بازدید 7740
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

نپیوستن به FATF کمین دشمن برای کشور است

کد خبر: ۸۶۸۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶ 10 January 2019

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ایامی که دشمن برای ما کمین گذاشته است ما باید احتیاط کنیم که در کمین دشمن نیفتیم و اکنون نیز نپیوستن به FATF کمین دشمن برای کشور است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه ۲۰ دی‌ماه در سفر به شهرکرد در جلسه بررسی مشکلات ارزی شرکت‌های صادرکننده استان، یکی از وظایف کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی را اقتصاد بین‌الملل و تجارت خارجی کشور دانست و اظهار کرد: این کمیسیون به تمام سفرای ایران در دنیا دسترسی دارد و در تسهیل روابط اقتصادی تاثیرگذار است.

وی با اشاره به مسائل پیش آمده در تصویب طرح FATF و اینکه ما منع امنیتی برای تنش زدایی در جمهوری اسلامی نداریم، افزود: هدف ما تنش زدایی است زیرا کشوری که اقتصاد آن هجدهم دنیا است نمی‌تواند با دنیا بجنگد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس حکم فرادستی برای چشم انداز ۲۰ ساله، باید کشور قدرت اول در میان ۲۶ کشور در حوزه‌های مختلف و در تعامل سازنده با دنیا باشد.
فلاحت‌پیشه با بیان اینکه ما مسئول مدیریت شرایط کنونی کشور هستیم، تصریح کرد: اکنون کشور ایران منعی برای تنش‌زدایی ندارد و مشکلات کنونی به این دلیل است که اکنون ما در شرایط تحریم به سر می‌بریم.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی برای نخستین بار تعاملی با دنیا در قالب برجام داشت و ادعاهای دیگر کشورهای دنیا را پذیرفت، ادامه داد: قدرت‌های دنیا ایران را به عنوان تهدید برای صلح و امنیت جهانی دانستند و ۱۵ بند در قالب قطعنامه علیه ایران صادر کردند و ما در برجام تاخیرهایی را در برنامه هسته‌ای پذیرفتیم ولی آمریکا بدعهدی کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در قالب تفاهم‌نامه برجام از یک‌هزار و ۲۴۸ تحریم کشور ۹۱۵ تحریم برداشته شد و صنعتگران و تولیدکنندگان به خوبی می‌دانند که برجام چه ثمراتی داشت.
فلاحت‌پیشه با اشاره به اینکه عمر افراطی‌گری در دنیا ناپایدار است، خاطرنشان کرد: ترامپ برجام را نقض کرد اما فقط ترامپ و آمریکا نیست لذا کشور بنا ندارد در بلندمدت وارد افراطی‌گری شود.

وی با بیان اینکه می‌خواهیم سامان قانونی کشور در این دوران به هم نخورد تا این دوران هم سپری شود، اضافه کرد: نباید اجازه دهیم امثال زنجانی عمر ما را هدر دهند و هزینه و انرژی ما را مصرف کنند بنابراین باید کار کنیم و هر بخشی از جمله بخش خصوصی فشارهای وارده را باید تحمل کند.

فلاحت‌پیشه با اشاره به برخی مشکلات پیش آمده در صادرات کالا به کشورهای همسایه از جمله عراق، اعمال تعرفه اتحادیه عرب را عامل عدم واردات برخی از کالاها به کشور خود دانست و افزود: ما باید در قالب منافع ملی خود عمل کنیم و هر شعار یا تصمیمی که می‌گیریم اثر آن بر مردم را نیز باید تحلیل کنیم.
وی با تاکید بر اینکه ما در دوران حساسی هستیم که این دوران نیز می‌گذرد و دنیا آن‌گونه که ترامپ ترسیم کرده نیست، اظهار کرد: اروپایی‌ها اعتراف می‌کنند که آمریکا در قالب طرح‌های مختلف دست آن‌ها را بسته است و اختیاری در کشورشان ندارند.

فلاحت پیشه با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با مدیران عامل کلیه بانک‌های کشور درباره CFT، قفل شدن سیستم بانکی کشور را پیامد عدم پذیرفتن این معاهده دانست و خاطرنشان کرد: ۷۳ کشور دنیا برای اجرای این طرح شرط گذاشتند و ما نیز در CFT یک بند اضافه کردیم که اگر ماده شش مانع ما بشود ما نپذیریم ولی دوباره گفتند این طرح استعماری است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایامی که دشمن برای ما کمین گذاشته است ما باید احتیاط کنیم که در کمین دشمن نیفتیم و اکنون نیز نپیوستن به FATF کمین دشمن برای کشور است.

وی از افزایش ۵۰ درصدی صادرات غیرنفتی کشور به عراق پس از خروج آمریکا از برجام خبر داد و خاطرنشان کرد: تصمیمات، ابداعات و اختراعات در جهان سوم کند پیش می‌رود و تصمیم‌ها مبهم و دوپهلو گرفته می‌شوند و بسیاری از مشکلاتی که وجود دارد از جمله مشکل آب در کشور ناشی از دوپهلوگری است زیرا کسی زیر بار تصمیم خود نمی‌رود اما به هر حال در مسائل سیاست خارجی اصل بر برد-برد است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان