بازدید 2214

برخی از دروس دانشگاهی ماهیت بنیادی پیدا کرده‌اند

کد خبر: ۸۶۸۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ 11 January 2019

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: برخی از دروس دانشگاهی ماهیت بنیادی پیدا کرده‌اند و با گذشت زمان تغییری در آنها به وجود نمی‌آید. از جمله این دروس می‌توان به دروس ریاضی و فیزیک و سایر دروس علوم پایه اشاره کرد. این در حالیست که برخی دیگر از دروس دانشگاهی که بر پایه نظریات علمی و آزمایش‌های تجربی هستند با گذشت زمان تغییر می‌کنند.

به گزارش ایسنا، جواد طیبی اظهار کرد: یکی از معضلات بین دانشگاه و صنعت این است که هیچ زبان مشترکی بین آن‌ها تعریف نشده است.

وی با بیان اینکه دو رکن اساسی جامعه، تقویت بنیه علمی، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها است، اظهار کرد: بهره گیری و استخدام نخبگان در آموزش کمک شایانی به تحصیل علم خواهد کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی بیرجند ادامه داد: علاوه بر این، فرهنگ غلط مدرک گرایی را باید منسوخ کرد و با حذف این فرهنگ جامعه خود به خود به سمت قوی‌تر شدن بنیه علمی خواهد رفت تا بتواند متخصصین مورد نیاز را تربیت کند.

طیبی با اشاره به اینکه موفقیت هر شخص در گرو موفقیت کشور و جامعه است، افزود: هر اداره، سازمان و شرکت دولتی هر ساله موظف است لیستی از اولویت‌های پژوهشی خود را به دانشگاه اعلام کند تا دانشگاهیان در این زمینه‌ها فعالیت کنند اما در حال حاضر بیشتر موضوعات مطرح شده جنبه علمی نداشته و حتی مشکلی از سازمان را حل نمی‌کند.

وی تصریح کرد: لازم است در هر سازمان اولویت‌های پژوهشی با کمک جامعه دانشگاهی مشخص شود که ارتباطی به مشکلات، موانع و معضلات سازمان داشته باشد و همچنین افرادی در این حوزه فعالیت کنند که دستاوردهای جدید علمی را در هر حوزه برای رفع این مشکلات بشناسند.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی بیرجند ادامه داد: لازم است در هر سازمان قسمتی وجود آید که مسئول پیاده‌سازی طرح‌های پژوهشی دانشگاهیان باشند تا بتوان ثمرات حاصل از این دستاوردها را به صورت علمی در سازمان اجرا کرد.

طیبی یادآور شد: با در نظرگرفتن این اولویت‌ها و معیارها امیدواریم شاهد جامعه پیشرفته‌ای در ایران باشیم که عموم مردم در آن از رفاه اجتماعی یکسانی برخوردار باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس