بازدید 7544

کلاهبرداری تلفنی از زندان !

کد خبر: ۸۶۸۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱ 10 January 2019
رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی از دستگیری ۲ کلاهبرداری حرفه‌ای و شناسایی ۶ تن از مالباختگان در اقصی نقاط کشور خبر داد و گفت: این متهمان طی تماس تلفنی با شهروندان از زندان کلاهبرداری می‌کردند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سرهنگ کارآگاه "قاسم دستخال"، با اشاره به ارجاع پرونده‌ای از دادگاه لواسانات مبنی بر شناسایی و دستگیری کلاهبردار، گفت: شاکی پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت، اظهار داشت؛ اینجانب کارمند بیمارستان می‌باشم؛ و در ساعت ۱۷۰۰، بیست هشتم مهرماه سال جاری، فردی که خود را از عوامل حسابداری بیمارستان معرفی می‌کرد به من تماس گرفت و عنوان کرد که بخشی از حقوق رئیس بیمارستان به اشتباه به حساب من واریز شده است و به همین علت حسابم مسدوده شده است و درخواست کرد که برای اصلاح تراکنش و همچنین رفع مسدوی حسابم به دستگاه ATM مراجعه کنم.

ولیکن پس از مراجعه به دستگاه ATM و استعلام موجودی حسابم، مبلغی به حسابم منتقل نشده بود و ضمت تماس با وی گفتم که وجهی به حسابم منتقل نشده است که این فرد بیان داشت وجه در حساب مسدود شده و قابل روئیت نیست. همچنین کدی را که با صفر شروع می‌شد به من داد و از من خواست که کد را در قسمت انتقال وجه وارد نمایم و مدت ۵ ثانیه دکمه ثبت را نگه دارم، ولی پس از این کار متوجه شدم که کد اعلام شماره کارت بوده و مبلغ ۲۹ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۲۹۸ ریال از حسابم کسر شده است.

این مقام انتظامی بیان داشت: در تحقیقات پلیسی رد پایی یکی از مجرمان حرفه‌ای که در زندان محبوس بود به دست آمد و با دستور قضائی متهم از زندن دعوت و تحت بازجویی اولیه قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه متهم در ابتدا منکر ارتکاب هر جرمی بود، گفت:، ولی پس از مشاهده دلایل و مدارک لب به اعتراف گشود و اقرار کرد که کلاهبرداری را یکی از هم سلولی هایش انجام داده است، ولی مبلغ به حساب وی واریز شده است.

سرهنگ دست خال تصریح کرد: با دستگیری متهم دوم و تحقیقات تکمیلی پلیسی، تا کنون ۶ تن از مالباختکان از اقصی نقاط کشور مانند استان‌های مرکزی، همدان و تهران که به همین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند شناسایی شده اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شناسایی سایر مالباختگان در دستور کار قرار دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر