمانیم
کاملا بی ربط بود خودتونو خسته نکنید ایران چهارم اسیاست. کی روش هم میگه به....
بله باید دستور از حاکم باشد .ببرید یا ببازید .................................غیر از یان ..چیزی نیست
کی روش از ما ایرانیا نسبت تیم ملی با تعصب تره مثل خر نمکی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار