بازدید 2410

صادرات ۶۰ هزار بشکه‌ای نفت ایران به ترکیه آغاز شد

کد خبر: ۸۶۸۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۵ 09 January 2019

منابع آگاه اعلام کردند که ایران در ماه گذشته میلادی ۵۴ هزار بشکه نفت به ترکیه صادر کرد و در ماه جاری میلادی هم رقمی در حدود ۶۰ هزار بشکه انتظار می‌رود.

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، منابع تجاری و کشتیرانی اعلام کردند که ترکیه واردات نفت خام از ایران را بعد از یکماه وقفه در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی به دلیل تحریم های ایالات متحده از سرگرفته است.  

ایالات متحده به ترکیه و برخی از کشورها در اوایل ماه نوامبر معافیت واردات نفت از ایران را اعطاء کرد. ترکیه اعلام کرد که با توجه به معافیت اعطاء شده مجاز به واردات سالانه ۳ میلیون تن نفت خام از ایران یا معادل ۶۰ هزار بشکه در روز است.

ترکیه پیش از این یعنی قبل از وضع تحریم های مجدد واشنگتن علیه تهران در حدود ۲۰۰ هزار بشکه نفت خام از ایران وارد می کرد. ترکیه چند ماه قبل از نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی واردات نفت خام از ایران را کاهش داد و در نوامبر به صفر رسید؛ اما در ماه دسامبر سال گذشته میلادی ۲ کشتی نفت کش، نفت خام ایران را به این کشور تحویل دادند که معادل تقریبا ۵۴ هزار بشکه نفت در روز است.

بر پایه این گزارش، منابع آگاه اعلام کردند ترکیه قصد دارد در ماه جاری میلادی محموله نفت خام از ایران را به وسیله نفت کش ایرانی سینوپا دریافت کند. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان