بازدید 8780

واکنش مطهری به موضوع ممنوع‌التصویری زائری

کد خبر: ۸۶۸۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱ 09 January 2019

نایب رییس مجلس در پاسخ به تذکر خدری درباره انتقادات اخیر یک روحانی نسبت به مجلس در صدا و سیما تاکید کرد: هیات رئیسه درخصوص ممنوع التصویری زائری درخواستی نداشته است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، حجت الاسلام عبدالحمید خدری در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس با استناد به ماده ۲۲ آیین نامه داخلی مجلس، گفت: این ماده به حفظ شأن و اقتدار مجلس و دفاع از حقوق و جایگاه قانونی نمایندگان توجه دارد، بند ١١ این ماده که در خصوص اقتدار مجلس است از وظایف هیئت رییسه است.

وی افزود: اخیراً حرکت هایی در بخث تضعیف و وهن مجلس آغاز شده است. در یک برنامه زنده تلویزیونی یک روحانی به نام حاج آقای زائری که خود دانش آموخته حوزه علمیه است و ابوی گرامشان ۴ دوره نماینده مجلس بوده است و گوشت و پوست این فرد از حقوق مجلس رشد کرده، به راحتی نقد می کنند که شرم بر مجلس باد، اگر ما نسبت به یک نماینده انتقاد داریم، حق نداریم این را به نهادی که عصاره فضایل ملت است، تعمیم دهیم.

خدری ادامه داد: لذا از هیات رئیسه انتظار داریم در خصوص بند ١١ از شأن و اقتدار مجلس دفاع کند. خود صداوسیما طبق قوانین داخلی با این روحانی برخورد کرده، اما مجلس و هیئت رییسه در این خصوص ورودی نداشته است.

علی مطهری رییس وقت جلسه مجلس، در پاسخ به خدری گفت: به دلیل نوع رفتار صداوسیما درباره مجلس، هیات رئیسه جلسه ای با رئیس و برخی معاونان سازمان صداوسیما داشت که در آن جا تمام این مسائل مطرح شد و به هر حال تا حد زیادی قبول کردند که قصور شده است البته معتقد بودند که تعمدی در کار نیست. قرار هم بر نوعی اصلاح رفتار شده است.

نایب رییس مجلس بیان کرد: راجع به این موضوع خاص چنین اعلام شد که هیات رئیسه درخواست کرده که ایشان ممنوع التصویر شوند، در حالی که چنین نیست و ما فقط شرح ماوقع دادیم. امیدواریم ایشان این رویه را تغییر می دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان