بازدید 4026

بررسی بودجه فرهنگی کشور در سال ۹۸

کد خبر: ۸۶۷۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶ 06 January 2019

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از کاهش حدود ۱۰ درصدی بودجه فرهنگی کشور در لایحه بودجه ۱۳۹۸ خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سیده فاطمه ذوالقدر گفت: در جلسه بعدازظهر امروز محمدی معاون سازمان برنامه بودجه، عبداللهی مشاور شورای عالی انقلاب فرهنگی و جعفرزاده از معاونان سازمان برنامه بودجه حضور داشتند.

وی افزود: در این نشست بودجه فرهنگی کشور با حدود ۱۰ درصد کاهش از ۷۲۰۰ میلیارد در سال ۹۷ به ۶۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ کاهش یافته است.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: بودجه فرهنگی کشور در ابتدا نسبت به بودجه سال‌جاری ۱۳ درصد افزایش یافت اما پس از اصلاح لایحه در دولت حدود ۱۰ درصد کاهش یافت.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: براساس توضیحات معاون سازمان برنامه بودجه لایحه بودجه سال آینده انقباضی بسته شده و تنها در بخش حقوق و دستمزد انبساطی عمل شده است البته بودجه بخش‌های گردشگری میراث فرهنگی و پارالمپیک بین ۵ تا ۱۰ درصد افزایش یافته است. همچنین بودجه دستگاه فرهنگی در حوزه تملک دارایی‌های ۹ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: بخش قابل توجهی از بودجه دستگاه‌های فرهنگی از جمله بودجه جامعه المصطفی، حوزه علمیه خواهران و حوزه علمیه برادران به ترتیب ۳۵، ۳۸ و ۳۵ درصد کاهش یافته است.

نماینده مردم تهران با اشاره به نظرات اعضای کمیسیون فرهنگی درخصوص بودجه فرهنگی کشور گفت: اعضای کمیسیون که بارها و بارها در جلسات مختلف خواستار افزایش بودجه فرهنگی شده بودند از کاهش حدود ۱۰ درصدی این بودجه اظهار ناخشنودی کردند و در و در پیشنهادات متعدد خواستار جبران ازمحل عوارض و مالیات‌ها، درآمدهای جدید و جداول هفت و ۲۱ لایحه بودجه ۹۸ شدند همچنین کاهش واریز به صندوق توسعه ملی از ۳۲ به ۲۰ درصد را مورد اشاره قرار دادند و خواستار اختصاص یک درصد از این منابع به بودجه فرهنگی کشور شدند.

ذوالقدر افزود: معاون سازمان برنامه بودجه در این نشست تاکید کرد اگر کمیسیون فرهنگی بتوانند از سایر ردیف‌ها و جداول لایحه بودجه درآمدی شناسایی کند، دولت نهایت همکاری را برای اختصاص این منابع به بخش فرهنگی کشور خواهد داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر