بازدید 11870
مدیرکل راهداری استان یزد: بیش از 30 درصد فرار بار استان در بخش معادن است

فرار بار در یزد بیداد می‌کند

کد خبر: ۸۶۸۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۲ 09 January 2019

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: بخشی از بار درون استان از معادن در جاده‌های فرعی و روستایی انجام می‌شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، علی علیخانی اظهار داشت: مشکل عمده این بخش، فرار بار است که در این استان بیداد می‌کند.

وی با اشاره به وجود 264 شرکت حمل‌ونقل کالا در استان گفت: سالانه 22 میلیون تن بار از طریق جاده‌های استان حمل و حدود 1.5 میلیون مسافر نیز از طریق خدمات 53 شرکت مسافربری جابه جا می‌شود.

علیخانی تصریح کرد: اضافه بار که در برخی مواقع تا 2 برابر میزان مجاز و قانونی صورت می‌گیرد موجب تخریب جاده‌های روستایی و نیز فرعی شده و باید برخورد جدی شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یزد با بیان اینکه بیش از 30 درصد فرار بار استان در معادن است، ادامه داد: خیلی از افراد متخلف، تنها راننده بوده و سودی نمی برند در حالی که سود عمده را صاحبان کامیون ها و ماشین ها می برند.

علیخانی خاطرنشان کرد: در این بخش عمده خسارت ها متوجه دولت است که باید برای بازسازی و اصلاح راه های روستایی و فرعی و حتی اصلی، اعتبار در نظر بگیرد.

وی با انتقاد از راه های ارتباطی غیرفنی معادن استان هم اظهار داشت: متاسفانه این مسیرها موجب ایجاد نقاط حادثه خیز می شود و مسئولیت حوادث آن به عهده معادن است در حالی که باید وجود این راهها به راهداری اعلام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای یزد عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که در چند سال اخیر افزایش یافته فرار بار کامیون‌ها بوده به‌گونه‌ای که برخی جاده‌های روستایی و فرعی به خاطر این مسائل دچار خسارت های فراوان شده و از سوی دیگر، نقاط حادثه‌خیز نیز افزایش یافته است.

این مسئول با اشاره به وجود 280 دستگاه ماشین‌آلات در این مجموعه افزود: در حوزه راهداری زمستانی 17 راهدارخانه ثابت و سیار و 320 پرسنل به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارند.

پیشتر اعلام شده بود که فرار بار در برخی شهرستان‌های استان تا 50 درصد هم بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر