بازدید 17589
یک روزنامه چاپ ترکیه عنوان کرد؛

هدف از اتحاد محور عربی ـ اسرائیلی، ترکیه است و نه ایران!/ ترکیه باید روابط خود با ایران را تقویت کند!

به نظر می رسد، روابط میان اعراب به رهبری عربستان و امارات از یک سو و ترکیه از سوی دیگر، وارد مرحله جدیدی شده است و بلوک عربستان و امارات قصد دارند با همراهی با اسرائیل، علاوه بر مقابله با ایران، در برابر ترکیه نیز صف آرایی کنند. در همین زمینه، روزنامه ینی شفق ترکیه مدعی شده که هدف از تحرکات اخیر عربستان، امارات، مصر و اسرائیل و ملاقات روسای سازمان های جاسوسی آن ها، نه ایران بلکه ترکیه است.
کد خبر: ۸۶۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶ 11 January 2019

به نظر می رسد، روابط میان اعراب به رهبری عربستان و امارات از یک سو و ترکیه از سوی دیگر، وارد مرحله جدیدی شده است و بلوک عربستان و امارات قصد دارند با همراهی با اسرائیل، علاوه بر مقابله با ایران، در برابر ترکیه نیز صف آرایی کنند.

به گزارش «تابناک»؛ در همین زمینه، روزنامه ینی شفق ترکیه مدعی شد، هدف از تحرکات اخیر عربستان، امارات، مصر و اسرائیل و ملاقات رؤسای سازمان های جاسوسی آن ها نه ایران بلکه ترکیه است.

گفتنی است، در همین زمینه، پایگاه خبری «میدل ایست آی» به نقل از منابع آگاه مدعی شده عربستان سعودی، امارات متحده عربی و مصر طرحی با همراهی اسرائیل در پیش گرفته اند که سوریه را به اتحادیه عرب بازگردانند تا نفوذ ایران و ترکیه را در این کشور به حاشیه برانند.

این طرح در یک دیدار مخفیانه ماه گذشته در پایتخت یکی از کشور‌های عربی با حضور مقامات اطلاعاتی ارشد از سه کشور عربی یاد شده به همراه «یوسی کوهن»، رئیس موساد، مورد توافق قرار گرفته است.

در این دیدار همچنین آرام کردن روابط عربستان و آمریکا که از زمان قتل جمال خاشقجی رو به وخامت گذاشته، مورد بررسی قرار گرفته است؛ اما یک مقام آگاه به نقل از منابع اطلاعاتی اظهار داشت: «ترامپ هرکاری که می‌توانسته انجام داده است و بیش از این کاری نخواهد کرد».

از دیگر موارد مورد توافق در این دیدار این بوده که ترکیه و نه ایران، به عنوان رقیب نظامی اصلی در منطقه مدنظر قرار بگیرد و طرح‌هایی برای مقابله با نفوذ این کشور مورد بررسی قرار گرفته اند.

بنا به ادعای میدل ایست آی، اسرائیلی‌ها در این نشست گفته اند که ایران را می‌توان به لحاظ نظامی محدود کرد، اما ترکیه توانایی خیلی بیشتری دارد! کوهن گفته است: «قدرت ایرانی‌ها شکننده است. تهدید واقعی از جانب ترکیه است».

هدف از اتحاد محور عربی- اسرائیلی، ترکیه است و نه ایران!/ ترکیه باید روابط خود با ایران را تقویت کند!

به نوشته «میدل ایست آی» در این نشست بر چهار اقدام برای رسیدن به اهداف مذکور توافق شده است.

نخستین اقدام کمک به ترامپ برای عقب نشینی نیرو‌های آمریکا از افغانستان بوده است. یک هفته پس از نشست فوق، دیداری میان مقامات آمریکا و طالبان در ابوظبی برگزار شد که افرادی از عربستان، امارت و پاکستان هم در آن حضور داشته اند.

طرح دوم «کنترل کارت اهل سنت» در عراق است تا به این ترتیب از نفوذ ترکیه در «اتحاد محور ملی» که بزرگترین فراکسیون اهل سنت عراق در پارلمان است، به حداقل برسد. در پی این تصمیم، با سفر محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق، به عربستان سعودی او را زیر فشار قرار دادند، که یا از نفوذ ترکیه بکاهد، یا از این فراکسیون خارج شود. پس از آن حلبوسی مانع نامزدی یکی از اعضای فراکسیون برای وزارت آموزش در کابینه جدید شد؛ هرچند روز سه شنبه یکی دیگر از اعضای این ائتلاف برای سمت مذکور معرفی شد.

سومین اقدامی که در نشست چهارجانبه مورد توافق قرار گرفته، برقراری روابط دیپلماتیک با سوریه و بشار اسد بوده است.

یک مقام آگاه که در جریان مباحث مطرح قرار گرفته، گفته است: «آن‌ها انتظار ندارند که بشار اسد روابطش با تهران را قطع کند، اما می‌خواهند که بشار از ایرانی‌ها استفاده کنند، نه اینکه توسط آن‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. پیام این بود: به شیوه‌ای برگرد که پدرت با ایرانی‌ها رفتار می‌کرد، پشت میز دست کم با آن‌ها برابر باش، به جای این که تابع منافع ایرانی‌ها باشی».

در پی این تصمیم، علی الشمسی، معاون دستگاه اطلاعاتی امارات، برای دیداری یک هفته‌ای به دمشق رفت و روز ۲۷ دسامبر امارات اعلام کرد، پس از هشت سال سفارت خود در دمشق را خواهد گشود.

پس از آن علی مملوک، مشاور امنیتی ویژه اسد، در اقدامی کم سابقه وارد قاهره شد و به گفته منابع آگاه، اعلامیه عادی سازی کامل روابط با سوریه، به زودی ارائه می‌شود. گفته می‌شود، مصر از دولت سوریه خواسته تا اعلام کند که ترکیه، قطر، و اخوان المسلمین دشمنان اصلی دمشق هستند. به این ترتیب اتحادیه عرب هم از سوریه در مقابله حضور نظامی ترکیه در شمال این کشور حمایت خواهند کرد.

چهارمین اقدام، حمایت از کرد‌ها در مقابل ترکیه است. مقامات اطلاعاتی حاضر در جلسه همچنین بر سر تقویت روابط با حکومت اقلیم کردستان عراق و پیشگیری از آشتی میان اقلیم و آنکارا توافق کرده اند.

یک منبع آگاه گفته است عربستان نمی‌خواهد پیشگام ارتباط دیپلماتیک با اسد باشد، هرچند با این سیاست که به اسد اهرمی در مقابل ترکیه می‌دهد، موافق است. اسرائیل هم که رابطه مستقیمی با سوریه نداشته، از بازرگانان مسیحی و علوی به عنوان واسطه استفاده کرده است. این گروه در بازیابی روابط امارات و سوریه هم نقش داشته اند.

اسرائیل برای اینکه پیامش به اسد جهت فاصله گرفتن از ایران را مورد تأکید قرار دهد، روز ۲۷ دسامبر، یعنی همان روزی که امارات اعلام کرد، سفارتش در دمشق را بازگشایی می‌کند، به یک محموله تسلیحات ایرانی که به حزب الله منتقل می‌شد، حمله کرد.

در همین راستا، ینی شفق نوشته است، هرچند ایران قابل اعتماد نیست، ترکیه باید روابط خود با تهران را تقویت کند؛ روابطی که می تواند منجر به تضعیف محور عربی-اسرائیلی شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۵۵
متاسفانه عملکرد کلی سیاست خارجی ما از ابتدا بشدت دارای اشتباه ساختاری بوده و هست و باعث شده تا اعراب مسلمان همانقدر که از ما دور تر شده اند به سمت اسرائیل رفته و عملا میوه سوریه را هم که با هزینه بسیار زیاد سالها اهدای نفت مجانی و ۷ سال حمایت در جنگ توسط ما انجام شد نیز خیلی راحت به دامان عربستان بیفتد و همه با اسرائیل و بر علیه ما صف بندی کرده و با وجود ترامپ دیوانه در صحنه اوضاع برای ما بسیار خطر ناک شده است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
سیاست خارجه ما درست کار نمی کند ولی بخش نظامی درست کار می کند واگر این بخش هم مثل دیپلماسی ما بود ان وقت می گفتم که چه مشکلاتی خواهید داشت
برو خدا را شکر کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
حالا خوبه عربستان چه توی سوریه چه عراق چه لبنان چه یمن چه فلسطین و هرجای دیگه که با ایران درگیری داشته پوزش به خاک مالیده شده و در همه جا به اقرار دوست و دشمن ایران پیروز این منازعات بوده و شما پرروها کم نمیارید و از رو نمیرید ، اگه ی وقت ی جایی ایران اشتباه کرده بود و شکست خورده بود که پدر ایران رو در می‌آوردید از بس فشار میاوردید
عزیزم ، بخدا خود بن سلمان هم اینقدر از شماها توقع نداره که شما دارید زحمت میکشید ، باز قبلاً ها که می‌گفتید آمریکا از ایران پیش افتاده آدم‌کمتر ناراحت میشد اما حالا که عربستان رو‌علی رقم‌همه شکستاش برنده معرفی میکنید معلومه که توی جده داره خیلی خوش میگذره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
کاملا درست.ایکاش تابناک بخش رای دادن به نظرات بینندگان را حذف نمی کرد تا دیگران بتوانند به نظرات رای مثبت و منفی بدهند.
ساسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
اشتباه تاریخی دستگاه دیپلماسی کشور نزدیکی به ترکیه و قطع با عربستان بود سیاستی که باعث شد ترکیه باخته در میدان سوریه دوباره به صحنه بازگردد و حتی دلیل اصلی خروج آمریکا از برجام هم قطع رابطه ما با سعودی بود
اینقدر ایران را از نظر نظامی محدود کردند که کاسه چه کنم چه کنم دست گرفته
خودشون هم نمی دانند چه خبر است
خبرهای ابکی
اخر این ترکیه فقط نقش بازی می کند و ژست تبلیغات به خود می گیرد که من بزرگ هستم ولی همه می دانند که توانایی زیادی برای مانور ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
درسته ! جلوي نفوذ تركيه در عراق و سوريه رو بگيرن ! عجيبه ! نقش تركيه ته ته اش در عراق به چند حمله هوايي عليه كردها خلاصه ميشه . نفوذ در أهل تسنن ! حتي أقليت توركهاي عراق، شيعه هستن ، پس اينم نيم بنده ، چه نفوذي؟ با صادرات چهارتا مايحتاج زندگي مردم كه نفوذ واقعي و پايدار اتفاق نميفته و اگه اتفاق ميفته اسرائيل در تركيه به اندازه كمال و تمام سرمايه گذاري اقتصادي كلان و متنوع كرده ، اين از اين
در سوريه هم كه دستش باز تره بازم فقط برخي مناطق محدود ، آغلب مردم نواحي شمالي هم مرز با تركيه اععم از عرب و كرد دلخوشي از اين ٧-٨ سال نقش مخرب تركيه وحتي غارت كارخانجات حلب و منابع سوريه ندارن
آره چون عضو ناتو هست ( توجه داشته باشيد ناتو يعني از خودشونه ) قدرت نظامي بالاتري در حال حاضر داره
اين مقالات رو تحويل ايراني جماعت ندين دو زار نمي أرزه
تنها مشكل تركيه و عربستان سر حمايت اخواني هاست كه به ما اصلا مربوط نيست
"قدرت ایران شکننده است" جوک ساله ...
دلیل ۸ سال جنگ و کشتار مردم سوریه با حمایت آمریکا غرب اسراییل ترکیه قطر سعودی امارات و .... چی بود
مگه هدف مشترک تموم این کشورها بر اساس چیزی که اعلام میکردند برکناری بشار اسد نبود و مگه همه این کشورها نمی‌گفتند مردم سوریه از بشار اسد متنفرند و این کشورها برای حمایت از خواسته مردم سوریه دارند به تروریستها کمک میکنند تا بشار اسد سرنگون بشه ؟ پس چرا هیچوقت اجازه برگزاری یک انتخابات با حضور بشار اسد رو ندادند و دربرابر پیشنهاد سوریه ایران و روسیه برای برگزاری یک انتخابات با نظارت بین المللی که بشار اسد هم یکی از کاندیداهای اون باشه مقاومت و مخالفت کردند و اجازه ندادند تا مردمی که از بشار اسد متنفر بودند در یک انتخابات تنفر خودشون به بشار اسد رو نشون بدند و اون رو از حکومت ساقط کنند ؟
لطفاً اگر کسی جواب منطقی برای سوال من داره اعلام کنه وگرنه تمسخر و استهزاء و به لودگی کشوندن بجای جواب قانع کننده نشون میده که جوابی برای این سوال در بین مدعیان غربگرا وجود نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
دلیل 8 سال جنگ در سوریه مقدمه برای اجرای نقشه خاورمیانه جدید بوده. همچنین بوجود آوردن داعش تا اولا از هر طرف که کشته شود به نفع صلیبی ها باشد و ثانبا بهانه ای برای حضور نظامی در منطقه تا نقشه خاورمیانه جدید را اجرایی کرده و همچنین مسلمانان تندرویی که با روح اسلام آشنا نشده اند و خطری بالقوه محسوب میشوند از سراسر اروپا و امریکا و روسیه و چین به منطقه گسیل دارند
اما کم کاری دولت ها و ملت های منطقه نیز این فرصت را به بیگانگان داد
به نظر شما چرا حالت فوق العاده در سوریه برقرار بود؟! پیشنهاد میکنم هر دو قانون اساسی سوریه را مجدد مطالعه فرمایید تا ببینید قانون اساسی دوم اولا خیلی دیر مطرح و تصویب شد و هم اینکه باز هم مطالبات گروههای مختلف جامعه سوریه را نادیده گرفت
سه کشور ایران، پاکستان و نرکیه با روابط خوب و اتحاد قدرتی بزرگ را تشکیل می دهند که ابرقدرت های شرق و غرب با دلارهای عوامل خود در منطقه یعنی رژیم های عربستان و امارات همیشه مانع شکل گیری چنین اتحادی هستند و یکی از راه های اختلاف، ایجاد گروهای تروریستی و قومیتی به قیمت بدبختی و کشتار همان مردم در مناطق مرزی سه کشور هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
ازلحاظ تفکربسیارمتفاوت هستندومحاله رابطه نزدیک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
اکثر بدبختی های تروریستی های
دنیا و سیستان ایران پاکستان است
و چه اتحادی ما میتوانیم با پاکستان داشته باشیم ؟
تابناک این چه خبرهای دسته چندمی هست که می گذاری که اصلا وقت را هم نباید صرف ان کرد
ترکیه اگر قدرت نظامی داشت که در چند ماه سرگرم نمی شد که برای چند کیلومتر پیش روی کند وفقط تجهیزات دارند ولی کارامدی ندارند
واگر قدرت داشت که الان باید اسد رفته بود با حمایتهایی که می کرد از تروریسم
در ضمن این اعراب خودشون را قوی کنند همین ترکیه باز می رود در محور انها ولی چون حالا محور ایران و روسیه قوی تر است کشیده شده به این طرف
تابناک ظاهرا این گزارشگر ترکیه ای می خواد کشورش را دست بالا نگه دارد و فکر کردند حالا یک منطقه کوچکی دست دارند می توانند خیلی بزرگ فکر کنند
ول کن بابا
چه بهتر، ایران و ترکیه همآوا شوند

پیمان سنتو دارد دوباره گرد هم می آید ولی حیف ایران به جای پاکستان با هند همآوا شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
چرا پرت و پلا می گی پاکستان جز صدور تروریسم از مرزهایش چه گلی به امنیت و اقتصاد ایران زده حداقل با رابطه ایران و هند چند میلیون روپیه گیر ایران می آید و به زخمهایش می زند
اسراییل توانایی مهار ایران را دارند!!!!!!
این ها با دوتا گروه کوچک وابسته به ایران توانایی برخورد نظامی ندارند و سریع خواهان اتش بس هستند نوقت می خواهند با ایرانی که ابر قدرت منطقه است در بیافتند
هههههه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
این دو گروه طرف دار چرا آتش بس را پذیرفتن،به آن هم فکر کردی؟
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
ناشناس 18:28 این رو جدی گفتی یا شوخی می کنی؟ همه دنیا آتش بس در نهایت پذیرفته می شه چون هیچ کس نمی خواد تا ابد بجنگه. مهم این هست که آیا اهداف تاکتیکی و استراتژیکی در جنگ محقق شده یا نه که از سال 2000 به این ور هیچ کدوم از این اهداف برای اسرائیل در جنگ با حزب الله و نوار غزه محقق نشده
ینی شفق گفته اگر چه ایرانیها قابل اعتماد نیستند...
اول اینکه خودتان قابل اعتماد نیستید و از وقایع این سالهای اخیر منطقه تا جایی که می توانستید موج سواری کردید حتی از حادثه وحشتناکی مثل قتل خاشقچی.
دوم اینکه دولتمردان و سیاسیون ایرانی در دوستی های منطقه ای آخر رفاقت و End مرام و معرفتند و اتفاقا بیشتر بدبختی های فعلی ما از همین موضوع ناشی می شود.
ایران هیچ منافعی در سوریه نداره فقط ضرره ا نم ازجیب مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
از کجا فهمیدی عزیزم
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
منافع زیادی دارییم در سوریه و منطقه ... از مهمترینش اینه که چماق رو بالای سر اسراییل نگهداریم تا مجبور بشن از تحریم و مبارزه با ایران دست بردارند ... وصد البت نیاز به یپلماسی قوی منطقه ای داریم.
اونایی که فکر میکنند ما با اسراییل چه کاری داریم باید بدانند که اسراییل با ما کار دارد و اگر ما منفعل بودیم تا کنون ریشه مارو زده بودند.ولی الان به فکر بده بستان های پشت پرده با ما هستند و ما باید زرنگ باشیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
جون من از کجا فهمیدی؟
ما باید سیاستمون صلح در منطقه باشه حتی با عربستان. البته که عربستان دنبال ضربه زدن به ماست ولی با هشیاری میشه تنش رو کاهش داد. حتی در مورد اسراییل هم باید هدفمون تشکیل دو کشور بصورت عادلانه باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
آفرین ، معلومه خیلی آدم روشنفکر و صلح طلبی هستی که حاضری حتی با بن سلمان اره به دست و نتانیاهوی کودک کش هم در سایه صلح و احتمالا برادری زندگی کنی
حتی درمورد تشکیل دو کشور با شما موافقم خصوصا با اون قسمت عادلانه بودنش ، ما باید کمک کنیم تا کشور فلسطین و اسرائیل تشکیل بشه و اسراییایها بتونند بصورت عادلانه از نیل تا فرات یک کشور تاسیس کنند و چون فرات در نزدیکی ایران قرار داره ما هم این شانس رو پیدا میکنیم که در همسایگی با کشور دوست و برادر اسراییل زندگی مسالمت آمیزی داشته باشیم و حتی برای اثبات برادری و صلح‌طلب بودنمون میتونیم منطقه تخت سلیمان و همدان رو که قبر استر در نزدیکی اونجا قرار داره رو به اسراییلی‌ها بدیم چون اونها مدعی هستند که این مناطق هم مال صهیونیست هاست و اگر خودمون بهشون ندیم ممکنه جنگ راه بندازند و خدای نکرده بعضیا بگند که ما صلح‌طلب نیستیم
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
سیاست صلح!
کجا زندگی می کنی اخوی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
بعضی ها نظر ندهند برایشان بهتر است. دو کشور؟ در خاک یک کشور؟
ایران نباید در حاشیه قرار بگیرد اتفاقا ما باید با حمله به رژیم جعلی صهیونیستی نشان بدهیم که قدرت یک منطقه ایران عزیز است و نه ترکیه و اسرائیل و عربستان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
هیچ وقت هیچ کشوری از راه جنگ به منافعی دست نیافته است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
لطفا بیشتر از فکرتون استفاده کنید و هیچوقت هیچ مسئولیت مهمی رو قبول نکنید. ممنون
توهمات ترکها داره وارد فاز جدید میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
در نوشتنت دقت کن این طرز نوشتن توهین به میلیونها نفر از هموطنان ترک هست همانطور که ما برای اعمال دولت افغانستان یا تاجیکستان همه فارسها را
متهم نمی شوند یا برای اعمال تروریست های پ ک ک و پژاک همه کردها متهم نمی شوند لازمهشما هم بیشتر دقت کنید.
ناشناس
| Germany |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
تازه مثل ما میشود.
ساسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
حرف مفت نزن نه ترکیه ربطی به ترکهای ایران داره و نه افغانستان و تاجیکستان ربطی به فارسها دارن اما چیزی که واضحه اینه که مغولها با امثال تو ربط دارن
امریکا می خواهد با حداقل پشتوانه نظامی خطوط ارتباطی ایران-سوریه را قطع نموده و امکان حضور در معرکه و نقش آفرینی های بعدی را حفظ کن.
نقطه ضعف این استراتژی اینه که خودشون را از هر طرف در محاصره قرار خواهند داد
کشور ما شاید از نظر نظامی یک قدرت منطقه ای به حساب بیاید، اما در عین حال با انواع بحرانهای شدید اقتصادی و اجتماعی دست به گریبان است، بحرانهایی که مثلا در ترکیه وجود ندارد یا لااقل به این اندازه نیست. این بحرانها هم چیزی نیست که از چشم اسرائیل و متحدان جدید عربش پنهان باشد و آنها قطعا روی مشکلات ما حساب باز کرده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
همیشه بوده و چیز تازه ای نیست و پوست کلفت شدین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
و البته ایران به دلیل همین مشکلات تحمل بالاتری در سختی ها داره و مانند ترکیه شکننده نیست.
اگر فکر میکنید ترکیه در جبهه اسلامیست سخت ساده لوحید ترکیه اسب تروای جبهه غرب است
پاسخ ها
کیکاووس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
ترکیه قابل اعتماد نیستند و فقط موج سواری میکنند و باج خواهی میکنند ، ممکن است سوریه به دلیل مشکلات اقتصادی مقداری چرخش به سمت عربها داشته باشه ولی خوب میداند اگه زیاد بهشود نزدیک بشه بد جوری ازشون رکبی میخوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
درست
خاورمیانه مانند دریای طوفانی است و کشورهایی آن مانند قایقی که بی اختیار ( لااقل با اختیار کم ) این سو و آن سو می روند .
چند اتفاق در خاورمیانه حتمی است .
آمریکا خواهد ماند و باجگیری را ادامه خواهد داد .
اعراب مجددا دور هم جمع می شوند اما باز هم هیج نفعی به هم نمی رسانند .
پاکستان فقیر تر خواهد شد .
افغانستان تا سالیان سال دست به دست خواهد شد و نا امن تر .
عراق باز سازی خواهد شد اما تشنه و تشنه تر ( تشنۀ آب و دموکراسی )
سوریه آرام آرام روی آرامش را خواهد دید اما ضعیفتر از گذشته خواهد ماند .
عربستان مجبور به اصلاحات است هر چند برای خاندان سعود حکم خود زنی را دارد .
ایران تا دهه ها درگیر مشکلات سوء مدیریت و تحریم و ... خواهد ماند .
ترکیه اما داستانی جدا دارد ... دیر یا زود غرب به نیت یک سره کردن پروندۀ ترکیه دست بکار خواهد شد و ظاهرا حکام مغرور ترکیه این را درک نکرده اند .
جهان آینده متعلق به چشم بادامی ها است . بیست تا بیست و پنج سال آینده باید چینی یاد بگیریم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
شما احیاناً از نوادگان نوستراداموس نیستی
ايران دراين چند سال اخير با كمك بعضي كشورها قدرت ونفوذ خود را درخاورميانه شش ميخه ومحكم كرده ؛وتبديل به إبر قدرت شماره ٢شده ،البته اين فاز نخست بوده وفاز بعدي تبديل شدن به ابر قدرت شماره يكه،بعد از اين مراحل بايد اوضاع اقتصادي داخل را سامانبده
اگر گاز ارزان ایران نبود ترکیه الان خیلی بدتر از عربستان بود برای ما منتها مشکل اینجاست که ایران منابع زیاد داره همین دست دشمن رو بسته اگر گاز ایران نباشه ترکیه از سرما نایود میشه هیچ کشوری جز روسیه و قطر در مقابل ایران از نظر گازی حرفی برای گفتن ندارن اونا هم نرخ گازشون بالاست و از منطقه هم دورن
اصلا همچین تحلیلی بسیار مزخرف است.امکان ندارد امریکا به کشوری که علیه اسراییل تلاش کند هواپیما مسافری بری هم بدهد در حالی که قرار است صداها فروند اف۳۵تحویل ترکیه گردد.ترکیه و اسراییل و امریکا اختلافاتی ظاهری دارند و ترکیه هم از طرفداران اسلام امریکایی است
ترکیه خیلی علاقه داره که در کنار ایران و عربستان به عنوان یک قدرت منطقه حساب بشه ولی علیرغم پیشرفتهای اقتصادی که داشته (که آن هم با اما و اگرهای زیادی همراهه )، از نظر سیاسی و نظامی هنوز وابسته و ضعیف هست و نهایت هنرش سرکوب کردها هست. حالا هم با این مقاله های آبکی میخواهد خودش رو بزرگ جلوه بده.
پاسخ ها
من
| United States of America |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
واقعا خودت حرفای خودت قبول داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
یخورده از پای بیست و یسی برو اونور تا ببینی ترکیه در زمینه صنایع دفاعی چقدر از ما جلوتره
اگر ترکیه تابحال تجزبه نشده و دخالت های آنها در منطقه همه بخاطر حمایت های امریکا است.اگر امریکا سلاح های فوق پیشرفته به آنها ندهد قطعا از گروه های کوچک کرد شکست خواهند خورد.برعکس کشورمان که با تکیه بر قدرت و استقلال داخلی در منطقه نفوذ دارد.
باسیاستهای چنددهه گذشته کاری کردیم که اسراسسل دیگر دشمن واقعی اعراب نیست بلکه این ایران است که دشمن واقعی اعراب شده دست مسئولان به خطامام واندیشه امام دردنکند تمامی زحمات امام رابرباددادند
ترکیه باید روابط خود را غرب اسرائیل بازسازی کند
حمایت از فلسطین را کاهش دهد و بمنافع ملی خود اهمیت دهد، روند خلع سلاع پ ک ک و آشتی ملی را در پیش بگیرد و روابط خود با روسیه را صرفا بر مبنای منافع اقتصادی هدفگذاری کند
ترکیه در اورپا و خاورمیانه تنها کشوری است که می توان یک مدل موفق آمریکایی باشد
اسراییل در ترکیه سرمایه گذاری بسیار زیادی در زمینه های اقتصادی، صنعتی، تجارتی و صنایع نظامی کرده است. ترکیه به دلیل عضویت در ناتو و پیوندهای عمیق اقتصادی و مالی با اروپا هرگز نمی تواند مخالف منافع اسرراییل و غرب اقدام کند. هرچند بالاخره یک مقدار کارهای تبلیغاتی و سر و صداهای سیاسی بدون اقدام انجام می دهند. اعراب به دلیل شکست از اسراییل در جنگ های قبلی و به دلیل ساختار اقتصادی و اجتماعی شکننده و همچنین نداشتن پایگاه مستحکم مردمی برای حکامشان توانایی جنگ یا ایستادن در مقابل اسراییل را ندارند. ایران درگیر اقتصاد شکننده، مشکلات اقتصادی، مشکلات زیست محیطی و ... است. هرچند نیروی نظامی ایران توانایی بسیار بالایی برای بسیج طرفدارانش در کشورهای منطقه دارد اما اگر وضعیت جنگی باشد تندروهای سنی هم همین توانایی را دارند (داعش و القاعده و ... که هیچ دولت رسمی پشتشان نبوده است.) از این نمونه اند. اسراییل عمق استراتژیک ندارد و ضربه پدیر ترین کشور در منطقه است. به دلیل تضاد دینی و قومی و ... بنابراین همه ما در خانه های شیشه ای نشسته ایم. بجای سنگ پراکنی بهتر است همه یک جوری وجود همیگر را قبول کنند و هر کشوری تنها برای داخل مرزهای خودش فکر و خیال بکند. وگر اگر شیشه ای بشکند همه شیشه ها شکننده خواهند بود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس