بازدید 3322
۵
بودجه‌هایی که مردم نشنیدند

شرکتی که ۳برابر بودجه رفاهی مردم ایران بودجه می‌گیرد

در ایران این روزها دولتمردان از شفافیت بودجه چندمیلیاردی برخی نهادها صحبت می‌کنند. جالب است مردم بدانند برخی شرکتها که حیاط خلوت دولت هستند، بودجه چندصدهزار میلیاردی می‌گیرند و گزارش‌های مالی آنها مخفی و محرمانه است.
کد خبر: ۸۶۷۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ 06 January 2019

در ایران این روزها دولتمردان از شفافیت بودجه چندمیلیاردی برخی نهادها صحبت می‌کنند. جالب است مردم بدانند برخی شرکتها که حیاط خلوت دولت هستند، بودجه چندصدهزار میلیاردی می‌گیرند و گزارش‌های مالی آنها مخفی و محرمانه است.

به گزارش تسنیم، دولتمردان و مشاوران آقای حسن روحانی این روزها از شفافیت بودجه‌ای سخن می‌گویند و شاهد مثال آنها اعلام بودجه‌های چندده میلیونی و چند میلیاردی برخی نهادها و مؤسسات علمی و آموزشی است ولی جالب است که از بودجه‌های چند ده‌هزار میلیاردی و چند صدهزار میلیاردی برخی شرکتهای دولتی که حیاط خلوت دولت شده‌اند، هیچ صحبتی به‌میان نمی‌آید.

در حالی کل منابع عمومی بودجه دولت در سال 98 که توسط مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود، 407هزار میلیارد تومان است، که شرکتهای دولتی برای سال 98 بیش از 1270هزار میلیارد تومان بودجه گرفتند، جالب اینکه این بودجه اصلاً توسط مجلس بررسی نمی‌شود و گزارش‌های مالی شرکتهای دولتی هم مخفی و محرمانه است.

تنها در یک مورد بودجه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی 309هزار میلیارد تومان برای سال 98 پیش‌بینی شده که حدود سه‌چهارم بودجه عمومی کشور است، این در حالی است که کل بودجه رفاهی دولت برای 80 میلیون ایرانی در سال 98 حدود 113هزار میلیارد تومان است یعنی تقریباً یک‌سوم بودجه شرکت ملی پالایش و پخش.

شرکتی که ۳برابر بودجه رفاهی مردم ایران بودجه می‌گیرد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
تابی جون،به نظر میرسد تهیه کننده محترم گزارش معنی حیاط خلوت را نفهمیده!آخه شرکت عملیاتی که در کنار انجام پروژه های زیر ساختی نظیر احداث خطوط انتقال ،انبارهای نفت و غیره وظیفه تامین ،انبارش و پخش سوخت کشور رو بر عهده داره چیجوری می تونه حیاط خلوت دولت بشود .مگر این شرکت کار پژوهشی ،اقتصادی ویا دلالی انجام می دهد .این نوشته توهین مستقیم به هزاران کارگر و کارمند این شرکت بزرگ و تاثیر گذار در اقتصاد مملکت می باشد.
مملکت برای دولتی هاست دیگه. بیخود نیست که همه دست و پا میزنن تا به یک منصب و پست دولتی برسن چون میدونن نون خودشون و هفت نسل بعدشون تو روغنه
چرا اینهمه تبعیض باید روا بشه؟؟؟؟؟؟
کارگر و کشاورز و کارمندای رده پایین باید در سختی دست و پا بزنن و کارمندای رده میانی به بالای دولت و دیگر نهادها تو رفاه غوطه بخورن؟؟؟؟؟
جالبه که این وضع هیچوقت درست نمیشه چون تغییر رویه و تغییر قانون و وضع قانون توسط همین ها انجام میشه و معلومه که به ضرر خودشون کاری نمیکنن.
کلی از بودجه مملکت صرف احداث اقامت گاه و شهرک ها و .. دولیت شده. کلی پول هم به عناوین مختلف تو جیب مبارکشون میره. پس مردم عادی کی باید رنگ رفاه رو ببینن؟؟؟؟
مردم حق دارند بدانند بودجه سپاه و شرکتهای وابسته به سپاه چقدر بوده و برای چه اهدافی در چه کشورهایی خرج شده
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
اینجا سوئیس که نیست ، ایرانه . هروقت فهمیدی اینهمه لباس و کفش و کیف برند خارجی را چه کسانی وارد کشور میکنند یاچه کسی از لوله اصلی صادرات نفت کشور یک لوله برای صادرات شخصی خودشونانشعاب زده اند آنوقت به این خواسته ات هم میرسی انشالله.
با سلام ، بفرض محال گزارش فوق صحیح و غیرسیاسی است . سئوال این است که مگر در نهایت بودجه در مجلس تصویب نمی شود؟ چرا نمایندگان مجلس انرا تائید و تصویب میکنند؟ ضمنا چرا دیوان محاسبات که زیر نظر مجلس اداره میشود بر نحوه هزینه آنها نظارت ندارد؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار