بازدید 3218
طی 48 ساعت گذشته

ائتلاف‌سعودی 353 مرتبه آتش‌بس الحدیده را نقض‌کرد

کد خبر: ۸۶۷۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۰ 07 January 2019

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز یکشنبه در گزارشی از آخرین تحولات یمن گفت: نیروهای ائتلاف سعودی در ادامه نقض آتش بس در الحدیده طی 48 ساعت گذشته این آتش بس را 353 مرتبه نقض کردند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، یحیی سریع افزود: نیروهای اتئلاف سعودی طی 48 ساعت گذشته مناطق مختلف الحدیده از جمله حیس، خمسین، کوعی، شعب، التحیتا، الشجن، الزعفران و روستای شیخ را با گلوله های خمپاره و موشک هدف قرار دادند.
وی همچنین گفت در پاسخ به نقض آتش بس ائتلاف سعودی، نیروهای یمنی با یک فروند موشک بالستیک پایگاه نظامی خالد واقع در غرب شهر تعز را هدف قرار دادند. نیروهای یمنی همچنین مواضع نیروهای سعودی را نیز در نجران و عسیر واقع در جنوب عربستان هدف قرار دادند.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن اضافه کرد: در عملیات نیروهای یمنی خسارت سنگینی به نیروهای سعودی و اماراتی وارد شد.
عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله پیش تر در دیدار با مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل درامور یمن گفته بود: ائتلاف سعودی در اجرای توافق استکهلم سنگ اندازی می کند
چهارمین دور از مذاکرات صلح یمن در 15 آذر، نمایندگان جبهه انصارالله و دولت فراری یمن پس از یک هفته مذاکره، به توافق های مهمی از جمله عقب نشینی نیروهای نظامی دو طرف از شهر و بندر الحدیده ظرف 14 روز دست یافتند، اما طولی نکشید که ائتلاف سعودی - آمریکایی - اماراتی عدم پایبندی خود به توافق آتش بس را به اثبات رساند.
تاکنون چندین بار برای پایان دادن به جنگ یمن تحرکاتی صورت گرفته، اما هر بار با کارشکنی عربستان و متحدان آن به بن بست رسیده است. نخستین نشست صلح یمن دی سال 1394 در ژنو بدون هیچ نتیجه ای پایان یافته بود.
دومین دور مذاکرات صلح یمن پس از چندین ماه وقفه، در اردیبهشت سال 1395 در کویت به جریان افتاد که با کارشکنی ائتلاف سعودی - اماراتی به بن بست رسید.
عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس